Keskustelu Foorumin alueiden oikeuksien muuttumisesta

Täytyy kompata Pirkkaa sen verran että itsekin kyllä ihmettelen miksei jäseniä ole ilmaantunut enempää. Olen ollut, kuten aiemminkin olen tainnut todeta, toisen yhdistyksen jäsen jo vuosikaudet ja maksanut huikeat 20 EUR jäsenmaksua oikeastaan pelkästä lehdestä.

Siihen nähden tällainen paljon itseä kiinnotavaa asiasisältöä sisältävä foorumi on suorastaan naurettavan halpa 10EUR hintaan. Eikä tarvitse painettua lehteä, muutenkin on vaivaa tuon lehtikorin tyhjentämisessä :D
 
En puutu muiden esittämiin asioihin ja pyydän anteeksi jos olen loukannut jotakuta. Se ei ole ollut tarkoitus, ei nyt eikä milloinkaan ennenkään. Oman älähdykseni vaikuttimina oli esitetty palstan sulkeminen niiltä ketkä eivät liity yhdistykseen. OK, olisin voinut kysyä ennenkuin aloin kiukuttelemaan. Minulle käy hyvin se, että maksan 10e / vuosi (tai mikä tuo summa milloinkin sattuu olemaan) siitä ilosta, että voin avata koska tahansa foorumin sivut ja lukea muiden ajatuksia & kommentoida / tuoda julki omia ajatuksia jos siltä tuntuu. Jos samalla saan hienon "hang around member" -statuksen, niin mikäs siinä! Eli katsotaan mitä tässä tapahtuu ja jos minun kymppi tarvitaan heti, sen voin laittaa tulemaan. Muuten mieluummin odottaisin kunnes kuohunta on tältä osin ohi ja kaikki tietävät vaihtoehdot. Nyt taitaa olla kolme vaihtoehtoa (korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin):

1) jäsenyys hifiharrastajat ry:ssä
2) kannattaja
3) voi lukea, muttei vastata suljetulle alueelle

Ei muuta kun hyvää kesänjatkoa kaikille!

T:pete
 
^ Juu, tällaista sen palautteen pitää olla. Rakentavaa, ei hajoittavaa.

Myös Sampalla oli hyviä kommentteja, minäkään en tykkää koko "laajakaistan" tukkivista mainosbannereista...
 
jussikoo sanoi:
^ Juu, tällaista sen palautteen pitää olla. Rakentavaa, ei hajoittavaa.

jep, rakentava palaute on sitä, että "kyllä mä maksan ja näinhän se teidän suunnitelma meni". kaikesta päätellen päätöksen kritisointi on sitten sitä hajoittavaa palautetta joka on huonoa. näinhän se yksipuoluejärjestelmässä menee.

minulta on oikeasti mennyt tämän myötä maku koko hifiharrastajien toiminnasta, vaikka aikaisemmin odottelin innolla kaavailtua vinyylitapahtumaa. vaan eipä tästäkään jaksa enää hakata päätään seinään, jos maksullisuus tulee niin se tulee, minä en sitä tuollaisenaan tule kannattamaan, mutta pääsempähän käyttämään sitten aikani johonkin muuhun.
 
jjo sanoi:
minulta on oikeasti mennyt tämän myötä maku koko hifiharrastajien toiminnasta, vaikka aikaisemmin odottelin innolla kaavailtua vinyylitapahtumaa. vaan eipä tästäkään jaksa enää hakata päätään seinään, jos maksullisuus tulee niin se tulee, minä en sitä tuollaisenaan tule kannattamaan, mutta pääsempähän käyttämään sitten aikani johonkin muuhun.

joo... ja sinne vinyylitapahtumaankin sinun olisi pitänyt tietysti ehdottomasti päästä ilmaiseksi. >:D Kyllä tuo kympin maksu on näköjään joillekin tosiaan sellainen ,että samantien heittävät pyyhkeen kehään ja poistuvat näyttämöltä pää verille seinään hakattuna :-\ kyllä kannattaisi kuitenkin jonkinlainen suhteellisuudentaju säilyttää.
 
jjo sanoi:
jep, rakentava palaute on sitä, että "kyllä mä maksan ja näinhän se teidän suunnitelma meni". kaikesta päätellen päätöksen kritisointi on sitten sitä hajoittavaa palautetta joka on huonoa. näinhän se yksipuoluejärjestelmässä menee.

