Suomalaiset Hifi-kaupat

Mun vakio kauppa on ollut aina hifihuone. Jokunen päivä aiemmin soitin Hifimestaan asiassa missä hifihuoneelta ei löytynyt apua. Puhelimen toisessa päässä oli Ari Laine. Vaikkei hyllystä löytynyt, niin hän sanoi odottapas hetkinen ja pystyi tarjoamaa apua asian suhteen puhelinsoiton jälkeen. Hinta oli vielä sopiva, eli tarjous hinta, millä toiset möi viimeisiään.

Lähetti tuotteen ja ilmoitti siitä. No tämähän on vielä suht normia, mutta lähetti vielä viestiä perään ja varmisteli että onko tuote tullut perille, onko kaikki niinkuin pitää. Tämä on sellaista toimintaa, mille nostan hattua.

Herran olen muutaman kerran livenä nähnyt, hän ei minua voi muistaa. Silti yhteyden pito ja käyttäytyminen täysi 10+.
Eli täältä iso peukku Hifimestalle👍
 
Mun vakio kauppa on ollut aina hifihuone. Jokunen päivä aiemmin soitin Hifimestaan asiassa missä hifihuoneelta ei löytynyt apua. Puhelimen toisessa päässä oli Ari Laine. Vaikkei hyllystä löytynyt, niin hän sanoi odottapas hetkinen ja pystyi tarjoamaa apua asian suhteen puhelinsoiton jälkeen. Hinta oli vielä sopiva, eli tarjous hinta, millä toiset möi viimeisiään.

Lähetti tuotteen ja ilmoitti siitä. No tämähän on vielä suht normia, mutta lähetti vielä viestiä perään ja varmisteli että onko tuote tullut perille, onko kaikki niinkuin pitää. Tämä on sellaista toimintaa, mille nostan hattua.

Herran olen muutaman kerran livenä nähnyt, hän ei minua voi muistaa. Silti yhteyden pito ja käyttäytyminen täysi 10+.
Eli täältä iso peukku Hifimestalle👍
Minulla eka kertaa kokemus Hifihuoneelta. Kaikki sujui Arin kanssa tosi helposti ja mukavasti, saatiin Sonus faber kaupat tehtyä
 
On tullut asioitua yhden jos toisenkin kotimaisen hifikauppiaan kanssa tässä 20+ vuoden aikana.

Harrastuksen alkuaikoina ja Naim-vuosina asioin paljon MRHifin kanssa ja ensimmäinen kaiutinsetti tuli hankittua sieltä (Rega + Dynaudio). Mikolta saanut aina ensiluokkaista palvelua ja aina saa laitteet kuunteluun jos haluaa. Yhteydenpito pelittänyt aina ja vaihtodiilit hyviä.

Kruunuradio toinen missä asioitu alkuajoista lähtien. Tommilta saanut aina ensiluokkaista palvelua ja viimeksi eilen tuli kaupalla käytyä. Laitteet saa aina kotidemoon ja luottamus on molemminpuolista. Hyvät tarjoukset ja kotidemot. Mm. PMC, Naim, iFi, Dan Clark Audio löytynyt hienosti Kruunun valikoimista.

Viimeaikoina on tullut asioitua paljon Mitron/Soundfactor kanssa (ATC edustus Suomessa). Tällä hetkellä ei taida olla varsinaista kauppaa pystyssä, mutta etänä homma hoituu edelleen. Laitteet saa aina pitkiinkin demoihin ja yhteydenpito nopeaa. Avustusta myös tarjolla kuljetuksiin ja asennuksiin. Hyvät tarjoukset ja vaihtodiilit. Pientä hajamielisyyttä välillä, mutta kaikki hoitunut aina hienosti maaliin asti.

Finetune Audion Jari Kastikaiselle myös maininta upeasta asiakaspalvelusta. Nopeaa kommunikointia ja iso vaivannäkö asiakkaan demoja varten. Pari kertaa on melkein päästy kauppoihinkin (Spendor ja Mola Mola), mutta vielä on jäänyt tekemättä. Jonain päivänä varmasti maaliin asti. Hyvät tarjoukset ja vaihtodiilit.

Hifimestan Arin kanssa ollut aina hyvät tapaamiset ja juttelut messuilla. Kauppojakin on pari kertaa tehty (Chord) ja homma toiminut aina hienosti. Ajoinpa kerran turkuun asti ja sain privakierroksen firman tiloissa ja kuunteluhuoneissa.

