Kuvia laitteistoistanne ja kuunteluympäristöstä yleensä

  • Keskustelun aloittaja Patu
  • Aloituspäivämäärä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Ai niin, sori. Kuulin huhuja että olit taas muuttanut, en vaan muistanut sitä enää eilen illalla :D.
 
Tässä olisi muuten tällainen laite, ja täysin toimintakunnossa. Mahtaakohan joku muistaa tällaisen soittimen. Tämä oli meikäläisen ensimmäinen stereo ja vuosi oli 1981. Että silleen... 8)

[ylläpito on poistanut liitteen]
 
Meillä oli muuten tommonen, mutta siinä oli mukana levysoitin. Muistelisin että oli ostettu 1977. Vanhemmat heittivät sen roskiin pari vuotta sitten aivan toimintakuntoisena.
 
Ai ai, paha moka. Ne on aika arvokkaita nykyään. Varsinkin jos on toimivia. Vintage-harrastajat on niistä ainakin kiinnostunut. Ja onhan sillä lisäarvoa että ne on valmistettu Suomen Turussa... :D
 
nikke sanoi:
Tässä olisi muuten tällainen laite, ja täysin toimintakunnossa. Mahtaakohan joku muistaa tällaisen soittimen. Tämä oli meikäläisen ensimmäinen stereo ja vuosi oli 1981. Että silleen... 8)

Kun oltiin 15 vuotiaita, niin kaverilla oli juuri samanlainen. Oli varmaan jo 15-20 vuotta vanha silloin. Kaverin nimi oli Marko.
 
Jep jep. Kyllä näitä on näköjään ollut liikkeellä. Sehän oli Asa 3100 stereolaite jossa oli viritin ja kasettisoitin samassa. Sitten oli vielä ns parempi malli jossa oli vielä vinyylisoitin samassa. Mun laite on täysin toimiva mutta en saa siihen kytkettyä mitään ulkopuolisia laitteita kun nuo kaikki linjaliitännät on noita vanhoja din-liittimiä eikä mulla löydy sellaisia piuhoja enää. Kyllä niitä varmaan jostain löytyisi kun oikein kaivaisi... :p
 
nikke sanoi:
...linjaliitännät on noita vanhoja din-liittimiä eikä mulla löydy sellaisia piuhoja enää. Kyllä niitä varmaan jostain löytyisi kun oikein kaivaisi... :p

DIN-RCA-adaptereita saa ostaa sähköliikkeestä, esim. Elfasta:

158ffb00-79f8-11dc-9199-0019bbdf5d02.jpg


Voit myös kytkeä laitteet suoraan ilman adapteria, jos lakunaru ei häiritse:

e21f5720-79f7-11dc-9199-0019bbdf5d02.jpg


Ja aina voi ostaa liittimet, piuhaa ja tehdä itse!
 
Tässä muutama kuva vehkeistä, kun kerrankin sattui kamera olemaan käsillä. Phonovahvistin on piilossa ikkunalaudalla, ei näy kuvissa. Aikalailla tällaista "jalat maassa"-harrastamista laitteiden osalta.

[ylläpito on poistanut liitteen]
 
Volta sanoi:
Ja aina voi ostaa liittimet, piuhaa ja tehdä itse!

Ainakin joskus ye:ssä oli MIL-spekseillä noita DINejä, aika vakuuttavan oloisia liittimiä.
Tekisi mieli aloittaa kansanliike "DIN takaisin", huomattavasti parempi liitin kuin RCA, ja erittäin kätevä kun yhdellä narulla saa molemmat kanavat molempiin suuntiin nauhurille.
 
Volta sanoi:
DIN-RCA-adaptereita saa ostaa sähköliikkeestä, esim. Elfasta:

158ffb00-79f8-11dc-9199-0019bbdf5d02.jpg


Voit myös kytkeä laitteet suoraan ilman adapteria, jos lakunaru ei häiritse:

e21f5720-79f7-11dc-9199-0019bbdf5d02.jpg


Ja aina voi ostaa liittimet, piuhaa ja tehdä itse!
Joo, kyllä multa noita naruja löytyy. Mä tarkoitinkin kunnon piuhoja. Kun on tottunut käyttämään vähän paksumpia touveja niin ei siitä ole enää paluuta >:D lampunjohtoja!
 
Kokeillaanpas onnistuuko..

Jos, niin kuvassa musiikinkuunteluvehkeet kaiuttimia lukuunottamatta. Kotikinorakkineet toisella puolella lukaalia.

[ylläpito on poistanut liitteen]
 
Tässä meikäläisen audiofiilikaveri, Ossi 14v. Tykkää erityisesti klassisesta musiikista ja Pink Floydin Animals levystä. Kuvassa istuu parhaalla kuuntelupaikalla, tietty ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]
 
Nikke Tahtoman sanoi:
Kokeillaanpas onnistuuko..

Jos, niin kuvassa musiikinkuunteluvehkeet kaiuttimia lukuunottamatta. Kotikinorakkineet toisella puolella lukaalia.

Hienon näköistä, ja mielenkiintoinen laiteteline. Onko omaa käsialaa?
 
thomas_s sanoi:
Hienon näköistä, ja mielenkiintoinen laiteteline. Onko omaa käsialaa?

Why, thank you! Laiteteline on Eigenbau, mallia Modular Reference Lite. Hieno, eikö?
 
Eigenbau. Taitaa olla suosituin merkki tällä foorumilla. Siisti toteutus tosiaan. Mitä piikkejä käytit ja mistä ovat peräisin? Pitäisi vähän tuunailla omaa LACK RACKia jossain vaiheessa...
 
Piikit ovat Russ Andrewsilta. Ja myönnän, että design on sekin saanut sieltä vaikutteita.Tuskin kannattaa tilata pelkkiä piikkejä, kuitenkaan?
 
mvalopaasi sanoi:
>KRE, ja taas ollaan turhan vaatimattomia!
Kuvat myös kaiuttimista.

Saattaapi olla että kaiuttimien (Gradient Evidence mk2) kuvat ilmestyvät keväämmällä myynti-ilmoituksen kera. ;)

Jos tässä saisi vihdoin hommattua ne Revot. Mutta kaksi aktiivia vai kolme passiivia, siinäpä kysymys.
 
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back
Ylös