Yhdistys toimii jäsentensä antamien suuntaviivojen mukaisesti. Jäsenet kertovat lakisääteisesti ajatuksensa yhdistyksen kokouksessa. Kaikki jäsenet puoluekantaan katsomatta kutsuttiin paikalle. Jopa uudet jäsenet olisi voineet ovella liittyä ja osallistua. Nyt oli paikalle vaivautunut 4 (NELJÄ!!!) jäsentä ja kaikki JOUTUIVAT hallitukseen.

Jos haluaa muutosta on se tavallisesti tehokkainta sisältä käsin. Eli liitytään yhdistyksen jäseniksi ja tullaan vaikuttamaan. On ihan itsestä kiinni kuinka monta mielipidettä toiminnan suunnitteluun on vaikuttamassa. KUkin voi tuoda tai olla tuomatta omansa.

Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Näinhän se aina on. Sivusta on hyvä kritisoida. Se ei maksa eikä vaadi mitään. Tänään pitäisi lähteä viettämään kesäpäivää yhdessä vaimon kanssa mutta ilmeisesti joudunkin juoksemaan yhdistyksen pankkiasioita. Pitäisi saada edellisen halituksen ostama logo maksettua. No taidan jättää asian kuitenkin ensi viikkoon. Mutta hoitaa sekin pitää. Maksoi muuten 150 €.
 
pirkka sanoi:
Jos haluaa muutosta on se tavallisesti tehokkainta sisältä käsin. Eli liitytään yhdistyksen jäseniksi ja tullaan vaikuttamaan. On ihan itsestä kiinni kuinka monta mielipidettä toiminnan suunnitteluun on vaikuttamassa. KUkin voi tuoda tai olla tuomatta omansa.


Varmasti juuri näin.
Mielestäni vaikutusmahdollisuutta tämän keskustelupalstan välityksellä voisi kyllä parantaa oleellisesti. Esim. äänestysketju jäsenille pystyyn aina kun tulee eteen asia jossa halutaan tietää mitä mieltä jäsenistö on. Kuvittelisin että hallituksen olisi helpompi tehdä päätöksiä kun jäsenistön mielipide asiaan on tiedossa.
 
No peijooni soikoon, kyllähän sillä kympillä nyt saa levykaupan ALENNUSLAARISTA sentään yhden (CD-)levyllisen MUSIIKKIA! Ilmeisesti musiikin ystävällä voi tämänkin takia kipukynnys olla kova ja kohtuuttoman rahastuksen maku suussa >:D

VINKKI: Tokihan tuon kympin voi säästää myös esimerkiksi ajamalla autoaan rauhallisesti ja turhia kiihdyttelemättä jonkin aikaa.

VINKKI: Foorumin "Musiikki"-osastoa seuraamalla säästyt ostamasta CD-levyä jota et halunnut ostaa ja säästät KAKSI KYMPPIÄ!

Pirkan postiin kommentti, että melkoinen alennustila totisesti: logo on saatu hankittua ja melkeinpä siihen toimintaedellytykset tyssää :D

Eli perusteet pienellä keskustelulle on kyllä selvästi ollut olemassa. Muuten tässä käy tosiaankin niin että Pirkan kyllästyessä touhuun koko yhdistys kuopataan.

Kannattaa minusta tosin varautua skenaarioon että nämä yhdistykseen liittyvät jäävät siihen sataan henkeen, jos sinnekään. Siinä tilanteessa voidaan minusta lähteä harkitsemaan ensin jäsenmaksun tuplausta ja sitten mitä hienoa keksitään todellisen salaseuran "TEH PIIRIN" kesken kun foorumivätykset jäävät purnaamaan foorumille. Ei sellainenkaan minusta ole huono yhdistys!
 
jjo sanoi:
jep, rakentava palaute on sitä, että "kyllä mä maksan ja näinhän se teidän suunnitelma meni". kaikesta päätellen päätöksen kritisointi on sitten sitä hajoittavaa palautetta joka on huonoa. näinhän se yksipuoluejärjestelmässä menee.

