progfusion
Käyttäjä
#1 on helppo:
Scott Henderson, Gary Willis & Tribal Tech Tribal Tech
Scott Henderson, Gary Willis & Tribal Tech Tribal Tech
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vielä ehtii kuulemaan!Mulla tuskin tulee, kun vain artistia no 10 löytyy hyllystä ja vain Talk Talk ja Massive Attack ovat edes nimenä tuttuja. En tiedä kuulleeni heidän musiikkia.
ei ihan osunut samoihin. Paljon hyviä levyjä 1991, mutta tuossa muutama [ei missään järjestyksessä], jotka silloin eniten innostivat ja vieläkin tulee kuunneltua. Aika rokkipainotteista.Jännä nähdä tuleeko lainkaan osumia oman listani kanssa.
Itsekin kertasin pitkästä aikaa taas Nevermindin vuotta 1991 läpikäydessäni, mutta ei vieläkään kolahtanut. Pari ihan kelvollista raitaa kyllä, mutta kokonaisuutena levy ei kyllä tempaa minua mukaansa. Grunge ei kyllä ole oikein ikinä ollut mun juttu. Vaikka Soundgardenia jostain syystä pakotin itseni kuuntelemaan enemmänkinei ihan osunut samoihin. Paljon hyviä levyjä 1991, mutta tuossa muutama [ei missään järjestyksessä], jotka silloin eniten innostivat ja vieläkin tulee kuunneltua. Aika rokkipainotteista.
Badmotorfinger – Wikipedia
fi.wikipedia.orgBlood Sugar Sex Magik - Wikipedia
en.wikipedia.orgFor Unlawful Carnal Knowledge - Wikipedia
en.wikipedia.orgGish - Wikipedia
en.wikipedia.orgGreen Mind - Wikipedia
en.wikipedia.orgJust for a Day - Wikipedia
en.wikipedia.orgNevermind – Wikipedia
fi.wikipedia.orgOut of Time (album) - Wikipedia
en.wikipedia.orgTemple of the Dog (album) - Wikipedia
en.wikipedia.orgTen (Pearl Jam album) - Wikipedia
en.wikipedia.orgWeld (album) - Wikipedia
en.wikipedia.orgThe Soul Cages - Wikipedia
en.wikipedia.org
We Can’t Dance… ei tää nyt niin huono vuosi sentään ollut!Kolme ekaa lähes minä vuonna vaan parhaiten listalla, 3 vikaa mukana todella huonon vuoden takia. Tämä taisi olla vuosi, kun kasvavassa määrin aloin ostaa vanhoja levyjä.
Van Halen: F.U.C.K
Rush: Roll The Bones
Mr Big: Lean Into It
Queen: Innuendo
Genesis: We Can’t Dance
Ozzy Osbourne: No More Tears
Kyllä se oli. Nirvanat summuut eivät iskeneet yhtään, pikemminkin teki mieli lopettaa radion kuuntelu. Metallica ja sen sellaiset sama juttu, pois lukien Megadeath. Olen ilmeisesti tässä kohtaa tipahtanut valtavirrasta pieneen sivuvirtaan.We Can’t Dance… ei tää nyt niin huono vuosi sentään ollut!
Itse lopetin radion kuuntelun.Kyllä se oli. Nirvanat summuut eivät iskeneet yhtään, pikemminkin teki mieli lopettaa radion kuuntelu. Metallica ja sen sellaiset sama juttu, pois lukien Megadeath. Olen ilmeisesti tässä kohtaa tipahtanut valtavirrasta pieneen sivuvirtaan.