Jari Råback on myös vuosien varrella ollut erittäin avulias. Custom-piuhoja ja jumppereita (Naim + ATC) mm. kyhätty kaiuttimiin ja asiantuntevia vinkkejä saatu. Nykyään Jari palvelee Helsingin Hifistudiolla.

Mareksilta myös saatu pääosin ihan asiallista palvelua vuosien varrella. Joskin viimeksi kun oli laite kotidemossa ja päädyinkin toiseen ratkaisuun niin mieli pahoitettiin ja kerrottiin kuinka tein väärän ratkaisun. Ei näin… Muutoin iso tekijä hifikentässä ja paljon mielenkiintoisia edustuksia.

Nettikaupoista Hifitalon kanssa mennyt sitten about kaikki pieleen mitä voi mennä. Kaksi tilausta tehty, toista piti olla varastossa. Ei ollut, viiden viikon odottelu ja lopulta tilauksen peruutus ja tilaus eBaystä. Tavara alle viikossa kotona. Toisella kertaa kadottivat palautukseni ja luulin jo menettäneeni rahani. Kuluttajaneuvonnan avulla lopulta rahat takaisin melkein parin kuukauden väännön kautta. Never again.

Tässä mitä nyt nousee ensimmäisenä mieleen. Kiitokset kaikille kotimaisille kauppiaille. Ei varmasti ole helppoa tänä päivänä kun kilpaillaan globaalisti.
 
Kruunuradiossa olen asioinut 2000-luvun alusta alkaen.Naimin asioita ovat hoitaneet Råbackin Jari ja Tuomisen Tommi .Olen saanut erinomaista palvelua ja laatikoita on minulle kuljeteltu missä milloinkin olen asunut.Molemmat ovat olleet paneutuneita asiaansa.Tommin kanssa ollaan viestitelty muutenkin.

Huonointa palvelua olen toisaalta saanut Kruunusta.Puhelimessa oli Tommin kanssa sovittu että käyn viemässä eräät kaiutinpiuhat terminoitaviksi.Tommi oli lomalla mutta auliisti etänä hoiti asiaa.Jätin piuhat ja vastaanotossa heppuja ei näyttänyt paljon kiinnostavan paitsi kännykän ihmeet.Ottivat kuitenkin ja paiskasivat pussukaiseni jonnekin tiskin taakse.Ja kun menin viikon päästä hakemaan paketti jossa piuhat oli ,oli kadonnut.Löytyi lopulta ja tietenkin mitään tekemättöminä.
Olen arvioinut että olen 20 vuoden aikana Kruunuun kantanut noin 70 000€,vahvistimia,soittimia,kaiuttimia,piuhoja.En sen takia vaatinut erityiskohtelua muuta kuin että ne v-n narut saisi ne v-n liittimensä.
Miellyttävää asiointia on ollut myös Mareksin ja Mr.Hifin kanssa.
 
Mareksilta myös saatu pääosin ihan asiallista palvelua vuosien varrella. Joskin viimeksi kun oli laite kotidemossa ja päädyinkin toiseen ratkaisuun niin mieli pahoitettiin ja kerrottiin kuinka tein väärän ratkaisun. Ei näin… Muutoin iso tekijä hifikentässä ja paljon mielenkiintoisia edustuksia.
Ottikos herra lämpöjä kuinka paljon?

Sattui itsellä "paskaa myi - tapaus", jossa paloi lopen pari-kolme kuukautta aikaa. Sanotaan näin, että ei voluumit pysyneet vastapuolella ihan keskustelun tasossa kun erehtyi Marekille suoraan soittamaan. Kaveri uhriutui hienosti kun kuulemma olin pilannut hänen päivänsä. :)

Vähän yllätti kun selkeä valmistus/suunnitteluvika tuotteessa. Tehdashan noissa vahingot maksaa. Kauppiaalle vain työtä. Vielä kun sattui uskomattomalla tuurilla videolle koko vika niin ei valmistajalla oikein mitään keinoja kiistää. Ihan asiallisesti eri jamppa hoiti hommat eteenpäin. Saattoi toki tuon videon olemassa olo auttaa palveluasenteessa. Ei ihan markkinointi matskua kyseinen ;)

Kaksijakoiset mietteet jäi puljusta parhaimmillaan on loistava osaaminen. Sitten toisessa päässä huudetaan asiakkaalle kun erehtyy reklamoimaan.

Taustaa aukaista sen verran menemättä liikaa yksityiskohtiin, että ainutkertainen vika taisi olla ominaisuus koko sarjassa. Useita laitteita postiteltiin edestakaisin ja useampi kaveri kysellyt KV-foorumeilla perään samasta viasta. Viimeksi sain Ruotsista postia, "vieläkö sinulla toimii?" Laite kesti aina parista tunnista kuukauteen ennen hajoamista.