Haista nyt jo jätkä hanuri. Mitä minuun tulee, niin olen luonteeltani erittäin kriittinen, enkä taatusti maksa mistään mikä ei kiinnosta. Tässä tapauksessa sattuu kiinnostamaan, ei niinkään nykytila vaan se mitä tästä saattaa vielä tulla.

Pirkan kommentti (4 osanottajaa kokouksessa) kertoo kaiken oleellisen nykytilasta. Jotain tarttis tehdä, muuten homma kuivuu ensi vuoteen mennessä kasaan ja sitten saat sinäkin raukka ruikuttaa, kun ei ole enää kuin tuo hifimaailman kökköfoorumi, jossa ruikuttaa.

Tiedän tasan tarkkaan erään yhdistyksen sihteerinä olleena, mitä yhdistystoiminta on. Se on välttämätöntä, jotta ollaan edustuskelpoisia lain edessä. Mutta se on hommaa, jota kukaan ei halua itse tehdä. Vierestä huutelevia hölösuita riittää kyllä vaikka millä mitalla antamaan neuvoja mitä pitäisi tehdä, mutta auta armias kun tulee se tekemisen aika, sitten kyllä ollaan jossain muualla makkaraa paistamassa. Minulle kävi jopa niin ihanasti, että minut valittiin sihteeriksi etukäteen kysymättä (olin iltavuorossa kokouksen aikaan), koska nyt satun osaamaan vähän kirjoittaa. Olen niin hyväluontoinen, että otin homman vastaan, vaikka yhdistystoiminta on just sitä mitä olen inhonnut peruskoulun yläasteen kansalaistaidon tunneilta asti.

Mutta nyt alkaa hyväluontoista miestäkin jo pikkuhiljaa vituttamaan sinun kaltaisesi nimettömät ruikuttajat. Niin että kiitos palautteesta ja anteeksi että en jaksa antaa tämän rakentavampaa palautetta.

Jussi
 
jussikoo sanoi:
Pirkan kommentti (4 osanottajaa kokouksessa) kertoo kaiken oleellisen nykytilasta.

Ei nykytilasta vaan ilmeisesti viimeisestä yhdistyksen kokouksesta. Oliko se viime vuoden puolella?

------------------------------------------


Kiitos Pirkka siitä pienestä listasta, mihin rahaa tarvitsisi. Se auttaa hahmottamaan jotakin.

Pitkälle ei pötkitä jäsenmaksuilla, vaikka tulisi jopa 200 jäsentä.

Olen monella tasolla eri mieltä mainoksista, mahdollisista mainoksista. Edellä niissä kommenteissa ei nähdä kaupallisuutta mikä hifiharrastukseen liittyy lähtökohtaisesti eikä sitä miten nykytilannekin on sen nuorassa olemista. Kehittämällä foorumia edelleen toimivammaksi (hyvä pääsuunta on ollut siitä asti kun asiaa olen seurannut, katso liittymispäiväni) tässä on todella potentiaalia liikkeillekin. Tuleehan niitä kiinnostavien liikkeiden bannereita klikattua ja toistuvastikin jos sivut niiden takana ovat hyvät ja elävät. Kyse ei ole yhdistyksen rahan kerjuusta vaan silkasta liiketoimesta mainostajalle. Jokainen menestyvä yrittäjä tietää että erottuva mainos oikeassa paikassa maksaa vähintään itsensä erittäin helposti ja että pitemmällä aikavälillä näkyvyys tuo näkymätöntä (vaikeammin eriteltävää) positiivista vaikutusta liiketoimintaan.

Palstan pitäjällä on täysi oikeus myös määrittää miten mainokset sijoittuvat sivuille, niistä saa todella siistejä. Myös serveriä rasittavat liian liikkuvat ohjelmat niissä on täysin rajattavissa pois - ei se ole este mainostajalle vaan lopulta positiivinen juttu, kun asia esitetään oikein, niin kuin se on! (Että ne ärsyttää kohderyhmää.)

Työtähän se vaatii, mutta se on tulonlähde, jos rahaa halutaan. Sitä helpompi on kuitenkin myydä se ensimmäinenkin ilmoitustila, mitä vilkkaampi foorumi on. Ja mitä vilkkaampi, sitä enemmän on sen hinta. Sopimukset pitäisi varmaan neuvotella aina määräajaksi kerrallaan, mutta tästä en itse tiedä, voin vain kuvitella. Kokemusta aiheesta sellaiseen työhön ryhtyvällä olisi hyvä olla.. mutta sitä voi yrittää muutenkin.

