Kuulokevahvistin -DAC

Jani_P

Käyttäjä
Liittynyt
10.7.2008
Viestejä
115
Kaupunki
Oulu
Mitäs kilpailijoita on Audio-gd Compassille? siis pitää olla dac/usb/line in analogisena..
 
Benchmarkin DAC1:stä on tuollainen malli, Grase Designin m902 täyttänee nuo vaatimukset ja olisiko Lehmannin Black Cube Linear USB myös tuollainen. nuo nyt tulivat äkkiseltään mieleen, painotus taitaa olla kaikissa vähän erilainen.
 
Näytti olevan muutaman asteen kalliimpia mutta varmaan laadukkaampiakin..
 
Jani_P sanoi:
Näytti olevan muutaman asteen kalliimpia mutta varmaan laadukkaampiakin..

kyse lienee mistä tykkää. grace olisi kyllä joskus kiva testata. lehmann minulla on kuitenkin ollut, joskin ilman usb-puolta, enkä ollut siihen erityisen ihastunut. tilanne voisi olla toinen jos pitäisin sennheisereista, vaikka kuuleman mukaan tuohon lehmannin usb-puoleen ei olisi erityisen paljoa panostettu. benchmarkin kanssa oli vähän sama juttu, joskin eri syistä. olihan se hifi ja kaikkea, mutta mieluummin minä kuuntelen musiikkia jollain muulla.

subjektiivisia juttujahan nämä ovat. kannattaa noita testailla jos laitteet kiinnostaa, ties vaikka sieltäkin löytyisi se oma juttu. minulle compass osoittautui oikeaksi valinnaksi vaikka sen sokkona tilasinkin. niin joo, testissä kävi kyllä myös aqvoxin dac jossa oli kuulokevahvistin, olisiko siinäkin ollut linjatulo...

hintaluokassaan tuolla compassilla ei kyllä juurikaan kilpailua ole.
 
Mitenkäs menis tämmöinen
http://www.head-fi.org/forums/f5/review-head-direct-com-hifiman-ef2-tube-hybrid-amp-usb-dac-433150/
,en tosin ole kuullut... Jos tilaat niin ilmoittele miltäs kuullosti! ;)

Ostat vaikka tuolta:
http://cgi.ebay.de/HiFiMAN-EF2-USB-...in_0?hash=item3ca3c98a8d&_trksid=p3911.c0.m14

Ei olis pahan hintainen... Näyttävät kehuvan Gradojenkin kanssa... Melkein tilasin tämän, mutta taitaa jäädä nyt hetkeksi jäähylle ennen kuin saan ton stereosetin kuntoon.

Edit, sekoilua
 
Jani_P sanoi:
Ja dollari vaan heikkenee ja compassin hinta halpenee.. ;)

Lähti äsken tilaukseen, oli tarjouksessa 280 dollaria tuo laite niin posteineen euroiksi käännettynä jäi hintaa 245 euroa. Tarkoitus laittaa tuo Digidesignin Mboxin perään kuulokkeita vahvistamaan kun tuossa Mboxissa tuskin suunnittelun painoarvo on ollut kuulokkeiden vahvistamisessa noin lähtökohtaisesti vaan todennäköisesti enemmän inputtien puolella. Ilmeisesti ei mitään häviötä pääse tapahtumaan missään vaiheessa kun Mbox on iMacissa USB:lla kiinni ja vedän sitten tuon Compassin siitä coaxiaalikaapelilla kiinni ja siitä sitten kuuntelen luureilla?
 
Näyttäis ton mun heittämän linkin hinta suomeen olevan 214$ ja tosiaan tuo compass 280$
+ tietysti verot...
 
Minä vaan löysin hinnan 330dollaria.. ja tuohonko tulee alv päälle?tulli? Miten toi ostoprosessi menee? ei oo tullu ikipäivään tilailtua tuolta asti mitään..
 
Jani_P sanoi:
Minä vaan löysin hinnan 330dollaria.. ja tuohonko tulee alv päälle?tulli? Miten toi ostoprosessi menee? ei oo tullu ikipäivään tilailtua tuolta asti mitään..

Kysyin hintaa niin tuli tarjoushinnaksi 280 dollaria, johon postit päälle 61 dollaria ja sitten vielä 4% paypalille extraa. En tiedä tulleista ja alveista sen enempää, oon valmistautunut että alvia voi jonkin verran tulla mutta ei tosiaan oo kokemusta ton hintasille laitteille noin kaukaa. Pikkukrääsää oon Dealextremestä tilannut (Kiinasta myös) ja silloin on tullut ihan vaan kotiin ilman kummempia ongelmia. Vissiin jokin alaraja tuossa tulli ym. verohässäkässä että mikä menee läpi ja mikä ei. Saas nähä miten käy, postiin lähtee kuulemma 3 päivän kuluessa.
 
