Beresford DAC

Samu sanoi:
Joku taituri voisi kehitellä paremman virtalähteen tuohon Beresfordiin, vaikka mies itse sanoo ettei sillä olisi vaikutusta.

Joo. Tää vois olla mielenkiintosta :) Kingrexiltä on kai tulossa jossain vaiheessa uusittu virtalähde. Sitä vois koklaa ton beren kanssa. Pitää vaan jostain kyhätä sopiva kaapeli.
 
premier sanoi:
En mitään syväluotaavaa analyysiä tuosta kyllä tehnyt. Kokeilin vaan kumpaakin ja totesin variablen miellyttävämmäksi. Jotenkin musiikki vaan toistui kauttaaltaan sävykkäämmin. Fixed oli jotenkin tylsempi?

Fixed on puhtaampi ja Variable harkitusti paskottu, käytän Fixed ulostuloa kuten käytin Sonyssakin aikoinaan. Tuolla variablella pystyy pelaamaan vahvistimen voimakkuussäätimen kanssa ja/tai käyttämään vain da- muuntimen voimakkuutta suoraan syötettynä.
Jos se Variable miellyttää niin siitä vaan, tuolloin singnaali tekee muutaman lenkin lisää ja joisakin kokoonpanoissa tuosta voi olla hyvinkin hyötyä.
 
Seppo Kaksonen sanoi:
Fixed on puhtaampi ja Variable harkitusti paskottu, käytän Fixed ulostuloa kuten käytin Sonyssakin aikoinaan. Tuolla variablella pystyy pelaamaan vahvistimen voimakkuussäätimen kanssa ja/tai käyttämään vain da- muuntimen voimakkuutta suoraan syötettynä.
Jos se Variable miellyttää niin siitä vaan, tuolloin singnaali tekee muutaman lenkin lisää ja joisakin kokoonpanoissa tuosta voi olla hyvinkin hyötyä.

Juu no jos kokeilit kumpaakin ja päädyit fixediin niin hyvä niin :) Voi hyvinkin olla laitteistosidonnaista.
 
Minulla olisi tälläinen Bere hankintalistalla. Mitä tämä maksaa nyt kotiin tuotuna, mitä tulee lisää tuohon nettisivun hintaan?

Sitten olen miettinyt mitä muuta tarvin, jos haluan edullisesti mp3, flac jne. formaatit soittoon ilman tietokonetta? Ilmeisesti squeezebox olisi hyvä, mutta en halua vetää n. 20m verkkopiuhaa seiniä pitkin niiden olohuoneeseen saamista varten enkä haluaisi ostaa WLAN tukiasemaa. Muistitikullakin musiikin siirtäminen käy, mutta millä ne saisin beren syötäväksi?
 
Lobotomy sanoi:
en halua vetää n. 20m verkkopiuhaa seiniä pitkin niiden olohuoneeseen saamista varten enkä haluaisi ostaa WLAN tukiasemaa.

No sit voit kyllä unohtaa koko homman. Ei se signaali sinne pyhällä hengellä kulje :D

Olitko ihan tosissas ton muistitikkuhomman kanssa? Itse en vois tollasta kuvitellakaan. Mutta jos tosissas oot niin sit varmaan joku ipod+telakka systeemi olis järkevin.
 
Samu sanoi:
Joku taituri voisi kehitellä paremman virtalähteen tuohon Beresfordiin, vaikka mies itse sanoo ettei sillä olisi vaikutusta.

Perästä kuuluu, tosin tulossa on systeemi jonka etuja Stanleykin pitää kiistämättöminä ;)
 
Lobotomy sanoi:
Ilmeisesti squeezebox olisi hyvä, mutta en halua vetää n. 20m verkkopiuhaa seiniä pitkin niiden olohuoneeseen saamista varten enkä haluaisi ostaa WLAN tukiasemaa. Muistitikullakin musiikin siirtäminen käy, mutta millä ne saisin beren syötäväksi?

Tuota, mitä vikaa on parin kympin wlan-purkissa?
 
Seppo Kaksonen sanoi:
Fixed on puhtaampi ja Variable harkitusti paskottu, käytän Fixed ulostuloa kuten käytin Sonyssakin aikoinaan. Tuolla variablella pystyy pelaamaan vahvistimen voimakkuussäätimen kanssa ja/tai käyttämään vain da- muuntimen voimakkuutta suoraan syötettynä.
Jos se Variable miellyttää niin siitä vaan, tuolloin singnaali tekee muutaman lenkin lisää ja joisakin kokoonpanoissa tuosta voi olla hyvinkin hyötyä.

Tuota variablea suosittelin sen takia, että ainakin omassa systeemissäni se tuo dynaamisuutta lisää jota ilmeisesti kaipasitkin. Omassa taulukossa myös variablen parempi rytmikkyys vie voiton fixedin hifimäistä ääntä vastaan.
 
^iltaa,

hölmö ja mistäänmitääntietämätön kysymys: voiko Beresfordin fixed/variable-outputtien ero kuuntelussa johtua siitä, että kun variablessa väännetään volat dacista kaakkoon (vai?), se pukkaa tuolloin signaaliin enempi säröä (vai?)?

Ei silti, itsekin olen tommosta B:tä pohtinut mielenkiinnosta, 2-settiin ja kuulokkeiden kaveriksi.

O
 
Oberiu sanoi:
^iltaa,

hölmö ja mistäänmitääntietämätön kysymys: voiko Beresfordin fixed/variable-outputtien ero kuuntelussa johtua siitä, että kun variablessa väännetään volat dacista kaakkoon (vai?), se pukkaa tuolloin signaaliin enempi säröä (vai?)?

