Suomalaiset Hifi-kaupat

Eniten olen käynyt kauppaa Kruunuradion, MR Hifin ja Hifimestan kanssa. Ihan hyvin on mennyt, ei mitään huonoa. Mareksin kanssa ei taida kemiat toimia, jotain kuitenkin joskus olen ostanut. Tampereelta kerran kyselin Moon Audion testausmahdollisuutta, vastaus oli kaiken kattava: ei ole. En sitten ole enää edes viitsinyt kysellä mitään. Audiokauppa toimii ja joustaa asiakkaan eduksi kyllä myös. Noita kolmea ensin mainittua voin suositella, Tommi, Mikko ja Ari. Menestystä heille.
 
  • Tykkää
Reaktiot: B20
Olin taas yhteydessä Hifihuoneeseen. Jopa puhelimitse palvelu on priimaa ja jotenkin jäi taas tunne, että Hifihuoneen kundit YMMÄRTÄVÄT hifiharrastajan mielentilaa ja tulevat vastaan vähintään puoleen matkaan. Yhteisellä asialla. Se tulee esille.
 
Noin voi olla. Mun kokemus oli vaan sellainen että jos maahantuojalla ei ole testilaitetta eikä halua sellaisen järjestämiseen niin heikosti käy kauppa. En tiedä mitä päämies ajattelee. Kehutaan hienosti soivaa laitetta jota ehkä ei ole koskaan nähtykkään. Mutta saattoi kaverilla vaan olla huono päivä ja onhan tästä jo useampi vuosi. Vaikka monet meistä on kantaneet kymmeniä tuhansia eri kauppoihin, niin tuli tunne, että pidetään renkaan potkijana joka vaan huvikseen haluaa testata laitteita ostamatta mitään.

En kaivannut mielentilan ymmärtäjää, olisin vaan halunnut ostaa streamerin. Mitään vahinkoa ei tullut, ostin Turusta Naimin josta olen luopunut jo aikaa sitten. En ymmärrä mikä arvo maahantuonnilla sitten on, ostin DACin Hollannista ja hyvin se kauppa toimi. Tylyttäminen tuskin toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä paras kauppakokemus on Kaupallinen Erkki.Kaikki pelaa hienosti yhteen.On suorastaan ilo ostaa häneltä silloin,kun
tunnen tarvetta päästä huippuäänentoiston pariin! Ei tarvitse ryhtyä laiterumbaan.Ostin nimittäin viimeksi Hifiman
Shangri La jr-kuulokecombon.Sain heti sen kotikuunteluuni ilman ostopakkoa.Tämä on harvinaista näin kalliin laitteiston
kohdalla.Asiakas on kunkku!Kuuntelin n.pari viikkoa aluksi.Sitten oli helppo tehdä ostopäätös.Näin kaupankäyntiä
on tehtävä.Kumpikin osapuoli on tyytyväinen.
 
Jatketaan nyt vielä tähän, toinen mikä asia on että jos käytetään somekanavia esim. vaikka instagram, niin jos kommentoi julkaisua ja kysyy vaikka saatavuutta niin olisi ihan hyvä että jotain vastataan. Se vaan tuntuu että kaikkien yritysten on pakko olla Facebookissa ja Instagramissa yms. mutta sitten sen ylläpitoon ei panosteta yhtään.

Varsinkin nuorempi asiakaskunta on tottunut kommunikoimaan paljon sen kautta jos yrityksellä on se vaihtoehtona…
 
Omia erityisen hyviä kokemuksiani on Audiokaupasta ja Kuopion Hifistudiosta.

Mareksista olisi muutoin hyvä mielikuva, mutta olisin selvinnyt ilmankin puhelinsaarnaa GLM-palikkani hankkimisesta vuotta aiemmin Thomannin kautta ja kuinka sen verran nyt aina voisi neuvotella hintaa alas Suomessakin ja olen edes sen verran velkaa valtiolle, että voisin maksaa arvolisäveroni kotimaahan.
 
Omat kokemukset:

Mareks, Erinomainen kokemus. Myyjä esitteli tuotteita. Osasivat ohjata heiltä ostetun tuotteen huollon oikeaan paikkaan.
Autostudio, Ei jäänyt hyvä maku. Sovitut asiat eivät pitäneet ja hintakin vaan nousi ja nousi
Helsingin hifi, Erinomainen kokemus. Asiakaspalvelu toimi hyvin
Hifistudio, Ankeaa palvelua, lupasivat myös lahjakortin, jota en sitten saanutkaan.
 
Omat kokemukset:

Mareks, Erinomainen kokemus. Myyjä esitteli tuotteita. Osasivat ohjata heiltä ostetun tuotteen huollon oikeaan paikkaan.
Autostudio, Ei jäänyt hyvä maku. Sovitut asiat eivät pitäneet ja hintakin vaan nousi ja nousi
Helsingin hifi, Erinomainen kokemus. Asiakaspalvelu toimi hyvin
Hifistudio, Ankeaa palvelua, lupasivat myös lahjakortin, jota en sitten saanutkaan.
Helsingin Hifi Oy pyörittää Hifistudio Helsinkiä, niin tarkoitatko hyvällä asiakaskokemulsella nyt Fredan kivijalkaa ja huonolla Hifistudion verkkokauppaa?
 
Helsingin Hifi Oy pyörittää Hifistudio Helsinkiä, niin tarkoitatko hyvällä asiakaskokemulsella nyt Fredan kivijalkaa ja huonolla Hifistudion verkkokauppaa?
Unohtui tarkentaa.
Meni juurikin noin.
Helsingin hifin kokemus 2v sitten ja tilasin kamat sähköpostise kotiovelle.
Tämä huono/sekava Hifistudion kokemus verkkokaupan kautta.
 
Unohtui tarkentaa.
Meni juurikin noin.
Helsingin hifin kokemus 2v sitten ja tilasin kamat sähköpostise kotiovelle.
Tämä huono/sekava Hifistudion kokemus verkkokaupan kautta.
Eli kehu ja moite samaan paikkaan, verkkokaupan vastaava työskentelee Helsingin myymälässä
 
Vuosien varrella huomannut, että hifikauppiaat melko laiskoja lukemaan sähköposteja. Gradoista otin tarjouksen ja kaupat tehtiin joutuin. Heti perään kyselin kuulokevahvistinta kaveriksi samalta kauppiaalta. Tähän ei saanut mitään vastausta. Ei ihan yksittäinen kerta tämä ole, kun näin käynyt.

Ei kai nyt kukaan tilaa listahinnoilla mitään tässä markkinassa verkkokaupan kautta? - Puhelulla tai viestillä kun tuntuu nyt olevan neuvotteluvaraa. Tästäkin syystä kannattaisi se inbox katsella ajatuksella. Hifikaupat kun maakunnasta kaatuneet vuosikymmeniä sitten - Asiakkaat eivät. Muutaman satkun ostoksen takia ei työpäivää reissussa kannata uhrata.

Samat kommentit tuosta somessa olosta kuin aiemmilla. Ei välttämättä mitään vastata jos kysyy lisätietoja. Pahimmillaan jos lisätietokysely osuu arkaan paikkaa, saattaa blokata kokonaan mainostaja kyselijän. (Streemereissä jos kysyi tukeeko esim. qobuz huomasi tulleensa blokatuksi...)
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös