japanin keisari
Käyttäjä
- Liittynyt
- 3.5.2007
- Viestejä
- 796
Sam Other sanoi:Niinpä. Voin myös muotoilla edellisen viestini muotoon "soitan joka kerta eri tavalla paskasti".
varmasti soitat hyvin,uskon sen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Sam Other sanoi:Niinpä. Voin myös muotoilla edellisen viestini muotoon "soitan joka kerta eri tavalla paskasti".
japanin keisari sanoi:varmasti soitat hyvin,uskon sen
Sam Other sanoi:"soitan joka kerta eri tavalla paskasti".
Ei ku Tawe on kingi ...nimim. uusia keikkoja odotellessa...Tawe sanoi:No, meitä on tässä sitten kolme paskaa basistia!
Tawe sanoi:No, meitä on tässä sitten kolme paskaa basistia!
holpoti sanoi:Nuottiuskovaisten...
Jos laitetaan 3 Pasistia sinfonia orkkaan, niin nuoteillahan se yhteensoittaminen helpoiten onnistuu?
Vai rytmikapulallako?
Lyö mua!
edit: puhelimella räpelletty viesti lähti vähän liian aikaisin.
korjattu tarkoitettuun muotoon.
Sam Other sanoi:Nuoteista saadaan äänenkorkeudet ja aika-arvot. Jää vielä aika paljon soittajan tulkittavaksi, vaikka se rytmikapu siellä edessä huitookin ja pistää palettia omaan muottiinsa.
Tawe sanoi:Nuotin vieressä on paljon tilaa!
Asia on täsmälleen näin ainakin klassisen sinfoniamusiikin suhteen. Siinä on vielä merkittävä osa tulkinnasta kapellimestarin harteilla, koska hän on (toivottavasti) ainakin tempon ja dynamiikan valtias.pirkka sanoi:Siis se tulkinta nuotteihin kirjoitetussa musassa kohdistuu lähinnä tempoon, sointiväriin ja dynamiikkaan. Näistä sointiväri tullee esille lähinnä solistisessa soitossa. Sävelkorkeuksien muuttaminen tai sillä alueella tulkitseminen on "salittua" kun säveltäjä on tarkoituksella jättänyt improvisaatiolle tilaa (vrt. kadenssi). Muuten sanotaan että soittaa väärin. Toki avarasti ajatellen sekin on tulkintaa mutta harvoin toivottua (vrt. Retuperän VPK).
mikahe sanoi:Saas nähdä pystyykö konemusiikki minun elinaikanani tulkintaan, eli siis varioimaan näitä osa-alueita inhimillistä toimintaa matkien. Nyt kun on vielä suurehkoja ongelmia perussoitinten sointivärien matkimisessa, solisteista ja eksoottisista soittimista puhumattakaan.
Eikös elektroninen ja konemusiikki ollut jo syntyessään tuolla tasolla? Ellei entistä suurempien kakofonioiden teko enää kiinnosta, on pyrittävä inhimillisen musiikin jäljittelyyn. Siinä ei haasteet lopu heti kesken.Tawe sanoi:Mielestäni on vinksahtanutta ajatella, että konemusiikin ja elektroonisen musiikin tulisi pystyä jäljittelemään todellista elämään. Eikö se voisi olla juuri päin vastoin, siis mahdollisimman "luonnotonta", jota tavallisin soittimin ei voida tehdä.