Tuorein Hifimaailma-lehti

Itse hieman ihmettelen Jussi Arvion Matrix audion DAC- sreamerin testiä siinä mielessä kun Jussi sanoo, striimaus asioiden olevan ajan tasalla kun siitä löytyy Spotify ja tidal.
Mielestäni ainakin Qobuz pitäisi löytyä vielä että voisi sanoa olevan ajan tasalla.
Väitän että aika moni tämänkin lehden tilaajista käyttää Qobuzia koska pitävät sitä äänenlaadullisesti parhaana.

Olet oikeassa, ilmaisussani olisi ollut parantamisen varaa. Artikkelin kommentti ajan tasalla olemisesta viittasi Spotify- ja Tidal Connect -ominaisuuksiin.

Itsekin käytän Qobuzia, mutta Roonin kautta. Se on joka tapauksessa kaikin puolin suositeltavin käyttöliittymä riippumatta striimaussoftasta (saa olla eri mieltä).

Vielä kerran pahoittelut.
 
Juu, ei hernettä nenään, koska ei ole omaa lehmää tässä ojassa. Olin mielestäni löytänyt toistuvan toimintakaavan, mutta en osta laitteita tämän perusteella, omat tilat ja korvat sanelevat hankinnat. Se mikä tuossa huoneessa kiinnitti huomiota, on se että siinä toinen reuna on avointa tilaa, tai ainakin sen olen kuvailussa ymmärtänyt. Ainakin harrastuksen alkutaipaleella opastettiin symmetriasta, eli kaiuttimet tulisi olla samassa akustiikassa, eli jos vasemmalla on kova sivuseinä, niin sellainen pitäisi olla oikealla puolella jne.

Olen kiinnittänyt huoneen kuvauksessa myös itse myös huomiota tuohon. Jos toinen puoli on avointa tilaa niin se omien kokemuksien pilaa aina ääntä enemmän tai vähemmän. Ehkä torvikaiuttimet antaa tässä anteeksi yläpään osalta...en ole varma. Mielestäni sun huomio on aiheellinen. En itse hankkisi 50 000 euron kaiuttimia tilaan jossa perusasiat eivät ole kunnossa - en usko että lähtisin edes vakavasti arvioimaan siinä tapauksessa. Eihän tämä nyt maailmanloppu ole - Hermusen juttuja on kiva aina lukea - aina jää mieleen kuitenkin että onko vierailevista kaiuttimista saatu minkä verran potentiaalia irti.
 
Tuoreinta aviisia lukiessa ei heti osaisi yhdistää että kaiuttimet lienevät edelleen se keskeisin osa laitteistoa. Viihdyttävät 5 minuuttia tämän lehden parissa ja keräyspaperiin.
 
Tuoreinta aviisia lukiessa ei heti osaisi yhdistää että kaiuttimet lienevät edelleen se keskeisin osa laitteistoa. Viihdyttävät 5 minuuttia tämän lehden parissa ja keräyspaperiin.

Et selvästikään kuulu lehden kohderyhmään. Omaan makuuni lehdessä on paljon kiinnostavaa luettavaa.
 
Aika ohkaselta näyttää ja kaipaako joku oikeasti näitä maksettuja EISA-mainoksia?
Tokihan EISAn pitää täyttää tärkein tarkoituksensa, eli säilyttää EISA.

Se taas hoituu keräämällä rahaa niistä EISA voittaja -lätkistä. Ne maksavat rahaa (ja sen takia niitä luokkia on täysin älyttömiä variaatioita; mahdollisimman monta).

Ja tottakai osana sitä pakettia EISA lupaa, että voittajat näkyy "kaikissa näissä julkaisuissa".
 
Taas ihan "luetun näköinen" lehti putosi luukusta. Eli kyllä tätä joku lukee ;)
Muovipussia peliin!
 
Ymmärrän hyvin nuo perustellut harmistukset. Onhan se ärsyttävää, että EISA ja messuhässäkkä sattuvat samaan numeroon ja näyttäytyvät "sisältönä". Se ei ole ollut tarkoitus. Lohdutan kuitenkin tiedolla, että Hifimaailma EI OLE menossa kohti advertoriaaleja.

Koitamme tsempata seuraavaan numeroon.
 
Mulle kävi joskus vuonna 80 silleen, että törmäsin päivällä koulusta päässeenä kotini rappusilla istuvaan postiljooniin - joka luki mun hifilehteäni. Kaveri paljastui ihan pesunkestäväksi harrastajaksi. Sillä oli jammun isoin virva ja kehvelin satavitoset.
 
Toi EISA ampuu jo vähä yli, erilaisia saundbareja näytti olevan 5 kpl tyrkyllä... tai se yksi oli naamioitu "teatteriratkaisuksi"
 
Mulle kävi joskus vuonna 80 silleen, että törmäsin päivällä koulusta päässeenä kotini rappusilla istuvaan postiljooniin - joka luki mun hifilehteäni. Kaveri paljastui ihan pesunkestäväksi harrastajaksi. Sillä oli jammun isoin virva ja kehvelin satavitoset.
.. mutta ei varaa tilata lehteä itse? :)
 
Toi EISA ampuu jo vähä yli, erilaisia saundbareja näytti olevan 5 kpl tyrkyllä... tai se yksi oli naamioitu "teatteriratkaisuksi"
Kuten sanoin, enemmän kategorioita - enemmän voittajia - enemmän mahdollisuutta myydä sitä leimaa markkinointikäyttöön. Sama näkyy vähintään yhtä hienosti Hifin ulkopuolella.

Vuoden kamera, vuoden pro-kamera, vuoden best-buy -kamera, vuoden v-loggaus kamera, vuoden valokuvaus/videokamera. Niin ja tietty vuoden täyskenno, aps-c kenno, mft-kenno kans. Ja perään 13 eri kategoriaa vuoden linsseille. Tuiki perusteltuja kategorioita kaikki. Ja pohjalle vielä yksi puhelinsarja.
 
Varsinaisesta sisällöstä eli artikkeleista ei nyt juurikaan ole keskusteltu, lähinnä EISA- ja messumainontaa arvosteltu osana "sisältöä".
Muistanko väärin, vai oliko jompikumpi tai molemmat aiemmin erillisenä liitteenä ja siten etu- ja takakannen välissä olevan sisällön määrään vaikuttamatta?
 
Back
Ylös