Toisaalta sitten kauppiasosio lienee hyvä alku. Voi olla vain että halvalla menee ja oikeastaan siinä samalla enemmänkin sidotaan foorumi melkolailla kaupallisuuden liekaan, vieläpä ehkä nimellisellä maksulla. Sanomalehdistössä puhutaan tekstimainonnasta, toimitukselliseen aineistoon joka on kuitenkin mainos. (Nämä puffit eivät kuulu vapaaseen lehdistöön, neljänteen valtiomahtiin.) Voi miettiä mitä yhtäläisyyksiä tässä on ja mikä on yleensäkin vapaata kaupallisuudesta missäkin määrin.
 
K J Manner sanoi:
Ei nykytilasta vaan ilmeisesti viimeisestä yhdistyksen kokouksesta. Oliko se viime vuoden puolella?

Aivan, mutta tuolla neljän hengen porukalla ovat joutuneet toistaiseksi duuninsa tekemään. Ei käy kateeksi, joten ei todellakaan kannata valittaa jos jotain on jäänyt tekemättä. Neljä henkeä ei millään ehdi rakentamaan niin paljon kuin tuhat foorumin käyttäjää tai edes satakunta jäsenkandidaattia odottaisi.

---

Mainoksia saa olla jos ne eivät tuki foorumia. Räikeitä liikkuvia bannereita ei ikinä, jos minulta kysytään. Mutta todennäköisesti ei kysytä :D. Katso vaikka tätä: http://www.kauppalehti.fi/4/i/etusivu/, että osaa olla ärsyttävän näköinen saitti.
 
K J Manner sanoi:
Ei nykytilasta vaan ilmeisesti viimeisestä yhdistyksen kokouksesta. Oliko se viime vuoden puolella?

Se oli 28.03.2007. Kokouskutsu oli esillä foorumilla sekä sivuston etusivulla.
 
K J Manner sanoi:
Olen monella tasolla eri mieltä mainoksista, mahdollisista mainoksista. Edellä niissä kommenteissa ei nähdä kaupallisuutta mikä hifiharrastukseen liittyy lähtökohtaisesti eikä sitä miten nykytilannekin on sen nuorassa olemista. Kehittämällä foorumia edelleen toimivammaksi (hyvä pääsuunta on ollut siitä asti kun asiaa olen seurannut, katso liittymispäiväni) tässä on todella potentiaalia liikkeillekin.

Voinen entisenä hallituksen jäsenenä valottaa hieman asiaa mainosten suhteen. Alkuperäisellä foorumilla suurin osa (nykyinen tilanne kartoittamatta - tehdään vaikka äänestys) oli ehdottomasti niitä vastaan. Jopa siinä määrin, että jos niitä olisi tulluit niin sivuston ylläpitäjä kieltäytyisi niiden ohjelmoimisesta.

Nykyisellä palstalla asia ehkä olisi toinen, mutta siihen ei ole ollut resursseja. Vaikka mainostilaa ei ole edes markkinoitu niin siitä huolimatta sitä on ainakin allekirjoittaneelta kysytty useammastakin lähteestä. Toteuttaja kuitenkin on puuttunut ja puuttuu edelleen.
 
Mainittakoon vielä että vanhalla palstalla oli gallup siitä kuinka moni olisi valmis liittymään yhdistyksen jäseneksi. Nyt en muista ihan tarkkoja lukemia, mutta aika lähellä nykyistä jäsenmäärää se taisi olla (ehkä noin 40). Silloin tosin foorumia käytti vain noin viidesosa nykyisestä määrästä. Siihen verrattuna yhdistyksestä kiinnostuneiden prosentuaalinen osuus on laskenut hurjasti, vaikka foorumi ja siitä saadut hyödyt koetaan harrastuksen kannalta tärkeiksi.
 