Hifitalolle kanssa meni takuukeikat tosiaan itsellä täydeksi Kummeliksi. Näistä jutellut aiemmin Hifiman ketjussa.

Vanha totuus, että aidosti hyvän palvelun tunnistaa siitä, miten asiat hoidetaan kun homma menee pieleen. Tässä testissä vähän jäänyt toivomisen varaa.

Muista liikkeistä paha kommentoida tätä puolta. Kamat kestänyt mitä ostettu. Classicaudion kanssa nyt tosin takuu menossa, toistaiseksi se mennyt todella sujuvasti.
 
Viimeksi muokattu:
On tullut asioitua yhden jos toisenkin kotimaisen hifikauppiaan kanssa tässä 20+ vuoden aikana.

Harrastuksen alkuaikoina ja Naim-vuosina asioin paljon MRHifin kanssa ja ensimmäinen kaiutinsetti tuli hankittua sieltä (Rega + Dynaudio). Mikolta saanut aina ensiluokkaista palvelua ja aina saa laitteet kuunteluun jos haluaa. Yhteydenpito pelittänyt aina ja vaihtodiilit hyviä.

Kruunuradio toinen missä asioitu alkuajoista lähtien. Tommilta saanut aina ensiluokkaista palvelua ja viimeksi eilen tuli kaupalla käytyä. Laitteet saa aina kotidemoon ja luottamus on molemminpuolista. Hyvät tarjoukset ja kotidemot. Mm. PMC, Naim, iFi, Dan Clark Audio löytynyt hienosti Kruunun valikoimista.

Viimeaikoina on tullut asioitua paljon Mitron/Soundfactor kanssa (ATC edustus Suomessa). Tällä hetkellä ei taida olla varsinaista kauppaa pystyssä, mutta etänä homma hoituu edelleen. Laitteet saa aina pitkiinkin demoihin ja yhteydenpito nopeaa. Avustusta myös tarjolla kuljetuksiin ja asennuksiin. Hyvät tarjoukset ja vaihtodiilit. Pientä hajamielisyyttä välillä, mutta kaikki hoitunut aina hienosti maaliin asti.

Finetune Audion Jari Kastikaiselle myös maininta upeasta asiakaspalvelusta. Nopeaa kommunikointia ja iso vaivannäkö asiakkaan demoja varten. Pari kertaa on melkein päästy kauppoihinkin (Spendor ja Mola Mola), mutta vielä on jäänyt tekemättä. Jonain päivänä varmasti maaliin asti. Hyvät tarjoukset ja vaihtodiilit.

Hifimestan Arin kanssa ollut aina hyvät tapaamiset ja juttelut messuilla. Kauppojakin on pari kertaa tehty (Chord) ja homma toiminut aina hienosti. Ajoinpa kerran turkuun asti ja sain privakierroksen firman tiloissa ja kuunteluhuoneissa.

Jari Råback on myös vuosien varrella ollut erittäin avulias. Custom-piuhoja ja jumppereita (Naim + ATC) mm. kyhätty kaiuttimiin ja asiantuntevia vinkkejä saatu. Nykyään Jari palvelee Helsingin Hifistudiolla.

Mareksilta myös saatu pääosin ihan asiallista palvelua vuosien varrella. Joskin viimeksi kun oli laite kotidemossa ja päädyinkin toiseen ratkaisuun niin mieli pahoitettiin ja kerrottiin kuinka tein väärän ratkaisun. Ei näin… Muutoin iso tekijä hifikentässä ja paljon mielenkiintoisia edustuksia.

Nettikaupoista Hifitalon kanssa mennyt sitten about kaikki pieleen mitä voi mennä. Kaksi tilausta tehty, toista piti olla varastossa. Ei ollut, viiden viikon odottelu ja lopulta tilauksen peruutus ja tilaus eBaystä. Tavara alle viikossa kotona. Toisella kertaa kadottivat palautukseni ja luulin jo menettäneeni rahani. Kuluttajaneuvonnan avulla lopulta rahat takaisin melkein parin kuukauden väännön kautta. Never again.

Tässä mitä nyt nousee ensimmäisenä mieleen. Kiitokset kaikille kotimaisille kauppiaille. Ei varmasti ole helppoa tänä päivänä kun kilpaillaan globaalisti.
Ihan käsittämätöntä toimintaa. Eihän kotidemo pitäisi olla mikään lupaus varmasta kaupasta.
 
