AKG K-701 kuulokkeet vielä hyvä-ääniset?

Niin ja lisäyksenä vielä edelliseen olen kyllä omistanut Gradon kuulokkeet kahteenkin otteeseen joten jotain hienoa niiden äänessä on oltava kun oman hyvinvoinnin kustannuksella olen niistä kyennyt myös nauttimaan!
 
Täytyy myös muistaa että kaikkeen tottuu (paitsi jääpuikkoon berberissä...)
 
HifiMikko sanoi:
kaipa tässä menen koittamaan noita k-701 johonkin liikkeeseen pelkän ipodin kautta ja tutkin miltä ne kuulostavat, ainakin kuvittelisi että ipodin ulostulo olisi vähintään huonomman laatuista kuin äänikortissa.

Oikeassa olet mitä iPodin äänenlaatuun tulee. :D Hyvä idea tuo kuuntelu iPodilla. Niin, muistutan vielä, että useimpien laatukuulokkeiden sanotaan vaativan sen 100-200h tuntia sisäänajoa. Ja AKG:n parhaat, K601 ja K701... Moni sanoo, että ääni paranee vielä 300h asti. Itse en ole ihan varma, allekirjoitanko tuota 300h-väitettä. Joka tapauksessa, jos saat liikkeessä kuunneltavaksi kuulokkeet jollain 30h käytöllä, niin se ei kerro koko totuutta niiden äänestä. Ihan vaan, ettei asiat vahingossakaan mene liian yksinkertaisiksi. :D
 
juuh nyt on akg k701 ulos kaupasta.. ihan hyvät nää on :)

nyt vaan sisäänajoa ipodin kautta "parin" yön yli

kts kaikille vastaajille ;)
 
Menetät kyllä reippaasti noiden potentiaalia jos et panosta etupäähän. Kuuntele noilla kaikessa rauhassa muutama viikko ja kokeile sen jälkeen paremmalla etupäällä. Tosin tuossa on se huono puoli että hommasta voi tulla yllättäviä lisäkustannuksia, tosin laadullisia parannuksia on myös luvassa. Näiden kanssa karkaa mopedi helposti käsistä. Voit helposti pistää noille puolentoista tonnin edestä rautaa eteen eikä vieläkään ole ylimitoitettua tai hätävarjelun liiottelua.
 
juuh oon tässä miettiny vähän että kannattaisko tähän ostaa joku kohtuuhintanen vahvistin kuten heed canamp mikä on todettu hyväksi näiden kanssa... voisi siinä parin kuukauden päästä ruveta tutkiskelemaan sitä mutta atm näiden äänenlaatu riittää ;)

kai teen jonkun threadin tänne forumille kun täällä on näin asiantuntevaa porukkaa 8)
 
Osa on tuota canamppia hehkuttanut, osa ei. Mene ja tiedä. Kokeile useampia vaihtoehtoja. Jos kuulet eroja, osta se mikä kuulostaa parhaalta ( järkevän hintaiselta) tai jos et kuule, osta halvempi, jos et kuule mitään eroa, jätä ostamatta. (viimeiseen vaihtoehtoon en jaksa uskoa )

702 kaverina olen käyttänyt Muskal Fidelityn x-can v3 vahvaria ja olen ollut tyytyväinen. Speksien mukaan se ei ole hyvä vahvari tuolle kuulokkeelle, mutta hakkaa hyväksi kehutun cd-soittimeni lähdön. Ei kirkkaasti mutta kuitenkin. Tuossa MF:ssä on bassovaimentuma, mutta henkilökohtaisesti ei häiritse ja bassot riittää.

Vahvareitahan on maailma pullollaan eri hintaluokissa. Kukkaroon ja makuun sopivia. Käytettynäkin pyörii aina silloin tällöin ja jos satut lähellä myyjää olemaan, on kuuntelukin helppo järjestää.
 
Heed oli ihan ok AKG:n kanssa, mutta katsoisin sinuna erittäin hyvän hinta-äänenlaatusuhteen omaaviin Kiinan laitteisiin. Putkivehkeistä esim. Little Dottia (mulla ja SilverShadowlla kokemusta MKIV:stä) ja puolijohdekoneista esim. Audio-gd:n tarjontaa (Compass on todella hyvä hintaisekseen ja omaa siis DAC:n).

Olis mielenkiintoista joskus kuulla kunnolla sisäänajetut K701:t tai K702:t esim. omalla laitteistolla tai jollain vielä paremmalla ja nähdä mihin noi pystyvät.
 
Kokemuksesta voin suositella AKG 701:n kanssa MF V-Can vahvaria - ei ole hinnalla pilattu ja jaksaa ajaa luureja mainiosti. Ääntä kuvailisin erottelevaksi ja luontevan dynaamiseksi. Senkun HD650:t kuulostivat minun korviini vähemmän dynaamisilta ja innostamattomilta. Gradoista on kokemusta vain SR 80:stä ja ne häviävät mielestäni edellisille erottelussa ja puhtaudessa. Toisaalta noilla Gradoilla saa sellaisen live-fiiliksen kun taas Senkut vertautuvat miksauspöydän soundiin. AKG:llä sitten vain naatiskellaan.
Mutta makuasioitahan nämä - sanoi koira kun persettään nuoli.
 
