Suomalaiset Hifi-kaupat

Näin se pitäisikin olla ettei rahat "seiso" jossain odottamassa.
Ihan miten asian aattelee, seisoohan ne siellä omalla tilillä yhtälailla eikä niitä oikein parane muuallekaan tuhlata että saa edes 30 päivän sisään maksettua tavarat. Itse maksan useimmiten samantien jos yksityishenkilönä tilaan, koska se käy niin näppärästi samalta istumalta. Sit voi vaan odotella valmista.
 
Nyt ne olisi ne subbari rahat seisoneet ikuisuuteen, jos en olisi ottanut yhtetyttä. Tilaus järjestelmä ei toimi täydellisesti.
 
Itsekin ostin uuden sohvan. Sohvan kotiuduttua
3 päivän päästä sähköpostiin lasku jossa pari viikkoa maksuaikaa. Minusta onnistunutta kaupan käyntiä. Ja vielä kotimaista työtä tuettu.
 
Mietiskelin Hifitaloa yhden tavaran mahdollisena ostopaikkana ja väen kokemukset kiinnostaa.

Mites esim. tän keissin kanssa kävi?
Mites porukalla toiminut hommat kotimaisen Hifitalon kanssa? Itsellä ei paljoa hyvää sanottavaa ole.

Kolmen tuotteen suhteen olen puljun kanssa asioinut ja 2/3 menty metsään. Ensimmäisellä kertaa viime vuonna tilasin dac-kuulokevahvistinta mitä piti olla kaupan varastossa vaan eipä ollutkaan. Odotin tuotetta lähes kuukauden eivätkä koskaan saaneet toimitettua joten peruin kaupat ja tilasin eBaystä, sain tuotteen alle viikossa ulkomailta toimitettuna.

Toisella kertaa tilasin taas kuulokevahvistinta. Nyt sivuilla näkyi että tuotetta ei ole omassa varastossa ja aspassa lupailtiin 2-3 viikon toimitusaikaa. No odottelin tuon ajan ja mitään ei kuulu. Lopulta arvioitu toimitusaika ylitettiin yli kahdella viikolla. Tätä odotellessa tilasin toisen tuotteen jonka sain ajallaan.

No tämän jälkimmäisen kuulokevahvistimen päätin palauttaa vajaan viikon testailun jälkeen. Kiikutin paketin ohjeiden mukaan Schenkerin palautuksena postiin 14.4. enkä ole vieläkään saanut rahoja takaisin. Yritys ilmeisesti muutti tässä välissä ja kuulemma hommat sekaisin. Tämä ei kuitenkaan ole syy unohtaa asiakkaita. Eivät ole onnistuneet edes varmistamaan minulle lukuisista sähköposteista huolimatta ovatko ikinä saaneet palautusta varastolle. Vastailevat kyllä meileihin ystävällisesti mutta mitään ei tapahdu. Ovat nyt viikon selvittäneet varastolta onko palautus palautunut sinne. Taitaa olla aika helvetin iso varasto. Täysin kädetöntä touhua ja alkaa kärsivällisyys loppumaan. Pitänee viedä asiaa kuluttajasuojan kautta eteenpäin jos rahoja ei ala tällä viikolla näkymään.

Sivuilla myös mainostetaan isosti 14vrk palautusoikeutta mutta kun ehdot käy lukemassa vasta ostamisen jälkeen voi jännäkakka valahtaa lahkeeseen. Ehdoista nimittäin saa sen käsityksen että täyttä rahallista palautusta ei saa melkein ikinä. Aspasta kuitenkin korjattiin että rahat kyllä saa takaisin jos tuote palautetaan alkuperäisessä kunnossa. Saas nähdä miten käy.
 