Jani P sanoi:
Nykyisellä palstalla asia ehkä olisi toinen, mutta siihen ei ole ollut resursseja. Vaikka mainostilaa ei ole edes markkinoitu niin siitä huolimatta sitä on ainakin allekirjoittaneelta kysytty useammastakin lähteestä. Toteuttaja kuitenkin on puuttunut ja puuttuu edelleen.

Yhdistyksen hallitus voinee ottaa minuun yhteyttä asian tiimoilta kesälomien jälkeen. Yhteydenotossa lienee syytä käyttää osoitetta jjahifi (ÄT) gmail (piste) com. En ole halukas pistämään työosoitetta tänne. En kuitenkaan tule hoitamaan asiaa itse, voi kollega sitten hoitaa käytännön kuviot jos asia etenee konkreettiselle tasolle. (Tarvitaan muutama virallinen tanssiaskel oman työnantajani ja yhdistyksen välillä ennen kuin asia voidaan tehdä, tämä vaikka rahaa ei liikuteltaisikaan.)

Ja ei, en aio tehdä hommaa itse, mutta koska artikkelihommaan ei tarvitakkaan teknisen toteutuksen resurssia, niin sen voisi ehkä käyttää tuohon... :p

Eli Jani P voisi jo vihjaista ko tahoille, että mainosmarkkina saattaisi olla aukeamassa... :D Hallituksen pitää sitten tehdä hinnoittelupäätös ja laatia kriteeristö hyväksyttäville mainoksille yms.

t. jjahifi


Editointilisäys: Minä olen niin kaupallinen tyyppi, että mainokset ei minua haittaisi. Päinvastoin, sillä mitä enemmän kiinnostavia linkkejä löytyisi samasta paikasta, niin se helpottaisi omaa elämääni... :D
 
Minä kiinnostuin pikkuhiljaa yhdistyksestä sen verran että jopa sitten liityin jäseneksi muutama viikko sitten. Kiinnostus alkoi heräämään tämän huhtikuun viimeisen päivän tiedotteen jälkeen: https://www.hifiharrastajat.org/forum/index.php?topic=1002211.0 Lueskellut olin keskusteluja ja saanut käsityksen että tämä ollaan vasta starttaamassa ja sitä tilaa oli jatkunut ilmeisemmin pitkään. Yhdistyksen rekisteröitymisestä olin nähnyt juttuja ja huomannut että on ollut myös vanha palsta, jota kautta monet ihmiset tuntevat historiaa ja toisiansa paremmin.

Minua tuskin saa innostumaan T-paidoista tai kovin monesta muustakaan ehkä normaalista, millä tahdon sanoa ettei pidä olettaa nykyistenkään jäsenten olevan mitenkään samasta hifiharrastajapuusta veistettyjä. DIY-aiheinen tapahtuma on henkilökohtaisesti lähinnä sydäntä sekä mahdolliset tapaamiset muitten kanssa muuten vain. En ole odottanut, monella tapaa ulkopuolisena ja varsinkin uutena, yhdistykseltä mitään - enkä tosiasiassa koko yhdistystä. Tällä en tarkoita yhtään mitään muuta kuin mitä kirjoitin. Katselen mitä hifiharrastajat tekevät. Niin se on, että se tekee ja toimii, ketä kiinnostaa. Olen jäsen koska pidän tästä foorumista ja maksu oli edullinen. Olen oman kiinnostukseni, mihin pystyisin ja mikä saattaisi olla yhdistykselle avuksi, jo toisaalla kertonut. En kuitenkaan rajaa pois muuta osallistumista, mutta liikaa annettuun hiileen, kuviteltuun yhteiseen hiileen, puhaltamista ei kannata keneltäkään odottaa, siinä vain pettyy.

On tärkeää että ajatuksia vaihdetaan, jolloin tullaan hieman tutuiksi myös. Ehkä mottoni nyt voisi olla: tehdään mitä vaan, jos hudaa. Jos ei hudaa, niin ei hudaa ja turha siitä on ainakaan syyllistää.