Roll The Bonesista äänestettiin Pienemmät purot FB-ryhmässä. Levy sai kohtalaisen keskiarvon 3,451 jolla se nousee kokonaistilastojen sijalle 228.Vielä yksi 1991 levy ennen kuin Vuosi vuodelta -sarja siirtyy käsittelemään 1992 julkaisuita. Heikki Heino esittelee Rushin 14. studiolevyn:
Levyarvio: Rush – Roll The Bones (1991)
katso liitettä 2874761980-luvun albumi albumilta yhtä enemmän Geddy Leen syntetisaattoreita sisältäneiden albumien jälkeen Rush palasi vuoden 1989 Prestolla takaisin pelkistetympään ilmaisuun. Sama linja jatkui ja kehittyi Roll The Bonesilla. Taitava trio ei enää tehnyt mutkikkaita progebiisejä, vaan keskittyi selkeisiin melodioihin. Ja kun syntetisaattoritkaan eivät enää vallanneet suurinta osaa kappaleiden äänimaisemasta, pääsivät fanit jälleen nauttimaan Alex Lifesonin kuulaan ilmavista kitaraosuuksista. Rush oli jälleen kitaravetoinen rockyhtye, jonka kappaleita kosketinsoittimet värittivät satunnaisesti. Neil Peartin sanoitukset, joiden todettiin eräässä arvostelussa kelpaavan vaikka huoneentauluiksi, olivat tälläkin levyllä täynnä hienoja ajatuksia. Sanoitukset saivat usein alkunsa jostain pienestä tekstinpätkästä, jonka Peart oli kirjoittanut muistiin edellisen kahden vuoden aikana.
Rush oli tehnyt Preston jälkeen tavallista lyhyemmän kiertueen. Syynä oli se, etteivät yhtyeen jäsenet olleet varmoja siitä, miten fanit vastaanottaisivat muuttuneen tyylin. Vastaanotto oli kuitenkin positiivinen ja kiertueen päätyttyä kaikilla oli intoa uuden musiikin tekemiseen. Roll The Bonesin kappaleet tehtiin samankaltaisesti kuin Prestonkin, eli Geddy Lee kehitteli laulumelodian ennen muuta musiikkia ja Alex Lifeson lähestyi kappaleita hieman funkymmalla soittotyylillä.
Jostain syystä Roll The Bonesista tulee minulle Prestoa voimakkaammin ajatus, että ehkäpä Rush kärsi 1980-luvun puolivälin toisinaan överiksi menneiden tuotannollisten kikkailujen jälkeen jonkinlaisesta krapulasta. Vaikka Rushin musiikin muutaman vuoden takainen uhkeus toimikin upeasti esimerkiksi Power Windowsin ”Manhattan Projectilla”, palvelee jo Prestolla tuottajana toimineen Rupert Hinen tyyli Roll The Bonesilla kappaleita täysin toisella tavalla onnistuneesti. Osasyynä Rushin tyylinmuutokseen oli myös grungen ilmestyminen 1990-luvun alun musiikkimaailmaan. Musiikillisesti ja tuotannollisesti Rush riisui kappaleista turhat krumeluurit, mutta Roll The Bonesin synkähköistä sanoituksista huolimatta ei sentään päätynyt synkistelemään Seattlen poikien tapaan...
Lue koko arvostelu täällä:
Levyarvio: Rush – Roll The Bones (1991)
Arvostelussa Rushin 14. studioalbumi Roll The Bones jolla yhtye yksinkertaistaa ja pelkistää tyyliään entisestään.pienemmatpurot.com
Ei siihen liity kuin tuo yksi elokuva.^Päivän tunnustus: En ole koskaan nähnyt Twin Peaks -tv-sarjaa enkä siihen liittyviä elokuvia.
Twin Peaks olikin aika epätasainen sarja varsinkin 2 kauden osalta. Itse elokuvasta kyllä tykkäsin paljon, mutta eipä siitä mitään ymmärrä ilman sarjaa. Tiedättekö muuten miten se kuuluisa "baritonikitara" on tehty sarjan tunnarissa? Se on sample mitä soitetaan matalalta koskettimilla...^Päivän tunnustus: En ole koskaan nähnyt Twin Peaks -tv-sarjaa enkä siihen liittyviä elokuvia.