Soundworks

Lefty

Käyttäjä
Liittynyt
11.9.2008
Viestejä
157
Kaupunki
Etelä-Suomi
Mitä mieltä foorumilla ollaan Soundworks -nimisestä toimijasta? Olen odotellut Regan levariin esivahvistinta nyt tasan kaksi (2) kuukautta. Paikalliselta myyjältä alkaa vitsit olla vähissä kun ko. maahantuontifirmasta annetaan aina uusi selvitys miksi laite ei tule maahan. Milloin se on juuri lähtenyt/lähtemässä/huolitsijalla tai sitten odottelee milloin mitäkin. Olen ymmärtänyt ettei tämä ole ensimmäinen kerta ko. firmalla.
 

Waiski

Hifiharrastaja
Liittynyt
1.8.2006
Viestejä
8 466
Soundworksin kanssa toimiessa kannattaa varautua odottamaan, jos tavaraa ei löydy hyllystä. Muuten liike on palvelultaan ja ammattitaidoltaan loistava. Kannattaa kokeilla soittaa suoraan Soundworksiin ja kysellä missä laite viipyy.
 

Oberiu

Käyttäjä
Liittynyt
1.8.2006
Viestejä
293
iltaa,

Itse olen asioinut SW:n kanssa useampiakin kertoja kuluneiden muutaman vuoden aikana. Olen joskus myös törmännyt siihen, että tiettyjen brittimerkkein kanssa (lue: Rega) toimitukset tuppaa kestämään, mutta ymmärtääkseni kyseessä on tuon ko. merkin (lue: Rega) ominaisuus, ei vika. Vastapainoksi ko. firmalta, siis SW:ltä, on saanut erinomaisen hyvää palvelua paikan päällä ja pitkämielisyyttä myös toiseen suuntaan; ts. jos tietyn merkin (niin niin) toimitus kestää, niin korvaajaksi saadun varalaitteen saa asiakaskin sitten pitää nurkissaan niin kauan kuin on tarvis. Koska minulla ei ole kiirus, olen ihan tyytyväinen, mutta ymmärrän kyllä vastakkaistakin kantaa.


ei, en saa alennusta,
O
 

Lefty

Käyttäjä
Liittynyt
11.9.2008
Viestejä
157
Kaupunki
Etelä-Suomi
Enemmän minuakin harmittaa paikallisen myyjän rooli, joka korvat punaisena yrittää ylläpitää asiakassuhdetta pystymättä vaikuttamaan toimitukseen millään tavoin.
 

Beawers

Käyttäjä
Liittynyt
17.8.2007
Viestejä
281
Kaupunki
Haagan kauppala
Lefty sanoi:
Mitä mieltä foorumilla ollaan Soundworks -nimisestä toimijasta? Olen odotellut Regan levariin esivahvistinta nyt tasan kaksi (2) kuukautta.

Eihän tuo nyt ole aika eikä mikään. Itse odottelin Regan LP soittimeen moottoria 5½ kuukautta ja yllätys, yllätys, lopulta se saapui kuin saapuikin Suomeen. Ei siis kannata menettää toivoaan jos on vasta pari kuukautta mennyt. Olettaisin, että tuo 5½ kuukautta ei myöskään ole mikään maksimitoimitusaika eli kauemminkin saattaa varmaan mennä.
 

Jyrki_P

Hifiharrastaja
Liittynyt
2.8.2006
Viestejä
8 719
Kaupunki
Lahti
Minulla on monia kokemuksia Soundworksin kanssa odottelusta, mutta kuten jo edellä on todettu, kyseessä on erittäin ystävällinen ja joustava firma. Lisäksi siellä on äänellinen asiantuntemus huippuluokaa. Ota yhteyttä tosiaan sinne, niin varmaankin pysyvät jotenkin auttamaan.

