Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ainakin näiden valmistajan sivujen mukaan tukee kyllä sitä Qobuzin parasta laatua.Lisään tähän, että harkinnassa on Yamahan päivitys Bluesound Nodeen (kävin juuri kadun toisella puolella Kruunuradiossa juttelemassa asiasta) mutta googlailun perusteella vaikuttaisi siltä että Node (2) ei välttämättä tukisi Qobuzin parasta laatua (kuten ei Yamahakaan tue Tidalin "parasta" laatua). Kun nämä standardit ja formaatit muuttuvat nopeasti, niin ei kiinnostaisi maksaa reilua puolta tonnia tai enemmän tekniikasta, joka vanhenee heti, mieluummin maksan puolitoista tonnia hieman pitkäikäisemmästä tekniikasta.
Eipä tuossa varmaan ollu muusta kuin matskusta kiinni. Soittelin jotain Nordic metal -soittolistaa ensitöikseni ja siellä oli HR:ksi merkattua matskua, mutta niiden kohdalla näkyi tosiaan dacissa näytteenottotaajuutena vain 44,1. Nyt otin sit jonkun Best of 192khz -soittolistan, niin täältä kyllä näkyy 192 dacissakin.^ Mulla näyttää erillinen dac khzt oikein. Joku juttu sulla nyt on.
Joku Roonin käyttäjä voi tsekata. Jos blueos väittää että HD ja dac sanoo että 44.1. Luultavasti tosiaan 24bittinen 44.1. -Olen paljon ostanut musaa Bandcampista ja huomannut että silloin tällöin bändien sinne laittamat flacit ovat 24/44.1. Ja näkyy nasilta Blueossin kautta "HD" leimalla. (Eli luultavasti se paras studiomasteri mitä bändiltä löytyy. Varmaan läheskään kaikki eivät vieläkään käytä 96 khziä.)P.S en tiedä mitä laatua oli Bodom After Midnightin tää uus sinkkurepäisy, mutta soi kyllä hyvin verrattuna muistikuvaan Deezeristä.
Joo. Mitä oon esim. Highresaudion katalogia selaillut, niin onhan tuota matskua vaikka millä bittisyvyyksillä ja näytteenottotaajuudella.Joku Roonin käyttäjä voi tsekata. Jos blueos väittää että HD ja dac sanoo että 44.1. Luultavasti tosiaan 24bittinen 44.1. -Olen paljon ostanut musaa Bandcampista ja huomannut että silloin tällöin bändien sinne laittamat flacit ovat 24/44.1. Ja näkyy nasilta Blueossin kautta "HD" leimalla. (Eli luultavasti se paras studiomasteri mitä bändiltä löytyy. Varmaan läheskään kaikki eivät vieläkään käytä 96 khziä.)
Ajan henki. Faktaksi käy mikä vaan, kunhan asia esitetään riittävän vakuuttavastiAika paljon on ääni muuttunut kellossa yhden videon myötä.
Se mitä olen MQA-tarinaa seurannut, niin valmistaja itse ei ole suostunut avaamaan teknologiaa tarkemmin, vaan yhteisö on pyrkinyt tekemään sen kiertoteitse. Selville on saatu se, että valmistajan lupaukset eivät näytä pitävän paikkaansa. Nyt sitten tämä videon tekijä onnistui ujuttamaan mittaussignaaleita musiikkikappaleena MQA-enkoodauksen läpi ja julkaistuna Tidaliin. Koska hänellä on alkuperäinen signaali ja Tidalin MQA-versio, niin analysointi onnistuu hyvin. Valitettavasti MQA vaati raitojen poiston Tidalista, joten näitä tuloksia ei voida verifioida kolmansien osapuolien toimesta.Ajan henki. Faktaksi käy mikä vaan, kunhan asia esitetään riittävän vakuuttavasti
Ei niin, että tämä MQA olisi mielestäni millään tavalla järjellinen formaatti, riippumatta siitä ovatko videon havainnot totta vai tarua... Hyvä vaan jos saadaan tuo paskio pois markkinoilta. Yhtään säällistä rautatason DRM-toteutusta ei oikein itselleni vielä ole tullut vastaan...
Joo siis tarkoitus ei ollut mitenkään väheksyä videon ansioita, vaan pikemminkin kommentoida ihmisten tuuliviirimäistä käytöstä. Itselleni on ollut melko selvää alusta asti, että ilmassa on pirusti savua mutta aika vähän tulta. Kuten aiemminkin totesin, niin se kaikki mitä MQA:sta on selvinnyt ei sinällään ole itselleni mitenkään yllätyksellistä. Kyseessähän on loppujenlopuksi ainoastaan hieman eteenpäin kehitetty HDCD formaatti.Se mitä olen MQA-tarinaa seurannut, niin valmistaja itse ei ole suostunut avaamaan teknologiaa tarkemmin, vaan yhteisö on pyrkinyt tekemään sen kiertoteitse. Selville on saatu se, että valmistajan lupaukset eivät näytä pitävän paikkaansa. Nyt sitten tämä videon tekijä onnistui ujuttamaan mittaussignaaleita musiikkikappaleena MQA-enkoodauksen läpi ja julkaistuna Tidaliin. Koska hänellä on alkuperäinen signaali ja Tidalin MQA-versio, niin analysointi onnistuu hyvin. Valitettavasti MQA vaati raitojen poiston Tidalista, joten näitä tuloksia ei voida verifioida kolmansien osapuolien toimesta.
