Logitech Squeezebox Touch

Janne

Hifiharrastaja
Liittynyt
31.7.2006
Viestejä
2 223
Kaupunki
Oulu
Logitechilta on tulossa uusi Squeezebox malli nimeltään Touch.

http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/wireless_music_systems/devices/5745&cl=us,en

Pistäkääpä tänne linkkejä kun testejä ilmestyy nettiin, tai jos saatte omakohtaista kokemusta.

Vaikuttaisi erittäin mielenkiintoiselta vaihtoehdolta USB-liitännän takia, ei tarvitsisi perustaa mitään verkkoservereitä musiikkikirjaston soittamista varten ja homma saattaisi olla sen jälkeen astetta yksinkertaisempi.
 
Erittäin mielenkiintoinen tuote! Minä kun en vieläkään ole saanut sitä NASsia aikaseksi, enkä näillä näkymin saakaan ihan äkkiä.
 
Ipod touchilla ohjataan itunesia joka on tietokoneella. Kun logitech touch ei tarvitse tietokonetta vaan sen usb johdon päässä olevan kiintolevyn. Näin itse ymmärtänyt tämän asian. Hmps..
 
Aivan, Squeezebox tulee "tavallaan" toimeen ilman tietokonetta, jos NAS (tietokone kai sekin?) on päällä. Macissä tietokoneen on oltava päällä iTunesin takia. Minulla läppäri on kyllä päällä tai valmiustilassa koko ajan.
 
Voikos se ipod touch siis myös striimata musaa vahvistimelle tai ulkoiseen daciin? Eli toimia transporttina.
 
pirkka sanoi:
Voikos se ipod touch siis myös striimata musaa vahvistimelle tai ulkoiseen daciin? Eli toimia transporttina.

Se on tavallaan kaukosäädin langattomassa verkossa, mutta ei välttämätön. Applen systeemissä tietokoneella on iTunes ja musaa soitetaan sen kautta langattomasti Airport Express -mötiköihin, jotka on liitetty stereoihin joko ulkoiseen daciin tai huonompaan laatuun tyydyttäessä Expressin oman dacin kautta. Eli Express on langattoman verkon tukiasema, jossa on stereoliitäntä. Expressejä voi sitten olla eri huoneissa ja iTunesista voi valita missä musiikki soi. Samalla ne toki myös toimivat nettisurffailun tukiasemina ja niihin voi liittää verkkotulostimen langattomaan tulostukseen.

Jos käytössä on läppäri, sillä voi soitella musiikkia suoraan koneelta tai sen ulkoiselta levyltä, mutta jos käytössä on pöytäkone, iPod Touch toimii tarvittaessa kaukosäätimenä. Kaikki toimii toki myös Windowsissa.
 
milesdavis sanoi:
Se on tavallaan kaukosäädin langattomassa verkossa, mutta ei välttämätön.

Eli hiukan kuten SB Duetin kake. Sitä tarvitaan vain transporttien (joissa ei ole käyttöliittymää) liittämiseen suojattuun wlaniin. Muuten se on joko kake tai tarpeeton.
 
Kyllä minä itse luokittelisin Ipod touchin ihan mp3-soittimeksi. Bonuksena siinä on sitten juurikin nuo nettiselaimet yms. kaukosäädintoiminnot. Todennäköisesti suurin osa ostaa Ipod touchin kuitenkin ihan matkakäyttöön musiikkisoittimeksi kuulokkeiden kera.
 
Samu sanoi:
Kyllä minä itse luokittelisin Ipod touchin ihan mp3-soittimeksi. Bonuksena siinä on sitten juurikin nuo nettiselaimet yms. kaukosäädintoiminnot. Todennäköisesti suurin osa ostaa Ipod touchin kuitenkin ihan matkakäyttöön musiikkisoittimeksi kuulokkeiden kera.

Minä taas luokittelen sen monitoimilaitteeksi, jolla sujuu aika moni asia.
 
Mä luokittelen SB Touchin kärkipäähän joululahjalistalla :). USB kovalevy on aika pop kun ei ole tapana pitää "serveriä" koko ajan päällä ja NASsia ei jaksa viritellä. Toivottavasti saavat kovalevyn selaamisesta riittävän nopean, sujuvan ja selkeän.