Muuten hifimessuilla Hifiharrastajien huoneessa ei ollut laitetelinettä, mikä selvisi vasta messupaikalla. Kyselimme ympäriinsä, mutta kaikki olivat varattuna. Soitin Soundworksiin (tiesin että auttavat) ja Silvennoinen/Mutanen järjesti meille telineet. Eikä ollut epäilystäkään, etteikö heillä olisi ollut muutakin tekemistä tuossa vaiheessa.
 

sepi_2.0

Käyttäjä
Liittynyt
30.10.2006
Viestejä
15 948
Liekö tässä ennemmin kyse Regan kuin Wörksin ongelmasta? Valitettavasti puoltoista vuotta sitten ollessani pois tolalta ja vinyylipäissäni päädyin Projectiin joka tuli maahan ja Matkikseen viikossa. Regan tapauksessa olisin vielä ehtinyt vaikka perua koko hössötyksen :D
 

Salival

Käyttäjä
Liittynyt
17.8.2006
Viestejä
1 147
Kaupunki
Masku
Dyniksen Focuksia odotin joskus muistaakseni neljä kuukautta. Positiivista oli, että tarjottiin lainaan korvaavia kaiuttimia. Silloin ongelma oli Dynaudion päässä ainakin. Eivät saaneet toimitettua ruusupuun värisenä, kaikkia muita olisi saanut.

Lähinnä kyse on siis laitevalmistajien toimitusongelmista.

Linn Majik 140:t tuli neljässä päivässä Glaskowsta lähipostiin.
 

condemned

Käyttäjä
Liittynyt
3.4.2008
Viestejä
553
sepi_1 sanoi:
Liekö tässä ennemmin kyse Regan kuin Wörksin ongelmasta? Valitettavasti puoltoista vuotta sitten ollessani pois tolalta ja vinyylipäissäni päädyin Projectiin joka tuli maahan ja Matkikseen viikossa. Regan tapauksessa olisin vielä ehtinyt vaikka perua koko hössötyksen :D

Regahan soi paremmin kuin useimmat cd-soittimet ===)

Korjauksena siis vielä, että Regan odottelu minunkin tapauksessani liittyi kaiketi Regan toimitusongelmiin.
 

Hihi

Käyttäjä
Liittynyt
20.11.2007
Viestejä
279
Iitsekkin kun asiakaanperseennuolenta-alalla olen, niin kyllä se on niin syvältä, kun joutuu selittelemään toimittajan myöhästelyjä. Jotkut asiakkaat jopa ottavat raivarin, ikään kuin olisi elämästä ja kuoleman vakavasta asiasta kyse. Itsekin aikoinani hetken jos toisenkin jouduin regoja odottelemaan, mutta ei se niin paha rasti ole. Sitten vain odotellaan. Olinhan minä aikaisemmin ilmankin pärjännyt, niin miksi en mukamas yhtäkkiä pärjäisi. Ja eikös hyvää kannata odottaa. En minä missään nimessä tee ostopäätöksiäni saatavuuden nopeuden mukaan. Toki ymmärrän jos hinkun on kova, mutta hyvää hifiä ei voi korvata jollain muulla huonommalla hivillä (huonommalla merkillä) vain sen vuoksi, että toimitusaika toimittajalla pitää.
 

T.V@lve

Käyttäjä
Liittynyt
13.4.2008
Viestejä
285
Hihi sanoi:
Iitsekkin kun asiakaanperseennuolenta-alalla olen, niin kyllä se on niin syvältä, kun joutuu selittelemään toimittajan myöhästelyjä. Jotkut asiakkaat jopa ottavat raivarin, ikään kuin olisi elämästä ja kuoleman vakavasta asiasta kyse.

OT: Itsekin kaupan alalla toimivana olen parisen kertaa joutunut tilanteeseen jossa A.Asiakas tiedustelee tuotteen X saatavuutta vakiovalikoimiemme ulkopuolelta 'kun se olisi niiiiin kiva ostaa juuri teiltä'. Selvitän tilanteen maahantuojalta ja annan asiakkaalle tyylini mukaisesti hieman pessimistisen arvion saatavuudesta - vältän aina lupaamasta liikoja. Asiakas hyväksyy tämän ja laitan tilauksen sisään - hinta sovitaan ja lasku tehdään eräpäivällä "maksa loput sitten kun se tulee". Tuotteen saatavuus venyy ja venyy myyjästä ja maahantuojasta riippumattomista syistä, jolloin oikeuksistaan hyvin tietoinen asiakas ilmoittaa olevansa oikeutettu saamaan hyvitystä pitkäksi menneestä toimituksesta johtuen! No kiva! Arvatkaapa onko tehnyt mieli toimittaa tuotteita varastovalikoiman ulkopuolelta kovinkin monta kertaa tällaisen jälkeen...
 