Mietiskelin Hifitaloa yhden tavaran mahdollisena ostopaikkana ja väen kokemukset kiinnostaa.
Ainakin kerran on tullut ostettua tuolta ja omalla kohdallani homma pelitti hyvin. En muista varmaksi, olenko useammin ostanut, mutta tuon kerran nyt vähintään. Kyseessä oli Beyerdynamic DT 1770 Pro- kuulokkeet. Olivat varsin kohtuullisessa tarjouksessa.
 
Onko se vain mun ongelma vai onko Hifitalon sivuilla hakeminen/suodattaminen yhtä tuskaa? Se on ohjannu usein Soundimports/TLHP suunnalle…

Edit.
Tämä siis jakosuodin/elementti/yms osissa.

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Tykkää
Reaktiot: JHM
Mietiskelin Hifitaloa yhden tavaran mahdollisena ostopaikkana ja väen kokemukset kiinnostaa.

Mites esim. tän keissin kanssa kävi?

No keissille on mun toimesta jatko-osa. Olivat laittaneet tuotteen aleen, minkä olin kahdessa blackfriday-alessa jättänyt ostamatta. Tilasin ja maksoin tuossa alkukuusta.

1663426597793.png

No, kun mitään ei kuulunut, niin tein rohkean liikkeen ja soitin kysyäkseni. Ko. tuote on kuulemma hukassa, muuton jäljiltä hyllypaikassa X , eivät löydä sitä. Kyselin, että milloinkahan mun mahtaa olla hyvä hetki kysyä asiaa uudelleen, vastauksensa oli, että "selvitellään".

12 pv tilauksen jälkeen kysyin, katellaan nyt vielä hetki. Viikon tai pari 🥰

Mutta jos kiire olisi ollut ( tai isommasta summasta kyse ) , niin olisin soittanut etukäteen, varannut ja tod.näk. käynyt noutamassa. Ihan vaan näiden lukemieni huhupuheiden pohjalta.

t. ' RIF '
 
Hifitalolla vähän vaihteleva taso. Nyt muuton jäljiltä tuntuu olevan vähän se tuo ja tämä sekaisin. Se myös inhottaa ko. Paikassa kun useassa tuotteessa lukee: saatavilla valmistajalta tai maahantuojalta, mitään karkeaa aikaa ei kuitenkaan ilmoiteta. Laita nyt sit tilaukseen kun voi tulla ensi viikolla tai ensi vuonna.
 
Kirjoittelin foorumille johonkin lankaan muutama kk sitten omasta kokemuksestani Hifitalosta tilaamisesta. Olisin laittanut viittauksen sinne, mutta huomasin juuri, että nuo postaukseni on poistettu jostain syystä.

Lyhyesti: verkkokaupan saldo näytti, että tavaraa on. Ei tullut. Kyselin. Ei vastattu. Peruutin. Ei vastattu. Tavara tuli kuitenkin postiin. Tässä vaiheessa Hifitalon kanssa saatiin sovittua, että en lunasta. Sain rahani takaisim
 
Mulle on tullut kamat ongelmitta Hifitalosta. Nettisivut on melko hirveät. Jotenkin muistelen että ne olisi olleet joskus muinoin paremmat. Nyt ihmetyttää että kaikki kaiutinrakennussarjat on loppu. Mistähän lie johtuu?

Uraltone puolestaan kämmää enemmistön tilauksista. Olemattomia saldoja, väärää tavaraa(halpaa vanhaa uuden kalliimman tilalla), tilatusta tavarasta puuttuu osia. On nämä saatu ihan asiallisesti kuntoon, mutta ....
 
Hifitalon kanssa itsellä ollut pelkkiä ongelmia. Vääriä saldoja, kadotettuja palautuksia jne. Ensikosketus oli kuulokevahvistimen tilaus mitä piti olla omassa varastossa. No ei ollut. Nelisen viikkoa taisin odotella josko kiinan kuorma olisi tullut. Peruin tilauksen ja tilasin ebaystä, tuote tuli alle viikossa.