Itse olen omistanut AKG 701:et jo parin vuoden ajan. Olen soitellut niitä Pro-jectin Head Box SE II kuulokevahvistimella joka ei ole yhtään huono vaihtoehto 701:lle. DA-muuntimen virkaa on ajanut Emun 0404 USB. Ainoastaan olen setissä vaihdellut välikaapeleita jotka ovat tällä hetkellä setin kallein osa (Nordostin Red Dawnit) :D

Muutamia kuulokesettejä olen kuullut, mutta parempaa kattausta ei ole vielä sattunut kohdalle(pitäis varmaan joskus vaivautua kuulokemiitissä käymään). :)

Jos on vahvistimen ostaminen edessä 701:lle niin Pro-jectia voin suositella erittäin lämpimästi. Useamman tuhat tuntisen olen kuunnellut setillä ja en näe syytä miksi lähtisin vaihtamaan mitään osaa setistä.

Lopuksi vielä foto setistäni

_small.jpg
 
Jopi sanoi:
Itse olen omistanut AKG 701:et jo parin vuoden ajan. Olen soitellut niitä Pro-jectin Head Box SE II kuulokevahvistimella joka ei ole yhtään huono vaihtoehto 701:lle. DA-muuntimen virkaa on ajanut Emun 0404 USB. Ainoastaan olen setissä vaihdellut välikaapeleita jotka ovat tällä hetkellä setin kallein osa (Nordostin Red Dawnit) :D

Muutamia kuulokesettejä olen kuullut, mutta parempaa kattausta ei ole vielä sattunut kohdalle(pitäis varmaan joskus vaivautua kuulokemiitissä käymään). :)

Jos on vahvistimen ostaminen edessä 701:lle niin Pro-jectia voin suositella erittäin lämpimästi. Useamman tuhat tuntisen olen kuunnellut setillä ja en näe syytä miksi lähtisin vaihtamaan mitään osaa setistä.

Lopuksi vielä foto setistäni

_small.jpg
Hyvältä näyttää! Vieläkö oot samaa mieltä? :D

Mä hommasin Pro-Ject Debut III Espritin kaveriksi Phono Box II:n & Head Box II:n ja nyt olis luurit haussa. AKG K701:t houkuttelis kovasti!
Hieman epäilyttää vinyylikuuntelussa basso-osaston riittävyys. Ja kuinka taipuu tolla setillä kasarihevi? :D
 
Crimson sanoi:
Hyvältä näyttää! Vieläkö oot samaa mieltä? :D

Mä hommasin Pro-Ject Debut III Espritin kaveriksi Phono Box II:n & Head Box II:n ja nyt olis luurit haussa. AKG K701:t houkuttelis kovasti!
Hieman epäilyttää vinyylikuuntelussa basso-osaston riittävyys. Ja kuinka taipuu tolla setillä kasarihevi? :D

Vielä olen, kaveriksi on tullut vaan HD-650:it. Kaikkea muuta musiikkia kuuntelen noilla k-701:lla paitsi R'n'B:tä ja trancea. Basson puute vaivaa toki noita, kun meinaa tuosta projectista vähän paukut loppua.
 
Jopi sanoi:
Itse olen omistanut AKG 701:et jo parin vuoden ajan. Olen soitellut niitä Pro-jectin Head Box SE II kuulokevahvistimella joka ei ole yhtään huono vaihtoehto 701:lle. DA-muuntimen virkaa on ajanut Emun 0404 USB. Ainoastaan olen setissä vaihdellut välikaapeleita jotka ovat tällä hetkellä setin kallein osa (Nordostin Red Dawnit) :D

Muutamia kuulokesettejä olen kuullut, mutta parempaa kattausta ei ole vielä sattunut kohdalle(pitäis varmaan joskus vaivautua kuulokemiitissä käymään). :)

Jos on vahvistimen ostaminen edessä 701:lle niin Pro-jectia voin suositella erittäin lämpimästi. Useamman tuhat tuntisen olen kuunnellut setillä ja en näe syytä miksi lähtisin vaihtamaan mitään osaa setistä.

Lopuksi vielä foto setistäni

_small.jpg

Itse pääsin kokeilemaan tuota projekt settiä noilla samoilla kuulokkeilla ja mun korvaan taas ei oikein sopinut. Soitinkin sattui vielä olemaan samanlainen kuin oma. En osaa sanoa mikä oli vikana, mutta ei iskenyt. Tosin kuuntelu oli hyvin pikainen ja muutenkin tilanne hektinen.

Perhana kun menee mopon tuunaukseen taas omat ja varastetut rahat. Jäi taas tekemättä tuo x-canin modaus.
 
Back
Ylös