Suomalaiset Hifi-kaupat

Jotenkin tämän kaltaisista asioista tulee mieleen jokin muu. Sähköpostin unohtaminen tms. Kyllä tuollainen lähtee vaikka banaanilaatikossa. Mutta kun kaikkea ei voi näin etänä tietää. Eiköhän Kruunu noin yleisesti hoida asiat hyvin. Mene ja tiedä?
 
Joo käytetty laite (verkkosoitin) oli kyseessä. Tarjosin vaihtoehtoina hinnan alennusta tai tilauksen peruutusta, kun viivästyksen syy oli noinkin erikoinen ettei satu olemaan pahvilaatikoita. Ymmärrettävää kyllä, ettei vaihtolaitteilla isoja katteita saada, ehkä enemmän palvelua sekin että liikkeet niitä yleensä kierrättää. Vähän kakkosluokan asiakkaan fiilis tästä silti jäi, vaikka myyjän puoltakin ymmärtää. Mutta ostanpa uuden laitteen niin on sitten takuukin ja uusin malli 🙂
 
Jotenkin tämän kaltaisista asioista tulee mieleen jokin muu. Sähköpostin unohtaminen tms. Kyllä tuollainen lähtee vaikka banaanilaatikossa. Mutta kun kaikkea ei voi näin etänä tietää. Eiköhän Kruunu noin yleisesti hoida asiat hyvin. Mene ja tiedä?

Välillä hoituu hyvin ja välillä heikommin, en kehtais kuitenkaan kehua.
 
Onko Elektronipeka enää olemassa ? www.enipeka.fi

Toki soittaisin nroon, mutta pyhät :sneaky:
Korjautin siellä levysoitinetusen talvella. Tosin korjaaja oli highendstudion huolto. Elektronipeka nimenä keskittyy jonkun kodinkonemerkin korjauksiin, mutta ymmärtääkseni sama kaveri hoitaa hifin korjauksia highendstudion nimissä.
 
Elektronipeka on ammattitaitoinen, kokenut ja osaava huoltoliike, jolle annan varuksettoman suosituksen. Pienen huoltoliikkeiden elinehto alkaa olla se, että niillä on lupa toimia maahantuojan/-tuojien valtuutettuna huoltoliikkeenä. Siitä on kysymys tässäkin tapauksessa.
 
Elektronipeka on ammattitaitoinen, kokenut ja osaava huoltoliike, jolle annan varuksettoman suosituksen. Pienen huoltoliikkeiden elinehto alkaa olla se, että niillä on lupa toimia maahantuojan/-tuojien valtuutettuna huoltoliikkeenä. Siitä on kysymys tässäkin tapauksessa.
Hyvin hoidettiin ainakin tuon minun laitteeni korjaus.
 
Olen käyttänyt Elektronipekaa aiemmin ja pelkkää hyvää sanottavaa. Hoitanut putkilaiteasiat viimeisen päälle.
Lähetinkin jo e-mailia, kummastelin vaan kun sivuja ei enää ollut sekä toisen ketjun "roba tietoa"...
 
Alkanut olemaan jo trendi, ettei firmat pidä varastoja itsellään. Monesti kun tilaa niin kannattaa kiskoa myyjästä irti mikä toimitusaika tuotteilla on.

Pääsiäisen pyhiksi tarvitsin av-virvaa ja sellaisesta sovittiin erään Hesalaisen myymälän kautta. Olin jo aikaisissa liikkeellä jo kolme viikkoa ennen pääsiäistä. Arvelin ettei siinä varmaan kauaa mene kun merkki liikkeestä tilaa.

Homma alkoi kestää ja kommunikaatio oli heikkoa kun myymälä oli vähän erikoisesti auki. Lopulta aloin selailemaan paikallisia pesukoneliikkeitä, minkälaisia av-virvoja niillä on. Yksi olikin aikamoisella alennuksella ja tartuin siihen heti kiinni kun lupasivat toimittaa 3 päivässä. Samalla hetkellä alkuperäinen myymälä aktivoitui ja ilmoitti niiiden laitteen olevan maassa ja saisin sen viikon pyhien jälkeen. Ilmoitin hänelle, että on pakko mennä puihin tilauksen kanssa. Myyjä siihen, ettei sitä voi perua noin vaan kun laite jää nyt hänelle hyllyyn. Rahaa kun en ollut maksanut vielä, eikä laskua ollut tullut niin käytännössä se oli peruttavissa, vaikka huono maku jäi nyt myyjälle.
 
Jotenkin tämän kaltaisista asioista tulee mieleen jokin muu. Sähköpostin unohtaminen tms. Kyllä tuollainen lähtee vaikka banaanilaatikossa. Mutta kun kaikkea ei voi näin etänä tietää. Eiköhän Kruunu noin yleisesti hoida asiat hyvin. Mene ja tiedä?
Piti vaan sanomani että Kruunusta olen saanut asiallista palvelua vaikeissakin tilanteissa jo vuosikymmeniä.
 
Viimeksi muokattu:
Alkanut olemaan jo trendi, ettei firmat pidä varastoja itsellään. Monesti kun tilaa niin kannattaa kiskoa myyjästä irti mikä toimitusaika tuotteilla on.