Tämä video oli enemmänkin vahvistus aikaisemmille analyyseille, joten se ei varsinaisesti ole mullistava muuten kuin tarkempien mittausten osalta. Suurempi ongelma on se, että MQA pyrkii aktiviisesti pitämään sumuverhoa yllä teknologiansa suhteen.
Ymmärtääkseni ilmaisit juuri varsin harmillisen lieveilmiön genelecien omistajille... Alaan on pesiytynyt sellainen kummallinen käsite, että kaikki kopioitu materiaali on pois taseesta, joka on tietysti ihan naurettava ajatus, joka ei juuri päivänvaloa kestä. Siitä huolimatta materiaalista maksaneiden ihmisten elämää vaikeutetaan tavoilla, joka on paikkapaikoin suorastaan pöyristyttävää.HDCP on suhteellisen toimiva DRM. Ainakaan se ei aiheuta loppukäyttäjille harmia (paitsi ettei monikanavaääntä saada digitaalisena ulos AV-prosessorilta kenelekeille).
Näinhän se on. Pahimpana videopuolella näen Blu-ray -levyjen internetin kautta tehdyt varmennukset, joilla vanha kokoelmassa oleva fyysinen levy saattaa muuttua käyttökelvottomaksi. DVD:t toimivat siinä missä CD-levyt, mutta BD-levyissä voi olla sellaisia, jotka eivät enää toimi kun soitin yrittää hakea netistä serveriä, joka ei enää ole pystyssä. Minusta tuo on totaalinen fyysisen formaatin romutus.Ymmärtääkseni ilmaisit juuri varsin harmillisen lieveilmiön genelecien omistajille... Alaan on pesiytynyt sellainen kummallinen käsite, että kaikki kopioitu materiaali on pois taseesta, joka on tietysti ihan naurettava ajatus, joka ei juuri päivänvaloa kestä. Siitä huolimatta materiaalista maksaneiden ihmisten elämää vaikeutetaan tavoilla, joka on paikkapaikoin suorastaan pöyristyttävää.
Jep ja kun harrastajat (= tulonlähde) aika nopeasti ovat valmiita ripustamaan vääräuskoiset ristille roikkumaan (kuten moni tämänkin foorumin ketju osoittaa), niin keskiverron hifivalmistajan kannattaa pääosin tarjota sitä mitä massat haluavat ostaa, riippumatta siitä onko taustalla mitään näyttöä paremmuudesta tai teknisen ratkaisun ylivertaisuudesta. Suoraselkäiset hifivalmistajat tuntuvat olevan sukupuuttoon kuoleva laji, koska busineksena se ei vaan kannata. Ne ketkä oikeasti tekevät paljon tutkimusta psykoakustiikasta ja absoluuttisesta äänenlaadusta tuntuvat keskittyvän enemmän sitten valtavirtakuluttajiin, joihin erinäiset MQA-nahistelut eivät juuri vaikuta.Asiaa on vaikeuttanut alan kansainvälisen median vahva tuki MQA:lle. Itse asiassa en heti muista, mikä muu alan julkaisu Hifimaailman ohella olisi suhtautunut aiheeseen kriittisesti ja lisää infoa toivoen. Olen myös keskustellut asiasta suuren maailman kollegoiden kanssa ja jokainen on asettanut aihetta koskevat sanansa hyvin varovasti. Ymmärrettävää, kun huomioi aiheen taustalla olevan volyymin.
Hatunnosto kyllä sinulle, että aika sitkeästi jaksoit MQA:sta tuolla digipuolella varoitella. Vaikka siihen uskomaan haluavilta tulikin vastakommentteja ihan harrastajiltakin. Onneksi toiset jaksavat asioita kaivella, niin asiat muuttuvatkin (mahdollisesti).Asiaa on vaikeuttanut alan kansainvälisen median vahva tuki MQA:lle. Itse asiassa en heti muista, mikä muu alan julkaisu Hifimaailman ohella olisi suhtautunut aiheeseen kriittisesti ja lisää infoa toivoen. Olen myös keskustellut asiasta suuren maailman kollegoiden kanssa ja jokainen on asettanut aihetta koskevat sanansa hyvin varovasti. Ymmärrettävää, kun huomioi aiheen taustalla olevan volyymin.