Toisella kertaa sitten tilasin taas kuulokevahvistimen. Tavaraa ei taaskaan varastossa, joskin nyt tämä luki myös sivuilla. Toimitusajaksi luvattiin 1-2 viikkoa, lopulta meni taas yli kaksinkertainen aika luvattuun. Testailin laitetta mutta päädyin palauttamaan sen. Hifitalo kuitenkin kadotti palautukseni. Ilmeisesti muuttivat samalla, mikä johti tähän sekasotkuun varastolla. Pari kuukautta odottelin rahojeni palautusta ja kuluttaja-asiamieskin piti ottaa mukaan ratkomaan tätä. Hifitalo oli välinpitämätön koko keissistä ja vastaili todella satunnaisesti sähköposteihini. Vastausten sävy oli myös luokkaa ”voivoi jos ei löydy”. Lopulta onneksi löysivät tuon ja sain rahani takaisin.

Enää en tilaa tuosta puljusta mitään.
 
  • Tykkää
Reaktiot: ed9
Minä odottelin hifitalolta lähes 3kk Advance Acousticsin päätettä... lopulta peruin. Laitoin tilauksen joskus huhti-touko aikana. Ensin tuli viesti että valmistajalla vaikeuksia toimittaa tuotetta ja toimitus on ehkä kesä-elo aikana. Tämä oli sinänsä vielä ok selitys, mutta sitten alkoi tulla kaikenlaista meriselitystä heidän muutosta Turkuun ja lähetysongelmista. Sitten aloin miettimään että niin... onkohan sillä valmistajalla niitä ongelmia nyt oikeastaan vai onko tuo nyt jotain Hifitalon omaa säätämistä. Ärsyttävintä että tuommoiset tuotteet on kuitenkin "saatavilla tilassa" verkkosivuilla. Se verkkosivujen hakutoiminto ja ne filtterien toiminta on buginen.
 
Itsellä taas on ollut vain positiivisia kokemuksia Hifitalosta.
Jopa niinkin hyvää palvelua heiltä saanu että sattu yksi liikkeen myyjistä oikein päätti lähteä tuomaan lähettyville tilaamani tuotteen kun mainitsin etten pääse paikanpäälle sitä hakemaan (hänellä kyllä sattu olemaan menoa lähettyvillä niin pystyi helposti hoitamaan samalla kerralla).
Mutta täytyy kyllä noista verkkosivuista pientä noottia myös antaa. Tosin jos oikein muistan niin he mainitsivat kun kaapeleita heiltä olin hakemassa että olisi tarkoitus tuo verkkosivun tarjooja vaihtaa. Kuulemma ongelmat ovat pääsääntöisesti sieltä puolelta lähtöisin. Saatan tosin muistaa aivan omia.
Tosiaan omat kokemukset liikkeestä ja sen myyjistä ovat vain positiiviset. Pitäisi jokukerta käydä heillä kuuntelemassa siinä uudessa kuulokehuoneessa. Harmi ku muuttivat salosta pois. Nyt joutuu vähän pidemmän matkan ajamaan. Tosin aivan ymmärrettävää ku saivat paremmat tilat ja iso osa asiakkaista oli enemmän turun seudulta.

Mutta mitä tulee ylipäätään suomalaisiin hifiliikkeisiin niin voin suositella forssan Hifikulmaa, turun Hifimestaa, kaarinan Hifitaloa, tampereen Hifihuonetta ja helsingissä sijaitsevia käytettyihin keskittyviä Hifidealeria ja Classic Audiota (kato eka liike jossa ei ole Hifiä nimes).
 
Hifikulma on rento liike. Vähän semmoinen äijämäisen sekava ehkä, rento fiilis silti ja hauskat tyypit. Ostin Lintonit sieltä.
 
Hyvinkäällä sijaitsevasta AK-hifisystemsistä olen ostanut paljon levysoittimeen tarkoitettua osaa ja krääsää sekä kaapeleita. Hyvä palvelu ja hintaa aina pyöristellään ja tehdään tarjous, jos ostaa useampaa tuotetta. Yleensä löytyy hyllystä. Kaapeleita ja tarvikkeita myös paljon. Itse tilat kohtalaisen kokoiset ja kuunneltavana on useampi setti erilaisista hintaluokista.

 
Minä odottelin hifitalolta lähes 3kk Advance Acousticsin päätettä... lopulta peruin. Laitoin tilauksen joskus huhti-touko aikana. Ensin tuli viesti että valmistajalla vaikeuksia toimittaa tuotetta ja toimitus on ehkä kesä-elo aikana. Tämä oli sinänsä vielä ok selitys, mutta sitten alkoi tulla kaikenlaista meriselitystä heidän muutosta Turkuun ja lähetysongelmista. Sitten aloin miettimään että niin... onkohan sillä valmistajalla niitä ongelmia nyt oikeastaan vai onko tuo nyt jotain Hifitalon omaa säätämistä. Ärsyttävintä että tuommoiset tuotteet on kuitenkin "saatavilla tilassa" verkkosivuilla. Se verkkosivujen hakutoiminto ja ne filtterien toiminta on buginen.
Vähän samanlaista. Tilasin Advance Acousticin bt-vastaanottinen toukokuun lopulla. Maksoin samantien. Edelleen odottelen. Pari kertaa kysynyt, että mikä tilanne. Komponenttipulan kerrottiin olevan syynä. Nyt kuulemma AA:lta tulee lähetys loppukuusta. Odottelen vielä tämän. Jos edelleen puuttuu, vaihdan tuotteeksi jotain muuta.
Mutta toisaalta vastaavasti kerran ovat korjanneet sieltä tilaamani tuotteen veloituksetta eli ei niin huonoa ettei jotain hyvääkin.
 
Vähän samanlaista. Tilasin Advance Acousticin bt-vastaanottinen toukokuun lopulla. Maksoin samantien. Edelleen odottelen. Pari kertaa kysynyt, että mikä tilanne. Komponenttipulan kerrottiin olevan syynä.
Onhan tämä varmaan todellinen syy. Silti alkoi jotenkin ihmetyttämään se kun minun tilauksen kohdalla sieltä alkoi valua vähän sitä ja tätä selitystä. Aika paljon myydään eioota monessakin paikassa kun katselee sivustoja. Tai sitten toimitusajat on kuukausia.
 
Verkkokauppa on mennyt siihen, että kotimaiset liikkeet toimivat lähinnä vain välittäjinä, eli eivät (juurikaan) pidä omaa varastoa. Ihmiset ovat oppineet vertailemaan verkkokauppoja, joten tavaran puuttuminen varastosaldolta johtaa heti bisneksen menettämiseen. Tästä syntyy iso kiusaus näyttää tavaran olevan saldolla, jos toimitusaika tukkurilta on verrattain lyhyt. Koronan myötä tullut globaali komponettipula on aiheuttanut haasteita hifipuolelle, koska valmistajat ovat pieniä ja komponentit menevät isoille toimijoille (autonvalmistajat yms.). Aikaisempi toimintatapa ei enää toimi, kun toimitusajat ovat alkaneet venymään kuukausiin.

Mikäli myyjä pitää omaa varastoa, niin se tarkoittaa, että pääomaa sitoutuu siihen ja pitäisi pystyä ennustamaan eri tuotteiden menekkiä. Jos myyntivolyymit ovat pieniä (kuten ne käytännössä kotimaisilla hifikauppiailla ovat), niin ennustaminen on vaikeaa ja varastosaldoille jää paljon tavaraa roikkumaan. Varaston ylläpitäminen nostaa kuluja, joten tavarasta pitäisi pyytää isompaa hintaa kuin suoraan ison eurooppalaisen tukkurin kautta myyvät kilpailijat.
 
Back
Ylös