Pekka
 
milesdavis sanoi:
Minä taas luokittelen sen monitoimilaitteeksi, jolla sujuu aika moni asia.
Kuten esimerkiksi se, että työpaikalla tai missä vaan löytyy wlan, on myös mukana koko musakirjastosi. Se sama siis, jolta kotonasikin kuuntelet. Ei ole siis väliä onko muistia tatsissa 8 vai 32 gigaa. Simppelillä softalla striimaat kotikoneesi musat kätevästi suoraan tatsiin ja mikäli löytyy telakka,vahvareineen ja kajareineen niin mikäs sen parempaa. 8)
 
Siis applellako on dedikoitu DynDNS palvelu itouchin käyttäjille? Saahan tuollaisen viriteltyä esim qnapillekin... Toisaalta jos tuo on valmiiksi konfattuna niin onhan se helppoa. Itsellä on tuollaisen dynaamisen DNS iipeen värkkääminen kaatunut just hieman liian korkeaan kynnykseen...
 
Itsellä käytössä mediasoittimena Terratec Noxon2 Audio ja siinäkin on tuo USB-väylä ulkoisen kiintolevyn tai muistitikun liittämiseksi. Ongelmaksi on muodostunut kuitenkin ulkoisen kiintolevyn sisällön selaamisen hitaus (pc-koneeseen kytketty sama ulkoinen usb-levy toimii w-laninkin kautta huomattavasti sutjakkaammin) ja suffle-toiminnon käytön ongelmat (lue: ei toimi :) ) Siis ehdoton edellytys ulkoisen levyn käytölle olisi itselleni tuo toiminnan nopeus, toivon mukaan tämä on tässä Logitechin mallissa kunnossa. Jään odottelemaan mielenkiinnolla kokemuksia laitteesta.
 
Jotenkin tuntuu että tässä on menty tavallaan askel taaksepäin, koska näyttö on vain boksissa itsessään ja kauko-ohjain on peruskalikka ilman näyttöä.
Toisaalta, voihan tätä (ehkä) käyttää duetin säätimellä ja sitten olisi molemmissa päissä näyttö. Tai sitten käyttää ipod touchia kakena (iPeng, Squeemote, Squidy).
 
milesdavis sanoi:
Aivan, Squeezebox tulee "tavallaan" toimeen ilman tietokonetta, jos NAS (tietokone kai sekin?) on päällä. Macissä tietokoneen on oltava päällä iTunesin takia. Minulla läppäri on kyllä päällä tai valmiustilassa koko ajan.

Vanha pc vetelee viimeisiään ja olen miettinyt koko systeemin päivittämistä. Applen tuotteissa houkuttaisi ulkonäkö ja ylläpidon helppous.
Haluisin digikuvani/musiikkini raid suojatulle verkkolevylle. Kuvia voisi sitten penkoa PS3:lla ja läppärilla Wlan kautta. Tämä ilmeisesti ei ole ongelma, mutta:

Musiikkia pitäisi päästä soittamaan ilman että tietokone on päällä.

Jos esim. Airport Exremessä kovalevy kiinni. Kovalevyllä kaikki musiikit. Express alakerrassa stereoissa kiinni. Onko tätä mahdollista ohjata touch:lla ilman tietokonetta(päällä)?

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=588 Onnistuisiko tälläisella kovalevyllä. Tämä kiinni extremessä.
 
Ariva sanoi:
Vanha pc vetelee viimeisiään ja olen miettinyt koko systeemin päivittämistä. Applen tuotteissa houkuttaisi ulkonäkö ja ylläpidon helppous.
Haluisin digikuvani/musiikkini raid suojatulle verkkolevylle. Kuvia voisi sitten penkoa PS3:lla ja läppärilla Wlan kautta. Tämä ilmeisesti ei ole ongelma, mutta:

Musiikkia pitäisi päästä soittamaan ilman että tietokone on päällä.

Jos esim. Airport Exremessä kovalevy kiinni. Kovalevyllä kaikki musiikit. Express alakerrassa stereoissa kiinni. Onko tätä mahdollista ohjata touch:lla ilman tietokonetta(päällä)?

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=588 Onnistuisiko tälläisella kovalevyllä. Tämä kiinni extremessä.


rajani sanoi:
Muistakaahan että Apple Ipod Touchista on jo oma keskustelu, ei sekoiteta sitä enempää tähän: https://foorumi.hifiharrastajat.org/showthread.php?55269
 
Onko Squeezebox Touchista kertynyt lisää kokemusta/tietoa?
 
Back
Ylös