Jos tuotteen arvo ylittää 50€ joutuu maksamaan päälle vielä suomen veron.
Tuo Hifiman alkaa vaikuttamaan hintansa puolesta ihan houkuttelevalta vaihtoehdolta, vaikkakin nimi ei niin houkutteleva olekkaan :D
 
Jani_P sanoi:
Minä vaan löysin hinnan 330dollaria.. ja tuohonko tulee alv päälle?tulli? Miten toi ostoprosessi menee? ei oo tullu ikipäivään tilailtua tuolta asti mitään..

niillä on tosiaan nyt jotain tarjouksia jotka kyllä löytyvät sieltä sivuilta, mutta niitä joutuu vähän etsimään. käytännössä tilausprosessi menee niin, että niille laitetaan postia jossa kerrotaan mitä haluaa, millä kuriiripalvelulla kamat haluaa ja miten haluaa maksaa. ne kertovat sinulle hinnan, sinä maksat ja paketti lähetettään jahka se on valmis.

alvit ja tullit joutuu maksamaan jos tuote jää tulliin. tullia ei peritä postikulujen osalta, joten tilanteen helpottamiseksi kannattaa merkitä postikulujen osuus erikseen maksaessa, vaikka sitten siihen kommentteihin.
 
58€ taisi omalle Compassille tulla silloin ALVia mutta se oli vielä vähän halvempi kun tuo hinta muistaakseni 25x$ + posti ja +4% paypal lisä. Tullimaksuahan tuohon ei tule kun se jää alle 10€ joten sitä ei peritä. Tullimaksu lähtee vasta 150€ ylöspäin.
 
lahtis sanoi:
58€ taisi omalle Compassille tulla silloin ALVia mutta se oli vielä vähän halvempi kun tuo hinta muistaakseni 25x$ + posti ja +4% paypal lisä. Tullimaksuahan tuohon ei tule kun se jää alle 10€ joten sitä ei peritä. Tullimaksu lähtee vasta 150€ ylöspäin.

Miten/mihin tuo ALV käytännössä maksetaan? Meinaan että tuleeko tuote kotiin vai jääkö se tullin haaviin ja sieltä haettava?
 
kalzu sanoi:
Miten/mihin tuo ALV käytännössä maksetaan? Meinaan että tuleeko tuote kotiin vai jääkö se tullin haaviin ja sieltä haettava?

Käytäntö saattaa vaihdella. Joskus Huolintaliikkeen / kuljetusfirman (DHL jne) toimistosta soitetaan että he tullaavat paketin puolestasi ja haluavat liitetiedostona kuitit, sen jälkeen saat maksulaput sähköpostiin. Sen jälkeen paketti tulee ovelle tai postiin. Joskus taas menet lähimpään tullin konttoriin maksamaan ja noudat paketin sieltä.
 
rajani sanoi:
Käytäntö saattaa vaihdella.

Joo, mutta jokseenkin vakio lienee se, että kuriirifirmat sun muut haluaa, että sä maksat niille tullauspalvelusta niiden määräämän älyttömän hinnan eivätkä halua edes myöntää, että tullauksen voi hoitaa myös itse tullin palvelupisteessä. Käytännössä tuo on sen verran v-mäinen prosessi noiden kuriirien kanssa, että harva viitsii, kun se tullin luukkukin on usein turhan kaukana (aka Helsinki-Vantaalla).

EU:n sisältä tilatessa tulliongelmaa ei tietenkään ole, jolloin ei ole niin paljon väliä, mikä kuljetusfirma on asialla. EU:n ulkopuolelta tilatessa suosin perinteistä postia tai EMS:ää, joka on myös Itellan palvelu Suomessa, koska tällöin tavara on helppo noutaa tullipostista se samalla tullaten. Tässäkin tapauksessa suhun saatetaan ottaa yhteyttä Helsinki-Vantaalta ja kysyä, mitä haluat lähetykselle tehtävän. Ne tosin saattaa oppia ja muistaa, mitä olet aikaisemmin halunnut ja toimia jatkossa samalla tavalla. Koska mä asun Helsingissä, niin mä käytän mielelläni Helsingin pääpostin yhteydessä olevaa tulliluukkua ja pyydän kysyttäessä toimittamaan lähetyksen sinne. Näitä tulliposteja on harvakseltaan, joten kaikille ne eivät ole käytännöllisiä. Lisämaksusta myös Itella huolehtii tullauksesta vastaanottajan puolesta.

P.S. Muista ottaa kuitit mukaan – ja huomaa, että tulli ei usko kiinalaisia pseudokuitteja.

P.P.S. http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/postitullaus_toimipaikat/index.jsp
 
DACeista taas puheenollen... onkos näistä kenelläkään kokemuksia?

AUNE Mini USB DAC + Headphone Amplifier MK2
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260435237330

HI-END USB&SPDIF PCM1798 DAC, EH 12AT7 tube buffer
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300328434152

Valab NOS USB Re-Clock DAC Low Jitter Dual 1ppm TCXO
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=290360372904

Tekisi mieli päivittää DACia tuon hintaluokan (100-150EUR) vempeleeseen. Kaikkien hinta-laatusuhdetta on kehuttu tahoillaan hyväksi.
Omista kriteereistä todettakoon, että USB IN on plussaa mutta ei ihan pakko, kuulokevahvistin samoin. Mutta jompikumpi noista featureista pitää kuitenkin löytyä.

Nyt löytyy Super Pro DAC707 ja Hotaudio USB1.
 
Tuo Emerald näyttää myös lupaavalta! Kerropa arpakuutio kuuntelukokemuksia pikapikaa! :)
 
Back
Ylös