K J Manner
Käyttäjä
- Liittynyt
- 20.10.2006
- Viestejä
- 2 083
No niin, olen päässyt seuraavaan vaiheeseen tässä projektissa, joka tähän mennessä on ollut lähinnä suunnitteluvaiheessa. Olen hankkinut materiaaliksi kokopuulevyä, siis liimapuuta. Kuusta valitsin, etupaneeliin 28mm ja siipiin 18mm vahvuista.
Ajattelin, että tulen tähän sitten aina lisäämään, miten on edistytty.
Piirustukset löytyvät Supravoxin sivulla DIY-osassa nimellä OB.
Korkeus on 1300mm. Leveys 456mm, josta etupaneelin leveyttä 310mm ensimmäiseen kulmaan asti. 285GMF alipäästönä toimii 20mH kela. Tässäpä vielä suora linkki piirustuksiin: http://www.supravox.fr/kits/panneauplan.pdf
Olen jo ratkaissut kulman liitostavan, mutta se nyt vielä askarruttaa, tekisinkö pyöreän kulman piirustuksesta poiketen. Liitteenä kuva. 100mm pitkä linja on Supravoxin piirustuksen ulkoreuna, ja siitä pulleammaksi ajattelin säteen ollessa 73mm.
Millä tavalla tuo vaikuttaa? Tasoittaako pyöreä vastetta verraten Supravoxin piirustukseen? (tämä ei ole lähtökohtaisesti syynä pyörään kulmaan, mutta jos se sitä tekisi, on kaksinkertainen syy tehdä pyöreä. taitaahan tuo Supravoxin ratkaisu olla jo erittäin hyvä yhteen 90 asteen kulmaan verraten.)
Pyöreys suunnittelemallani tavalla nähdäkseni leventää etupaneelia. Mikä vaikutus sillä on? (Olisi varaa kaventaa 15mm. Elementin leveys on 295mm piirustuksesta poiketen. Ja tarkoitan nimenomaan etupaneelin leveyden vaikutusta erotuksena matkan pitenemiseen elementin etu- ja takakalvon välillä, mikä myös tuossa 'pullistuvassa pyöreydessä' tapahtuu.)
Tässä yhteydessä täytyy vielä kysyä, onko elementtien upotuksella vaikutusta? 285GMF 7,5mm ja 215S 9mm.
Ajattelin, että tulen tähän sitten aina lisäämään, miten on edistytty.
Piirustukset löytyvät Supravoxin sivulla DIY-osassa nimellä OB.
Korkeus on 1300mm. Leveys 456mm, josta etupaneelin leveyttä 310mm ensimmäiseen kulmaan asti. 285GMF alipäästönä toimii 20mH kela. Tässäpä vielä suora linkki piirustuksiin: http://www.supravox.fr/kits/panneauplan.pdf
Olen jo ratkaissut kulman liitostavan, mutta se nyt vielä askarruttaa, tekisinkö pyöreän kulman piirustuksesta poiketen. Liitteenä kuva. 100mm pitkä linja on Supravoxin piirustuksen ulkoreuna, ja siitä pulleammaksi ajattelin säteen ollessa 73mm.
Millä tavalla tuo vaikuttaa? Tasoittaako pyöreä vastetta verraten Supravoxin piirustukseen? (tämä ei ole lähtökohtaisesti syynä pyörään kulmaan, mutta jos se sitä tekisi, on kaksinkertainen syy tehdä pyöreä. taitaahan tuo Supravoxin ratkaisu olla jo erittäin hyvä yhteen 90 asteen kulmaan verraten.)
Pyöreys suunnittelemallani tavalla nähdäkseni leventää etupaneelia. Mikä vaikutus sillä on? (Olisi varaa kaventaa 15mm. Elementin leveys on 295mm piirustuksesta poiketen. Ja tarkoitan nimenomaan etupaneelin leveyden vaikutusta erotuksena matkan pitenemiseen elementin etu- ja takakalvon välillä, mikä myös tuossa 'pullistuvassa pyöreydessä' tapahtuu.)
Tässä yhteydessä täytyy vielä kysyä, onko elementtien upotuksella vaikutusta? 285GMF 7,5mm ja 215S 9mm.