Lueskellessani tätä hazaa:n http://www.peukalokeskellakammenta.com/hifi_volvo/part_II/sls.html autosubbari proggista, niin alkoi omiakin rakentelu sormia syyhyttää.
Eli elementit olisivat samat Peerlessin SLS165, mutta refleksi kotelon, jossa bassot sijaitsevat vierekkäin tjsp. samassa ilmatilassa asemesta ne olisivatkin isobarik mallisesti. Kotelo tilavuus pienenisi. Ei sillä, että se olisi jotenkin ongelma, mutta aiheutuisiko tuosta sitten jotain haittaa? Muuta kuin refleksi putken sijoittelu ongelmia.
En nyt laskenut noille mitään optimikoteloa, mutta jos kahdelle elementille se on noin 10 dm^3 nettona, niin isobarikissa siis 5ltr netto. Tottahan toki tuosta voi tehdä isommankin, jotta tuunailu helpottuu.
Ainoa syy oikeastaan on, että haluan saada mahdollisimman pienillä ulkomitoilla varustetun "bassomonsterin" aikaseksi. Susi lampaan kuteissa.
Raapustin paintilla kuvan puolessa minuutissa:
katkoviiva edustaa rengasta, johon toinen elementti tulee kiinni.
Sanokaa nyt ettei kannata alkaa tuollaista tehdä!
Eli elementit olisivat samat Peerlessin SLS165, mutta refleksi kotelon, jossa bassot sijaitsevat vierekkäin tjsp. samassa ilmatilassa asemesta ne olisivatkin isobarik mallisesti. Kotelo tilavuus pienenisi. Ei sillä, että se olisi jotenkin ongelma, mutta aiheutuisiko tuosta sitten jotain haittaa? Muuta kuin refleksi putken sijoittelu ongelmia.
En nyt laskenut noille mitään optimikoteloa, mutta jos kahdelle elementille se on noin 10 dm^3 nettona, niin isobarikissa siis 5ltr netto. Tottahan toki tuosta voi tehdä isommankin, jotta tuunailu helpottuu.
Ainoa syy oikeastaan on, että haluan saada mahdollisimman pienillä ulkomitoilla varustetun "bassomonsterin" aikaseksi. Susi lampaan kuteissa.
Raapustin paintilla kuvan puolessa minuutissa:
katkoviiva edustaa rengasta, johon toinen elementti tulee kiinni.
Sanokaa nyt ettei kannata alkaa tuollaista tehdä!