Jäsentenhankinnan kommenteissa on hieman makua että odotetaan liian paljon liian nopeasti. On kuitenkin hyvä, että hallitus on pannut näin tuulemaan selkeillä vedoilla. Se on se voima ja vastavoima -ilmiö. Joskus lumipallo. :)


Nyt näitä aiheita piisaa. Tämä voisi olla tämä yhtä hyvin täälläkin: https://foorumi.hifiharrastajat.org/showthread.php?42516&p=640110&viewfull=1#post640110
 
Tähän ketjuun mielipide ainoastaan tässä ketjussa esitettyyn foorumijakoon. Yhdistyksen toiminnan kehittämiseen liittyvät mielipiteet tulee kirjoittaa seuraavaan ketjuun: https://foorumi.hifiharrastajat.org/showthread.php?42516 Mukana myös Gallup, jossa voi esittää mielipiteensä anonyymisti.

Uusi ketju luotiin koska keskustelu alkaa selvästi siirtymään otsikosta laajempaan kokonaisuuteen.
 
jjahifi sanoi:
Eli Jani P voisi jo vihjaista ko tahoille, että mainosmarkkina saattaisi olla aukeamassa... :D Hallituksen pitää sitten tehdä hinnoittelupäätös ja laatia kriteeristö hyväksyttäville mainoksille yms.

Jätän suosiolla nykyiselle osaavalle hallitukselle. :) Kaupallinen osio oman käsitykseni mukaan kattaa "täsmämainonnan". Mainonnan ei tarvitse välttämättä olla bannereita, mutta tiedän että sellaisiakin tullaan kysymään. Hallitus varmasti päättää asiasta käyttäjien mielipiteet huomioiden.
 
Hei nyt jäitä hattuun KAIKILLE. Jos otettas vähän taukoo, ni sit tulis kaikilta vähän sapekkaampia mielipiteitä ;) IMO toi foorumijako on ihan jees, sittehän sen näkee mien homma toimii. ;)

PEACE :D
 
voi hyvänen aika...

ahaapalainen sanoi:
joo... ja sinne vinyylitapahtumaankin sinun olisi pitänyt tietysti ehdottomasti päästä ilmaiseksi. >:D

en hetkeäkään kuvitellut vinyylitapahtuman olevan minulle ilmainen ja sikäli kun siitä olisi peritty kaikilta maksua, niin olisin pitänyt normaalina, että hifiharrastajien jäsenet maksaisivat vähemmän. mikä tässä nyt on ongelma?

ahaapalainen sanoi:
Kyllä tuo kympin maksu on näköjään joillekin tosiaan sellainen ,että samantien heittävät pyyhkeen kehään ja poistuvat näyttämöltä pää verille seinään hakattuna :-\ kyllä kannattaisi kuitenkin jonkinlainen suhteellisuudentaju säilyttää.

kyse ei ole maksun suuruudesta, se ei ole sitä koskaan ollut. kuten sanottu, olin jo aikaisemmin aikeissa maksaa jäsenmaksun kannattaakseni jotain mikä silloin vaikutti silmissäni 'hyvältä asialta'. jos minä nyt suostuisin maksamaan tuon kympin päästäkseni kirjoittamaan tänne, olisin mukana tekemässä tästä palstasta merkittävästi huonompaa niille jotka eivät jostain syystä halua maksua maksaa. samalla olisin tekemässä foorumista huonompaa myös niille jotka haluavat kyseisen kaltaista idiotismia tukea.

jos nyt hypoteettisessa tilanteessa kysyisin (tai kuka tahansa muu kysyisi) foorumilla kokemuksia hiemankin harvinaisemmasta asiasta X ja keneelläkään sillä hetkellä palstalla olevista harrastajista ei olisi asiasta omakohtaista kokemusta, niin todennäköisyys sille, että hifiharrastajien ulkopuolinen henkilö jolla kokemusta olisi päättäisi tuon kysymyksen perusteella maksaa sen kympin ja rekisteröityä harrastajaksi vain vastatakseen minun kysymykseeni ja tuottaakseen maksamansa kympin lisäksi vielä lisäarvoa hifiharrastajien palstalle, olisi aika olematon. tosin tilanteen on pakko olla hypoteettinen, sillä hifiharrastajissa on kaikki kovimmat tyypit joilla on parhaat jaoikeimmat mielipiteet kaikista asioista, kympeistä nyt puhumattakaan. miksi ihmeessä kukaan voisi haluta kenekään muun kuin rekisteröityneen hifiharrastajan vastausta viestiinsä. ennekuulumatonta.
 
Back
Ylös