Lefty

Käyttäjä
Liittynyt
11.9.2008
Viestejä
157
Kaupunki
Etelä-Suomi
Näemmä olenkin hieman hätäinen tässä asiassa...itse myös tavarantoimittajan ja asiakkaan välillä elannon ansaitsevana ymmärrän tavaran myyjää enemmän kuin tavaran maahantuojaa. Ei ole mahdoton tehtävä ilmoittaa asiakkaalle toimitusaikaa. Jos toimitusaika liikkuu välillä 2 viikkoa - 5 kuukautta on ehkä aihetta terästää otetta.

Joka tapauksessa joulu on pilalla kun Rega-setistä puuttuu se lopullinen musikaallisuus (vaimikäseoli). :-\
 

Karlsson

Hallituksen jäsen
Liittynyt
4.6.2007
Viestejä
10 489
Kaupunki
Helsinki
Hifin slowfood-liike!

Kuten olen aikaisemmin kirjoittanut, onhan tässä odoteltu, mutta ei mulla ole mihinkään kiire.
 

sepi_2.0

Käyttäjä
Liittynyt
30.10.2006
Viestejä
15 948
T.V@lve sanoi:
Tuotteen saatavuus venyy ja venyy myyjästä ja maahantuojasta riippumattomista syistä, jolloin oikeuksistaan hyvin tietoinen asiakas ilmoittaa olevansa oikeutettu saamaan hyvitystä pitkäksi menneestä toimituksesta johtuen! No kiva! Arvatkaapa onko tehnyt mieli toimittaa tuotteita varastovalikoiman ulkopuolelta kovinkin monta kertaa tällaisen jälkeen...

OT: Tässä kohdin voisi kertoa samalla nuo asiakkaan oikeudet ko. tapauksen "sattuessa" ;)
 

Kimmo.Niinimäki

Käyttäjä
Liittynyt
31.7.2006
Viestejä
217
Regalla on tosiaan ollut viime aikoina melko paljon myöhästymisiä ja viivästyksiä. Osa niistä johtuu Regan tavarantoimittajista, osa Regasta itsestään ja osa sitten huolintayhtiöstä. Maahantuoja Soundworks ja me jälleenmyyjät kyllä koitamme toimittaa mahd. nopeasti ja itse esim. olen nykyään asiakkaideni suuntaan suht realisti toimituksissa. Aika hyvin tämä tieto myösin otetaan vastaan, joten lienee sitten sen mahdollisen odottelun arvoista.. :p

Regaa menee niin paljon maailmanlaajuisesti, että välillä siellä on pulaa osista. Esim. kautinmalliston uudistus johtui osin tästä seikasta.

-Kimmo-
 

Lefty

Käyttäjä
Liittynyt
11.9.2008
Viestejä
157
Kaupunki
Etelä-Suomi
Näistä syistähän se useasti on kiinni. Mutta " oikeassa" liike-elämässä valmistaja vaihtaa osatoimittajaa, katsoo itseään peilistä ja ainakin vaihtaa huolintayhtiötä! Ja eihän tässä olla autoa tilattu, ainoastaan pieni peltipurkki.. :-\
 

Karlsson

Hallituksen jäsen
Liittynyt
4.6.2007
Viestejä
10 489
Kaupunki
Helsinki
Lefty sanoi:
Näistä syistähän se useasti on kiinni. Mutta " oikeassa" liike-elämässä valmistaja vaihtaa osatoimittajaa, katsoo itseään peilistä ja ainakin vaihtaa huolintayhtiötä! Ja eihän tässä olla autoa tilattu, ainoastaan pieni peltipurkki.. :-\

Ööö, siis tilaa Rega-kopsut kiinasta vai?
 

Lefty

Käyttäjä
Liittynyt
11.9.2008
Viestejä
157
Kaupunki
Etelä-Suomi
En tarkoittanut tuota vaikka aika monella alalla tuokin näinä aikoina saattaa käydä mielessä...
 

Lumia

Käyttäjä
Liittynyt
9.11.2006
Viestejä
2 887
Itse olen saanut fantastisen hyvää palvelua Soundworksistä. Itsekin odottelen omaa Regan soitintani tulevaksi. Tarjosivat kyllä toista soitinta odotusajaksi mikä on mielestäni todella hyvää palvelua ja sitä ei todellakaan joka paikasta ole tarjottu. Itse en ole juuri välittänyt muiden kanssa enää asioidakaan. Päätin kuitenkin aivan itse kärvistellä ilman soitinta siihen asti, että soitin saapuu Suomeen.
 
Ylös