Mitkä(parhaat) väli- ja kaiutinkaapelit

  • Keskustelun aloittaja Deleted member 7852
  • Aloituspäivämäärä
vaakko sanoi:
Muilla kokemuksia edullisemman pään Nordostista?

Mulla on CD-soittimen ja vahvistimen välissä Blue Heaven. Ei mulla laajamitaisia vertailukokemuksia ole, mutta sanoisin että kirkkauteen, tarkkuuteen ja analyyttisyyteen kallellaan oleva piuha. Ihan tyytyväinen olen ollut.
 
Samoja kokemuksia Blue Heavenista... Tumppuun systeemiin oiva ratkaisu vaikka hieman "bassoköyhä".. Red Dawnissa mielestäni hieman parannusta basso-osastolle, muuten yleisluonne samankaltainen.
 
jparvio sanoi:
taitaa tämä olla parempi paikka tällekin viestille, eli onko kukaan testannut Graditechin kaapeleita (http://www.forvoice.fi/valikaapelit.html)?

Nyt kävi niin, että graditechit jäivät tänne, vaikka sisäänajoa on vasta 20h takana. Simppeli rakenne, mutta toistaiseksi selvästi paras lopputulos (kalliit kaapelit olen poissulkenut periaatesyistä, joten se niistä).

Kaikki detaljit ovat Graditecheissa tallella ja tasapainossa. Musiikki tarjoillaan sopusuhtaisesti mitään liioittelematta, joskin melkoisen ilmavasti, jouset omaavat oikeanoloisen äänenvärin ja syvyysakselillakin on elämää. Yläpää toistuu kauniin heleällä paletilla, mutta riittävän puhtaana. Kokonaisuus on pakoton.

VdH MC Goldit olivat alapäästä ruudikkaammat, mutta kokonaisuutena kirkkaammat, aggressiivisemmat, jonkinlainen loudness -fiilis ääripäissä. TaraLabsin RSC Vector 2:t taas olivat äärimmäisen ilmavat, mutta yläpäältään suttuisen pehmeät, pellit tussahtelivat ja bassoissa oli rankka low cut -fiilis.

Että näin täällä.
 
Omassa setissä väli- ja kaiutinjohdot kaikki Nordostin RedDawnia ja tyytyväinen olen ollut. Häiriönsieto on erinomainen ja sitä kautta äänen mustuus ja dynamiikka hyvä. Edellä mainittu "verho" katoaa ja soundiin tulee jonkunlainen helppous, "flow". Jos joku väittää, että Nordostit ovat kuivan tai elottoman kuuloiset, niin kannattaisi ruveta katselemaan laitteiden suuntaan, huonompien laitteiden vajavuudet paljastuvat armotta.

Suosittelen kokeiluun varsinkin putkilaitteiden kanssa. Kaiutinpiuhoina mihin settiin vain.
 
jparvio sanoi:
Nyt kävi niin, että graditechit jäivät tänne...

Viime päivät svengi on asettunut oikean jalan vippaslihaksiin varsin voimallisesti; näillä piuhoilla on selvä synergia belcantojen ja AP:n kombon kanssa. Hömpästä humppaan, kaikki maittaa maan mainiosti :D

Belcantojen omistajat, ennen kuin iskette tuohta tolkuttomasti tiskiin, kannattaa tämäkin vaihtoehto kuunnella (www.forvoice.fi).
 
Nordost Blue Heaven välikaapeli haettu Hifihuoneelta testiin (myös Red Dawn mukana) ja kytketty vahvarin ja cd:n väliin. Meinaa sanattomaksi vetää tuo muutos ainakin suht. pikaisella kuuntelulla, on selvästi erilainen piuha kuin Xindak AC-03 :) Pitää huomenna kokeilla testailla rauhassa ja kunnollisilla voimakkuuksilla.

Kaiutinjohdot saapunevat keskiviikkona, joten sen jälkeen sitten niistäkin lisää...
 
jparvio sanoi:
siis tuolta saa niitä mainittuja graditech -kaapeleita, vaikka tuo paikka ehkä enemmän yhdistetäänkin kaiuttimiin...

