Täydellinen laitteisto on mielestäni sellainen, että se soittaa levyt sellaisina kuin ne on. Toisin sanoen äänitteen laatu ja se, miten äänite on rakennettu(jolla on pyritty vahvistamaan ja tukemaan teosta) tulisi ilmetä aina äänitekohtaisesti mahdollisimman hyvin. Laitteisto ei näin ollen soi jotenkin, vaan soi niin kuin äänite. Äänite voi olla "tumma" tai "kirkas" ääneltään, se voi olla tarkka tai suurpiirteinen jne ja laitteisto soittaa sen niin.
Jos miettii, elävää musiikkia, on kyse laulusta tai mistä instrumentista tahansa, riippumatta siitä onko se huonoa tai hyvää musiikkia, aina se herättää mielenkiintoa ja sitä alkaa kuunnella itsestään. Voisi siis olettaa, että äänitteessäkin se on olemassa, jopa huonolaatuisessakin.
Musiikki on joskus rytmikästä ja menevää, ja joskus se on hidasta ja "maalailevaa" jossa äänelle annetaan tehtävä luoda tunnelmaa. Täydellinen laitteisto taipuu musiikin mukana ja ei "korosta" vain samoja yksittäisiä asioita äänessä.
Jos miettii sitä, miten tällainen laitteisto sitten saadaan aikaan niin eikö se periaatteessa ole selvää, kuin miettii tuota edellistä?
Siis toistossa pitäisi olla aina musiikista kumpuavaa mielenkiintoa joka pitäisi tulla itsestään, ja äänitteiden "yksilöllisyys", tekotapa(laatuineen ja kuinka esitys on rakennettu äänitteeseen) tulisi ilmetä mahdollisimman hyvin.
Voisi myös miettiä(ja olisi hauska kuulla), että miksi sitten haluaa tai etsii jotain muuta?
Jos miettii, elävää musiikkia, on kyse laulusta tai mistä instrumentista tahansa, riippumatta siitä onko se huonoa tai hyvää musiikkia, aina se herättää mielenkiintoa ja sitä alkaa kuunnella itsestään. Voisi siis olettaa, että äänitteessäkin se on olemassa, jopa huonolaatuisessakin.
Musiikki on joskus rytmikästä ja menevää, ja joskus se on hidasta ja "maalailevaa" jossa äänelle annetaan tehtävä luoda tunnelmaa. Täydellinen laitteisto taipuu musiikin mukana ja ei "korosta" vain samoja yksittäisiä asioita äänessä.
Jos miettii sitä, miten tällainen laitteisto sitten saadaan aikaan niin eikö se periaatteessa ole selvää, kuin miettii tuota edellistä?
Siis toistossa pitäisi olla aina musiikista kumpuavaa mielenkiintoa joka pitäisi tulla itsestään, ja äänitteiden "yksilöllisyys", tekotapa(laatuineen ja kuinka esitys on rakennettu äänitteeseen) tulisi ilmetä mahdollisimman hyvin.
Voisi myös miettiä(ja olisi hauska kuulla), että miksi sitten haluaa tai etsii jotain muuta?