Ei silti, itsekin olen tommosta B:tä pohtinut mielenkiinnosta, 2-settiin ja kuulokkeiden kaveriksi.

O

Eri tavoin toteutetut lähtöasteet ;)
 
iltaa,

No niin, olin ihailtavasti pihalla kuin nurmikenttä. Naurettavuuden uhallakin kysyn silti että onko kukaan tiirannut noiden lähtöasteiden sielunelämää, että mikä se olennaisin ero niissä on (säädettävyyden lisäksi, tiedän tiedän)? Kun se dynaamisuus ja rullaavuus väkisinkin jostain sinne ilmestyy.

O
 
En omista laitetta,mutta varmaankin variable-outputtia käytettäessä signaali menee kuulokevahvistimen kautta ja siinä mahdollisesti olevat omat operaatiovahvistimet vaikuttavat soundiin.
 
^myöhäisiltaa,

eli jos noin on kuin arvon finax sanoo, eikäkös silloinkin ole mahdollisuuksein rajoissa, että variablen kautta sitä säröä tulee huomattavasti enämpi? Tai Vutinkin ilmaisemassa tapauksessa?

Ei silti, että olisin mitenkään säröä vastaan, sitä tämä nykyinen set-upini varmaan tarjoaa sitä koko kansalle (heikot johdot, putket, vanha kajaripari), mutta voisiko se tarjota jotain selitystä sille, miksi noin on?

vänqää,
O
 
Vuti sanoi:
Tuota variablea suosittelin sen takia, että ainakin omassa systeemissäni se tuo dynaamisuutta lisää jota ilmeisesti kaipasitkin. Omassa taulukossa myös variablen parempi rytmikkyys vie voiton fixedin hifimäistä ääntä vastaan.

Toki tuota tullaan kokeilemaan sisäänajon aikana, nopeutta omassa systeemissä on riittämiin, mutta basso-osaston dynamiikka on hieman kevyempää kuin Bencmarkilla suorasta otosta. Kokeileppa Vuti vielä pudottaa Beren voimakkuus noin puoleen väliin, tai aavistuksen yli-Hoidat sitten vahvistimesta lisää volaa, mitä sitten tapahtuu?
 
china sanoi:
Tuota, mitä vikaa on parin kympin wlan-purkissa?

Äh, kai sitten pitää vaivautua tutustumaan tämänkin puoleen tekniikkaa. Saa nähdä minkälaiseksi tappeluksi menee, kun tukiaseman signaalin pitäisi mennä kierteellä tai kolmen teräsbetoniseinän läpi. Onneksi ei ole ihan vielä varaa kaikkeen.
 
Lobotomy sanoi:
Sitten olen miettinyt mitä muuta tarvin, jos haluan edullisesti mp3, flac jne. formaatit soittoon ilman tietokonetta? Ilmeisesti squeezebox olisi hyvä, mutta en halua vetää n. 20m verkkopiuhaa seiniä pitkin niiden olohuoneeseen saamista varten enkä haluaisi ostaa WLAN tukiasemaa. Muistitikullakin musiikin siirtäminen käy, mutta millä ne saisin beren syötäväksi?

Tästä voisi jatkaa tuolla: https://foorumi.hifiharrastajat.org/showthread.php?50063

Paluu aiheeseen: kun tuo Beresford (Mk6/4) oli lainassa, niin kokeilin vain Variable outtia ja sen kokemuksen perusteella aika vaikuttava laite hintaluokkaan katsomatta.
 
Sisäänajetaan ja katsotaan onko arvioihin korjattavaa. Audioophile Hyvärinen ei suostuisi edes raakileita arvostelemaan ja hän tutustuukin muuntimeen tutuilla levyillä tuonnenpana. Jäämme kaikki mielenkiinolla odottamaan hänen tuomiotaan.

[/quote]No juu kyllä täältä pesee. Kyllä on kiva kattoo et tuleeko mun arvion jälkeen laitteen myyntiin piikki, vai romahdus :D Sun arvios eräästä linnunpöntöstä nosti myyntiin niin äkillisen piikin, et varmaan maahantuoja muistaa sua Jouluna :D


T.JTH
 
jhyv sanoi:
No juu kyllä täältä pesee. Kyllä on kiva kattoo et tuleeko mun arvion jälkeen laitteen myyntiin piikki, vai romahdus :D Sun arvios eräästä linnunpöntöstä nosti myyntiin niin äkillisen piikin, et varmaan maahantuoja muistaa sua Jouluna :D


T.JTH

Thomann vois tosiaan lähettä jotain kivaa jouluksi kun saivat mahdollisesti myyntiä tänävuonna. Minullahan on olohuoneessa yli puolet kalliimmat Alesikset ja ne on tehty Jenkeissä, halppis Alesikset Kiinassa. Samanlaiset ja samalta kuulostaa, valmistus on vain siirretty edullisempaan paikkaan. Onneksi tuo on huomioitu hinnassa.

Beresfordin Variable ei vielä ainakaan kelpaa minulle. Ääni jää myös etäiseksi omissa kokeiluissa. Toisaalta sitä tiettyä tulee mitä jepet kirjoittaa, mutta kokonaisuus ei ole sama kuin suoralla soitolla, eli niinkuin se on tehty.
Toki tuo Bencmarkille vielä jää, mutta sisäänajo voi tehdä jotain. Ajattelin jos tuo halppiskone pääsisi lähelle niin voisin ehkä myöhemmin käyttää sitä digitaalisena etusena vahvistimen kanssa jossa on "vain" neljä sisääntuloa-Jotain kokeilua mahdollisesti.
 
Back
Ylös