Eipä ainakaan paljoa maksa kokeilla :D, uskoisin että parjää perus transpalle hyvin ? Onko tosiaan että balansoidut (XLR) pihat ovat saman hintaisia balansoimattoman (RCA) kanssa ? Bel Cantot ovat käsittääkseni täysin balansoituja (nämä monot ainakin) eli jos cd-soitinkin sattuu olemaan balansoitu, niin ilman muuta XLR-piuha silloin hankintaan.
 
akk sanoi:
Eipä ainakaan paljoa maksa kokeilla :D, uskoisin että parjää perus transpalle hyvin ? Onko tosiaan että balansoidut (XLR) pihat ovat saman hintaisia balansoimattoman (RCA) kanssa ? Bel Cantot ovat käsittääkseni täysin balansoituja (nämä monot ainakin) eli jos cd-soitinkin sattuu olemaan balansoitu, niin ilman muuta XLR-piuha silloin hankintaan.

Kyllä, hinta oli sama balansoiduille. Itse asiassa piuhoista saa oikein sopivan tarjoushinnan, kun kysäisee. Itse pidän tällaisista less is more -tyyppisistä ratkaisuista, joten ajan juuri BC:n CD -soittimella suoraan Graditechin balansoidulla kaapeliparilla BC:n monoja.
 
vaakko sanoi:
Nordost Blue Heaven välikaapeli haettu Hifihuoneelta testiin (myös Red Dawn mukana) ja kytketty vahvarin ja cd:n väliin. Meinaa sanattomaksi vetää tuo muutos ainakin suht. pikaisella kuuntelulla, on selvästi erilainen piuha kuin Xindak AC-03 :) Pitää huomenna kokeilla testailla rauhassa ja kunnollisilla voimakkuuksilla.

Kaiutinjohdot saapunevat keskiviikkona, joten sen jälkeen sitten niistäkin lisää...

Oliko ero positiiviseen suuntaan ???

No ei vaisinkaan :D
 
Golli sanoi:
Oliko ero positiiviseen suuntaan ???

No ei vaisinkaan :D

Tänään lähtee avokki evakkoon illaksi, niin pääsen kunnolla testaamaan. Nyt on myös Blue Heaven kaiutinjohdot saapuneet. Blue Heaven välijohdon tuoma vaikutus oli/on positiivinen :)
 
Nyt on testissä käynyt Nordostin väli- ja kaiutinkaapelit sekä Blue Heaven että Red Dawn mallistosta. Toimivin yhdistelmä oli suurella erolla muihin kombinaatioihin: BH välipiuha ja RD kaiutinjohdot.

Erot oli samanlaisia sekä väli- että kaiutinjohdoissa, mutta välipiuhoissa soinnin ominaispiirteet tulivat selkeämmin esiin. Ja erot oli suuria. En olisi uskonut, että vielä tämän tasoisessa setissä tulee näin suuria eroja...

BH on keveä bassotoistoltaan kuten joku aiemminkin jo totesi. BH sekä RD oli molemmat nopeita, kontrolloituja ja tarkkoja. Rytmi rullasi nykyjohtoja paremmin, soinnit syttyivät nopeasti ja lähtivät ns. mustahkolta taustalta. BH selvästi RD:ia kuivempi ja RD:n mehukkuus ja avoimuus olikin hienoa kuultavaa. Jos sekä kaiutin- että välijohdot oli BH:ia niin ääni meni turhan kuivaksi ja sointi ei ollut täysin pidäkkeetön. Kun taas molemmat oli RD:ia niin bassoa tuli minun systeemissä reilusti yli kotitarpeiden vaikkakin basson sävyt ja kontrolli oli erittäin hyvää tasoa.

Erot johdoissa oli mielestäni osin huomattavasti suurempia ja musiikintoiston kannalta merkityksellisempiä kuin jokin aikaa sitten testaamissani CD-soittimissa. Koskaan ei pitäisi tuomita suoralta kädeltä juttuja, joita ei ole itse rauhassa testannut. Itselleni tämä oli hyvinkin avartava kokemus (aiemmin en ole omassa systeemissä piuhoja rauhassa vertaillut).

Näin parhaaksi yhdistelmäksi osoittautui BH välipiuhaksi (selkeyttää ja kiinteyttää soundia mukavasti) ja RD kaiutinjohdoksi (avoimuutta ja toiston yleistä kauneutta, onko tämä sitten sitä "hehkua"). Sitten kun tila ei enää korosta bassopäätä nykyiseen malliin, niin siirtyminen myös välijohdon osalta RD-mallistoon on selviö. Nyt vain piuhoista hintavääntöä Hifihuoneen kanssa :)

