Hirveän joviaaleja ja kohteliaita miehiä on Soundworksissä, Musiikin.comissa ja Hifi Gurulla. Suosittelen näitä liikkeitä vilpittömästi retkikohteeksi. Asiakkaalle ei tule missään kohtaa vaivaantunut olo.
Kruunuradiossa olen saanut yhdeltä jätkältä mukavaa palvelua ja kahdelta ylimielistä ja leuhkaa palvelua. Tuli vaivaantunut olo, en aio ostaa sieltä jatkossa mitään.
Musta se menee niin, että vaikka asiakas olisi lainaamassa stidejä tai kysymässä kelloa, niin jos siitä jää emotionaalisesti mukava muisto, niin se jalka käy ko liikkeen suuntaan sitten, kun on aika ostaa se kahen tonnin levari. Suomessa on välistä vinoutunutta se, että jotkut myyjät ajattelevat, että mitä kalliimpaa myyt, sitä paskemmin sulla on varaa palvella. Tämä ilmenee muussakin kuin tietyissä hifimyyjissä. Esim. autoissa, design-vaatteissa jne. Olen joskus miettinyt, että johtuuko se siitä, että rikkaat ihmiset ostavat sen luksustuotteen joka tapauksessa, riippumatta palvelusta. Vähän niinkuin asuntokaupassa. Välittäjän ammatti on musta jotenkin absurdi, koska oma kokemus on, että jos ihminen haluaa jonkun tietyn asunnon itselleen, se ostaa sen täysin riippumatta sen helppoheikin persoonan ärsyttävyydestä.
Tai voihan se olla niinkin, että ärsyttävyys ja joviaalisuus vain jakautuu gaussin käyrälle, niinkuin kaikki muukin.