The mastering problems with vinyl

Vs: The problems with realising how things really are

T.V@lve sanoi:
Se on kyllä hämmästyttävää miten tuollainenkin määrä ihmisiä voi olla noin metsässä - eivät tajua ostaa niitä hienoja suorituskykyisiä ja ennenkaikkea moderneja monikanavahyperaudioita vaan kuuntelevat jotain parastaennen-museoformaattia. Mistä tässä oikeastaan on kysymys? Kuka huijaa ketä?

Ja sekin vielä, etteivät millään ymmärrä vaikka kuinka väännetään asian yksinkertaisuus rautalangasta. "Haloo, haloo! Te teette väärin! Haloo!"

Mä voisinkin tästä lahjoittaa käyttöön muovipussillisen vanhoja bassonkieliä. Niistä on hyvä väännellä asiaa, sillä en vieläkään ymmärrä mikä mun musiikin kuunteluharrastuksessani on vikana.
 
T.V@lve sanoi:
Mielestäni on syytä miettiä minkälaisiin viesteihin kannattaa edes vaivautua vastaamaan.

Tuo oli hyvin laitettu. FiveDotOne on kyllä pahasti oikeassa tässä, mutta tuolla 5.1 maailmassa on sotkettu kanssa paljon. Hassua sinäänsä, että teknikka kehittyi 1900- luvulla noin. Joillakin on todella ollut taitoa saada edes noinkin hyvää informaatiota mustille kiekoille. Cd:llekin olisi mahdollisuus laittaa parempaa informaatiota, mutta kun ei niin ei.
 
Kukaanhan ei kiistä etteikö vinyylissä olisi potentiaalia ongelmiin. Metsään mennään ryminällä kun lähdetään heittämään perusteettomia suhdelukuja ja saarnaamaan formaatin totaalisesta huonoudesta. IMO.
 
ubu sanoi:
Täysin uusiakin vinyylijulkaisuja tulee markkinoille jatkuvasti moninkertaisesti verrattuna monikanava-SACD -julkaisuihin...
Vinyylijulkaisuiden ongelmana on, IMHO, niiden useissa tapauksissa suorastaan hämmentävän heikko laatu verrattuna 70- ja 80-lukujen vinyyleihin. Miksaus ja masterointi samoin kuin levyn tekninen teko osattiin tuolloin paljon paremmin.

Klasarin ystävän silmin katsottuna uusia vinyylejä ei pahemmin näy.

t. jjahifi
 
jjahifi sanoi:
Klasarin ystävän silmin katsottuna uusia vinyylejä ei pahemmin näy.

Tämä pitää varmaankin täysin paikkansa. Toisissa genreissä taas vinyyliä saatetaan julkaista ainakin nimikemäärin laskettuna enemmän kuin cd:tä.
 
Juurkin näin ja vielä laadukastakin vinyyliä :) Siksi yleistäminen formaatin perusteella onkin aivan aunarista.
 
miksin sanoi:
http://76.74.24.142/81128FFD-028F-282E-1CE5-FDBF16A46388.pdf

Toisen formaatin myynti vuonna 2007: 22,6m usd, 1,3m kpl, myynnin arvon muutos +46%.
Toisen formaatin myynti vuonna 2007: 3,4m usd, 0,2m kpl, myynnin arvon muutos -34%.


"mastering problems with SACD" olisi myös ihan oman threadinsa arvoinen asia. Kumma että kaapelikauppiaista kouhkaavat kettutytöt eivät tunnu olevan selvillä tai kiinostuneita siitä miten SACD:nä kuluttajille myytyjä levyjä oikeastaan tehdään. No, nykyäänhän se SACD:n masterointi onnistuu jo DSD:näkin, mutta..

Moi,

Tiedoksi vaan, että RIAA tilastossa on mukana SACD:n osalta vain nk. SACD-only levyt.

Hybridilevyt, joissa on mukan CD-pinta lasketaan CD-levyiksi.

5.1
 
Back
Ylös