Ottikos herra lämpöjä kuinka paljon?

Sattui itsellä "paskaa myi - tapaus", jossa paloi lopen pari-kolme kuukautta aikaa. Sanotaan näin, että ei voluumit pysyneet vastapuolella ihan keskustelun tasossa kun erehtyi Marekille suoraan soittamaan. Kaveri uhriutui hienosti kun kuulemma olin pilannut hänen päivänsä. :)

Vähän yllätti kun selkeä valmistus/suunnitteluvika tuotteessa. Tehdashan noissa vahingot maksaa. Kauppiaalle vain työtä. Vielä kun sattui uskomattomalla tuurilla videolle koko vika niin ei valmistajalla oikein mitään keinoja kiistää. Ihan asiallisesti eri jamppa hoiti hommat eteenpäin. Saattoi toki tuon videon olemassa olo auttaa palveluasenteessa. Ei ihan markkinointi matskua kyseinen ;)

Kaksijakoiset mietteet jäi puljusta parhaimmillaan on loistava osaaminen. Sitten toisessa päässä huudetaan asiakkaalle kun erehtyy reklamoimaan.

Taustaa aukaista sen verran menemättä liikaa yksityiskohtiin, että ainutkertainen vika taisi olla ominaisuus koko sarjassa. Useita laitteita postiteltiin edestakaisin ja useampi kaveri kysellyt KV-foorumeilla perään samasta viasta. Viimeksi sain Ruotsista postia, "vieläkö sinulla toimii?" Laite kesti aina parista tunnista kuukauteen ennen hajoamista.

Hifitalolle kanssa meni takuukeikat tosiaan itsellä täydeksi Kummeliksi. Näistä jutellut aiemmin Hifiman ketjussa.

Vanha totuus, että aidosti hyvän palvelun tunnistaa siitä, miten asiat hoidetaan kun homma menee pieleen. Tässä testissä vähän jäänyt toivomisen varaa.

Muista liikkeistä paha kommentoida tätä puolta. Kamat kestänyt mitä ostettu. Classicaudion kanssa nyt tosin takuu menossa, toistaiseksi se mennyt todella sujuvasti.

Sähköpostilla käytiin tämä viestinvaihto joten en tiedä lämpötiloista. Tein kuulemma kuitenkin väärän ratkaisun ja valitsemani laite oli selvästi huonompi kuin se mitä en Mareksilta ottanutkaan. Palautin sitten laitteen vaan kaupalle ja homma lopulta sillä selvä.

Taannoin DA-muuntimia vertaillessani kiinnosti T+A DAC200 ja sain tietää että Marekilla on T+A edustus Suomessa. Kysyin kyseistä laitetta puhelimessa ja myyjä oli ihan pihalla. Siinä puhelimessa sitten oppi kyseisen laitteen olemassaolosta (olihan tämä jo vuoden verran ollut markkinoilla siinä vaiheessa) ja totesivat että mielenkiintoisen oloinen. Ostaa olisi saanut mutta demokonetta ei kaupalla ole eikä juuri sen enempää asia tuntunut heitä kiinnostavan.
 
ideaali : 9900€/pari

hifimesta: 9900€/kpl

hintahaitaria vai näppäilyvirhettä... :unsure:
 
Ihan mielenkiintoisia kokemuksia lukea hifikauppiaista.Onnea heille,jos kaupankäynnissä
on parannettavaa,niinkuin varmaan onkin.Eniten minua on vielä harmittanut erään turkulaisen
kivijalkaliikkeen kohtelu.Eipä siinä mitään.En osta siitä liikkeestä koskaan enää mitään.Ostin
sentään sieltä yli kymmenen vuotta aika läjän tavaraa.Ei hätää.Tänä päivänä Turussa on
huippukauppias Kaupallinen Eino,joten hyvinhän siinä kävi!Todella superluokan palvelua.
 
Mulle Marek suuttui ihan vaan siitä että pyysin tarjouksen kaiuttimista, mutta ostin toiselta kauppiaalta jolta sain samoista paremman tarjouksen. Soitteli ihan hiilenä perään useamman kerran. Tästä oppineena oon välttänyt kaikkea asiointia ko. liikkeen kanssa. Muilta hifikauppiailta niin suomessa kuin ulkomailla olen saanut aivan erinomaista palvelua.
 