PS. Täällä olisi näköjään Blue Heaven kaiutinjohdot todella edullisesti jos jotain kiinnostaa: http://www.hifimaailma.fi/foorumi/viewtopic.php?t=14617
 
moro moro . mulla on kans noista nordosteista just noista mul oli blue heaven kajari kaapelina ja red dawn välijohtona. Laitteina oli mf a5 cd jaintegroitu ja kajarit ap scorpiot,
nordosteilla ääni oli kirkkaampi ja kuulu enemmän detaljea niillä oli mukava kuunnella kerrostalossa hiljasilla voimakkuuksilla, no sit vaihdoin transparenttiin kajaripiuhat superiin ja rca plussaan ja ero oli tosi iso ääni oli vähä niinku tukossa mut kun soitin niitä ns. sisään vai tottuko niihin vaan äänellisesti , kun myyjä sanoet soita vähintään 100tuntia sisään, mullahan ei korvien välissä muuta kun etäisyys,no oma mielipide on et transpat soveltuu hyvin kovaa soitettuun musaan ja nordostit hiljaa soitettuun missä haluu kuulla kaikki yksityiskohdat levyltä. oma mielipide on nordosteista ja transpoista et kun noiden yhdistelmän sais ni olis ainakin kaapelit kunnossa. tietenkin tohon vaikuttaa noi laitteet paljon,
 
Tämä ketju on painunut unholaan. Onko löytynyt uusia killeri-luokan kaapeleita muutamien satasien hintaluokissa, joissa on kuitenkin todellisten huippukaapeleiden äänenlaatu?
 
Mulla vaihtu Nordostin blueheaven välikaapeli Signal Cablen Silver Resolutioniin. Ääni hyvin samankaltainen, mutta signal cable oli vielä sävykkäämpi ja hitusen tymäkämpi ääneltään.

Nyt on Signal Cable vaihtumassa kanssa harrastajan tekemään välikaapeliin, jossa asiat on vielä paremmin; eroa ei ole paljoa, mutta jotenkin ääni on ulotteikkaampi ja tarkempi olematta rasittava.

Terv, Remara
 
rajani sanoi:
Tämä ketju on painunut unholaan. Onko löytynyt uusia killeri-luokan kaapeleita muutamien satasien hintaluokissa, joissa on kuitenkin todellisten huippukaapeleiden äänenlaatu?

Aika kovia kicksejä tarjosi Audiencen välikaapeli joka oli hiljattain viikonlopun yli lainassa.
 
Täällä tehtiin epäpyhä liitto ja NACA5 pakeni nurkkaan Zu Ibis -parin tieltä.
Omituinen combo, kun Ibiksillä tuli sekä tarkkuutta (koko alueelle), että alapäätä lisää. Piti laskea Druidit matalammalle, kun meinasi kumu ottaa vallan..
 
Välikaapelit puuttuu vielä multa. Ei vaan meinaa sopivaa tulla vastaan. Mulla on nyt kaks mukavaa kaapelia, jotka tekee hommansa hyvin. Mutta molemmista puuttuu jotain. Jos ne saisi yhdistettyä niin se olisi sitten siinä.
 
Kokeile Crystal cablea, ei ihan halvimmasta päästä mut itse olen pitänyt todella paljon. Mielestäni sointitasapaino erittäin hyvä, mikään osa alue ei nouse liikaa esiin. Soundi on avoin ja kirkas olematta piiruakaan rasittava tai kireä. Pienetkin detaljit toistuvat hienosta.
 
Miulla oli pari vuotta täysi setti Transpan Ultria ja hyväthän ne oli.Sain sitten kokeiluun Graditechin välikaapelisetin joka yllättäen soi ihan yhtä hyvin.Silloin tuli mieleen notta voisikos halvemmista naruista saada kelpo setin ja alkoi viime kevään kestänyt kaapeliruletti.Kävin läpi aiemmin mainittujen lisäksi Nordost BH:t, Ensemblen Megafluxit ja TK-cablesit.Omassa setissäni parhaimmiksi osoittautuivat TK-cablesin piuhat.Samaa auktoriteettiä bassoissa kuin Transpoillakin, diskantti yhtälailla samettinen mutta keskialueella tuli bonuksena parempi tilan tuntu ja hieman lisää skarppiutta.Eivät erot mielestäni kovin suuria olleet, Ensemblessä oli jotensakin kolkompi keskialue vaikka muuten hyvin soivatkin.Eniten joukosta poikkesi Nordost jossa oli makuuni kihakka yläkerta ja lievää bassovajetta alaosastossa.TK-cablesit jäivät ja hinta/laatu on kohdillaan mielestäni.

t.Pertsa
 
Back
Ylös