Se viimeinen äänivarsi?

  • Keskustelun aloittaja ATD
  • Aloituspäivämäärä

ATD

Hifiharrastaja
Liittynyt
29.3.2008
Viestejä
4 535
Kaupunki
Mäntsälä
Mikä on mielestäsi paras tai jopa se viimeinen äänivarsi ja missä soittimessa olet sitä käyttänyt? Nyt ei siis mitään fiilispohjalta heitettyjä mutuja vaan kokemuksella mitä omassa setissä on käynyt.
 
Parhaita minulla olleita: Airtangent (myyty ja kylläpä harmittaa) ja nykyinen SME IV dempillä, eikä ole suunnitelmia vaihtaa sillä heikkoudet löytyvät muualta. Uskoakseni phonoasteen päivityksellä pitäisi ketjun osaset saada keskenään tasapainoiseksi kokonaisuudeksi. Syksymmällä sitten...
 
SME V Avidissa, mutta taasen Michell Tecnoarm Tecnodecissä. Varsi soitinta myöten sano.
 
Täytyy edelistä täsmentää sen verran, että vitonen on paras varsi, joka minulla on soittimessa ollut, mutta että viimeinen... epäilen. Vaikkei tässä tietysti palavaa tarvetta päivitykselle olekaan.
 
Omistani ehdottomasti paras on ollut tuo SME V Garrardissa.

Luultavasti tuo SME V on viimeinen varsi tuohon komboon itselläni, ellen nyt innostu joskus plinttiä uusimaan ja jotain vanhempaa 12" kokeilemaan :p Mutta onhan noita hienoja varsia tietty paljonkin..
 
Mikä se olisi viimeinen jos rahaa olisi, varmaan Audiomeca Septum äänivarsi. Tälläkin hetkellä useampi Kenokuponki vetämässä, mutta koska voitto on aavistuksen epätodennäköinen niin viimeinen äänivarsi on Sylvi (DIY):

index.php
 
Se viimeinen äänivarsi on Pedersen mod -Gyrossani oleva Origin Live Illustrious Mk3c. Jos vain ehjänä pysyy, enkä saa lottovoittoa - ai niin, enhän minä edes lottoa :-\
 
Mulla on ollut Rega RB-300 (Incognito Rewire Kit), Graham Model 2.2 ja SME V. Näiden kokemusten perusteella sanoisin että viimeinen ja paras on... Graham Model B-44 The Phantom II.
 
Viimeinen äänivarteni oli Origin Live Encounter mk III. Suorastaan erinomainen.

t. TapsaS
 
Varsia olen omistanut aikojen saatossa niin Regalta, Linniltä, Ortofonilta ja Smekulta.

Paras ja varmaan lopullinen (vannomatta paras) on juurikin monen toteama SME V joka säädettävyydeltään ja toteutukseltaan on loistava.
Nykyiseen (SME20) en muuta voisi kuvitellakkaan..!

-Make-
 
Sme V on tähän saakka paras kuulemani omassa setissä. Nyt soittelen Sme IV:lla joka on varustettu öljydempillä ja ei se paljoa vitosesta jää, erinomainen varsi myös. Tulevaisuudessa varsi hommat tulee todennäköisesti hoitamaan helius desing omega silver ruby ja pyöritin on myös toinen kuin allekirjoituksessa tällä hetkellä..
 
Graham 2.2 tällä mennään pitkälle mutta lopullinen voisi tuoreempi Graham ehkä joskus.
 
Yllättävän vähän mitään linjasta poikkeavaa tullut esille.
 
Toistaiseksi, paras omistamani vipu on SME V-12. Kyseinen varsi on kiinni yhdessä Hovland:in MG2:n kanssa TW-Acustic:sin Raven AC:ssa ja rasiana on Micro Benz LP-S, riaa:n tehtävää hoitaa ASR Basic Exclusive(2010). Edellinen listaus ainoastaan sentakia, että vinyyli-järjestelmässä on aina kysymys kokonaisuudesta. Yksittäinen komponenti ei ole välttämättä merkityksellinen, vaan se miten kaikki komponentit istuu yhteen. Omassa järjestelmässäni paras musiikillinen nautinto lähtee juurinyt listaamallani järjestelmällä ja tuo SME V-12 on yksi osa sitä eli toistaiseksi paras omistamani keppi.

Torvihörhö
 
^Yhden roomalaisen numeron verranv >:D

Omalla kokemuksella voin suositella SME femmaa, mutta kuten Pete mainitsi niin kokonaisuus ratkaisee ja tämä on tullut jo lyhyellä vinyyliurallani huomattuakin.. Ei sen SME:n kanssa varmaan ihan metsään mee.
 
Mallas sanoi:
Eroa laakereissa ja johdotuksessa. Ei kauheasti muttei se ihan samakaan ole.

Ja neulapainon säädössä ollaan vain vastapainon siirtelyn varassa, noin käytön tasolla.

Tietysti yksi näkemys lienee, ettei se pärisevä jousi siellä varressa ainakaan paranna ääntä. Tiedä sitten.
 
SME V:ssä on myös vaimennettu jousivoimainen neulapaino kun nelosessa on ihanvaan perinteiseen vastapainoon perustuva systeemi. Jousivoimaisen pitäisi olla parempi tapa neulapainoon erityisesti käyrillä levyillä, mutta jos kaikki levyt on suoria, niin eroa ei pitäisi syntyä.

Torvihörhö
 
Back
Ylös