Pääsiäisen pyhiksi tarvitsin av-virvaa ja sellaisesta sovittiin erään Hesalaisen myymälän kautta. Olin jo aikaisissa liikkeellä jo kolme viikkoa ennen pääsiäistä. Arvelin ettei siinä varmaan kauaa mene kun merkki liikkeestä tilaa.

Homma alkoi kestää ja kommunikaatio oli heikkoa kun myymälä oli vähän erikoisesti auki. Lopulta aloin selailemaan paikallisia pesukoneliikkeitä, minkälaisia av-virvoja niillä on. Yksi olikin aikamoisella alennuksella ja tartuin siihen heti kiinni kun lupasivat toimittaa 3 päivässä. Samalla hetkellä alkuperäinen myymälä aktivoitui ja ilmoitti niiiden laitteen olevan maassa ja saisin sen viikon pyhien jälkeen. Ilmoitin hänelle, että on pakko mennä puihin tilauksen kanssa. Myyjä siihen, ettei sitä voi perua noin vaan kun laite jää nyt hänelle hyllyyn. Rahaa kun en ollut maksanut vielä, eikä laskua ollut tullut niin käytännössä se oli peruttavissa, vaikka huono maku jäi nyt myyjälle.
Trendinä on myös se, että tiettyä tavaraa ei vain saa, varsinkaan AV- vahvareita. Ymmärrän kuluttajaa, mutta myös kauppiasta. Olisi ihan mukava tietää mikä vahvistin oli kyseessä. Toki sinulla on täysi oikeus tehdä niin kuin teit, ei siinä mitään väärää ollut, mutta jos kyseessä oli useiden tuhansien eurojen laite, niin silloin ymmärrän myös kauppiasta, koska niitä ei myydä kuin kolapulloja, vastaavasti jos alle tonni, niin tuskin mitään ongelmia on myöskään kauppiaalle. oliko kyseessä Denon ?
 
...mutta jos kyseessä oli useiden tuhansien eurojen laite,
Eikö sellaisessa tapauksessa, kun laite tuodaan paikalle tilauksesta, peritä yleensä ennakkoa (mutta sen perusteeksi on sovittu toimitusaika) joka kattaa vähintään mahdolliset kieltäytymiskustannukset?
 
Eikö sellaisessa tapauksessa, kun laite tuodaan paikalle tilauksesta, peritä yleensä ennakkoa (mutta sen perusteeksi on sovittu toimitusaika) joka kattaa vähintään mahdolliset kieltäytymiskustannukset?
En tiedä kyseisestä tapauksesta, mutta ainakin minä toimin ja toimisin niin, että tietenkin ennakkomaksu, mutta tuskin tässä tapauksessa oli kyse siitä.
 
Verkkokauppa.comissa ei koskaan ongelmia,suosittelen ja hyvää palvelua.Gigantti ja Power,ei sieltä mitään paremman pään vahvistinta,kaiutinta tai videotykkiä kannata mennä etsimään.Puhelimen,tv:n ja kodinkoneet sieltä saanee varsin asialliset ja kilpailukykyiseen hintaan.Powerista ostin käteisellä alle 100€:n maksavan Xiaomi Mi Box S 4K:n.Muuten hintaisekseen varsin asiallinen laite mutta eräs kanava ei näkynyt,tai näkyi jos resetoi laitteen ja siinä ei ollut sitten mitään järkeä.Toki laitetta ei voi syyttää toimimattomuudesta kun se ei toiminut myöskään Samsungin paremman pään tv:llä vaikka piti toimia.Palautin laitteen Poweriin,se ihmetytti ettei noin ison ketjun liikkeellä ole ole rahaa kassassa alle 100€:n palautusta varten.Toki lähes kaikki maksaa nykyään kortilla,mutta molempi parempi varalla kun aina ne kortit ei toimi kaupan kassalla.Siinä mielessä turha viesti ettei kummatkaan ole ehkä otsikon mukaisia Hifi-kauppoja.
 
Viimeksi muokattu:
Trendinä on myös se, että tiettyä tavaraa ei vain saa, varsinkaan AV- vahvareita. Ymmärrän kuluttajaa, mutta myös kauppiasta. Olisi ihan mukava tietää mikä vahvistin oli kyseessä. Toki sinulla on täysi oikeus tehdä niin kuin teit, ei siinä mitään väärää ollut, mutta jos kyseessä oli useiden tuhansien eurojen laite, niin silloin ymmärrän myös kauppiasta, koska niitä ei myydä kuin kolapulloja, vastaavasti jos alle tonni, niin tuskin mitään ongelmia on myöskään kauppiaalle. oliko kyseessä Denon ?
Kyseessä oli Marantz SR6015 ja se vaihtui lennosta Sony STR-DN1080. Luulisi tuollaisen uuden mallin Marantzin menevän kaupaksi ennenkuin seuraava päivitys siihen tulee.
 
Marantz ja Denon on aika pitkälle samoja laitteita ja uusia malleja, joten on selvää, että kauppiaalla on ollut vaikeuksia saannin kanssa. Sony on vuorostaan 2018 malli ja viimeisiä jämiä myydään nyt pois halvalla.
 
Back
Ylös