Itse ostin aikoinaan Marekilta Aurelian Graphicat ja kauppa sujui ongelmitta,eikä palvelussa ollut moitittavaa.
En sitten tiedä miten nykyään,ehkä kilpailu on niin kovaa mutta ei mulkeroksi koskaan kannata heittäytyä.
 
Eniten minua on vielä harmittanut erään turkulaisen
kivijalkaliikkeen kohtelu.Eipä siinä mitään.En osta siitä liikkeestä koskaan enää mitään.Ostin
sentään sieltä yli kymmenen vuotta aika läjän tavaraa.
No mites sitä tuolleen on sukset mennyt ristiin kantiksen kanssa?
 
Eli täältä iso peukku Hifimestalle👍

Samoin täältä. Hifimestassa asiakaspalvelu on ollut erinomaista, aina siitä lähtien, kun ensimmäistä kertaa astelin ummikkona liikkeeseen. Kuunteluhuoneissa on saanut puntaroida vaihtoehtoja asianmukaisella pieteetillä ja myyntityö on ollut asiakas- ja ongelmalähtöistä.

Harrastuksen alkuvaiheilla kaiuttimien vaihto mielessä asioidessani Ari suositteli, tyytymättömyyteni syitä kuunneltuaan, ensin kokeilemaan muutaman kympin geelityynyjä. Niillä harrastus paitsi jatkui mielekkäänä kuukausi- ellei vuositolkulla, käteen jäi myös arvokasta oppia siitä, kuinka paljon sijoittelu vaikuttaa äänentoistoon.

Vuosi pari myöhemmin liikkeestä tuotiin autottomalle kaiuttimet kotikuunteluun ja haettiin pois, kun eivät natsanneet. Asiakkaana ja kaiuttimista aidosti innostuneena jäi vähän kurja maku suuhun, mutta asiakaspalvelu jatkui tuon jälkeenkin erinomaisena. Tälläkin kertaa haluttuun lopputulokseen päästiin tekemällä (rahallisesti) pienempiä muutoksia muualla ketjussa.

Vaikken ole Suomessa enää vuosiin asunutkaan, Hifimestan sivuilla tulee yhä käytyä melko säännöllisesti.
 
Kaikkialta tullut ostettua, käytyä täältä Turusta autolla Hämeenlinnan silloisessa TL-Audiossa, käytyä Hifihuoneella, tilattua sieltä sun täältä.

Ei itseasiassa pahaa sanaa mistään, mutta jos joku olisi pakko nostaa framille, niin kyllä se on Hifimesta.

Palvelu on nimittäin käsittämättömän hyvää, ihan omissa atmosfääreissään.

Mielessä siintää jo pari seuraavaa päivitystä ja ne on tarkoitus suorittaa siellä, ihan vaan erittäin hyvästä palvelusta johtuen.
 
Marekista ostanut Oppon kuulokkeet ja dacin, ei mitään ongelmaa ja sai liikkeessä kuunnella kuulokkeilla eri dacit läpi ihan rauhassa ilman tuputtamista tai neuvomista. Myöhemmin oli puhetta Oppon 205:kö se oli ostamisesta ja se kävi kokeilussa ja palautin ilman puhinoita.

ASR vahvistinta sai myös käydä testaamassa eri kauittimilla ilman pulinoita vaikka sanoin jo etukäteen, että 30/80, että ostan. Jäi ostamatta sillä kertaa.

Se kampissa ollut "laatuliike" on ollut ainoa josta jäi pitäkää tunkkinne fiilikset, jatkuva suoran paskan suoltaminen ja tuotteet oli mitä oli. Esim ilmeisesti liikkeessa itse kolvailtu rca-johto oli oikosulussa... jotain tuotetta jos meni tiedustelemaan, niin kyllä ne meidän nettisivuilla on esillä... :rolleyes:

Tuntuu siltä, että näihin liikkeisiin on pesiytynyt omia persooniaan ja niiden kanssa sitten tulee toimeen tai ei tule.
 
Joo! Hifialan kauppiaita on monenlaisia.Niiden kanssa tulee toimeen tai ei.Voipi käydä niinkin,
kuten minulle kävi,että aluksi tullaan toimeen,mutta myöhemmin ei.Sellainen on elämä!
 
Mitron kanssa (audiomania.fi) kaupankäynti on aina ollut mutkatonta ja palvelu ensiluokkaista. MrHifi on ollut nirso ottamaan [minulta] vaihtolaitteita vastaan, mutta muuten ei ole liikkeestä pahaa sanottavaa. Ymmärrän kyllä, että vaihtolaitevarastossa makaa iso summa rahaa ja sen kiertonopeus on a&o.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös