Verkkokauppa on mennyt siihen, että kotimaiset liikkeet toimivat lähinnä vain välittäjinä, eli eivät (juurikaan) pidä omaa varastoa. Ihmiset ovat oppineet vertailemaan verkkokauppoja, joten tavaran puuttuminen varastosaldolta johtaa heti bisneksen menettämiseen. Tästä syntyy iso kiusaus näyttää tavaran olevan saldolla, jos toimitusaika tukkurilta on verrattain lyhyt. Koronan myötä tullut globaali komponettipula on aiheuttanut haasteita hifipuolelle, koska valmistajat ovat pieniä ja komponentit menevät isoille toimijoille (autonvalmistajat yms.). Aikaisempi toimintatapa ei enää toimi, kun toimitusajat ovat alkaneet venymään kuukausiin.
Mikäli myyjä pitää omaa varastoa, niin se tarkoittaa, että pääomaa sitoutuu siihen ja pitäisi pystyä ennustamaan eri tuotteiden menekkiä. Jos myyntivolyymit ovat pieniä (kuten ne käytännössä kotimaisilla hifikauppiailla ovat), niin ennustaminen on vaikeaa ja varastosaldoille jää paljon tavaraa roikkumaan. Varaston ylläpitäminen nostaa kuluja, joten tavarasta pitäisi pyytää isompaa hintaa kuin suoraan ison eurooppalaisen tukkurin kautta myyvät kilpailijat.