Pieniä kysymyksiä

Ja vielä toinen kuva toivonmukaan selventämään, eli tämä keltaisella maalattu metallinen kehikko pyörii siellä kupissaan, mikä aiheuttaa sen että tuo tukivarsi liikkuu myös pari milliä suuntaansa. Ei estä käyttöä, mutta hieman ärsyttävää, neulan lasku välillä siirtää varren sen verran reunaan että neula meinaa laskeutua levyn ulkopuolelle. Tai sitten liikaa sisälle.

Tuossa tuo liike liioiteltuna, milli puolitoista siis oikeasti per suunta.

1712575459171.png
 
No niin, pistäydyin Fredan HifiStudiossa kysymässä huoltoa. Ei tässä mitään huoltoa tarvittu, vaan vinkki tuli kuin apteekin hyllyltä. Kuvan "Cap" on samalla kiristysmutteri, yläreunassa on nuo pienet lovet joten kärkipihdit käteen ja varovainen kiristys, sillä pitäisi toeta:

index.php


Ja tokeni.

Kiitos Rega-guru Jari Råback myös ajastasi muuhun päivityspohdintaan. Alkuperäinen keltainen Planar 3 pysyköön alkuperäisessä kuosissaan. Jos ja kun haluan uudempaa tai parempaa Regaa, tai muuta merkkiä, niin menee ja ostaa sen sitten rinnalle erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Tälläinen kysymys enemmän aiheeseen perehtyneiltä . Voiko neulan tyypillä / hionalla olla kuinka isoa merkitystä luistoneston toimintaan ja oikein säädettyyn vasta voimaan .
Jos ajatellaan esimerkkinä , että vaihtaisi vaikka lennosta kartiomaisesta shibataan . Molemissa oletuksena sama seurantavoima.
 
Tälläinen kysymys enemmän aiheeseen perehtyneiltä . Voiko neulan tyypillä / hionalla olla kuinka isoa merkitystä luistoneston toimintaan ja oikein säädettyyn vasta voimaan .
Jos ajatellaan esimerkkinä , että vaihtaisi vaikka lennosta kartiomaisesta shibataan . Molemissa oletuksena sama seurantavoima.
Neulahionta eli sen profiili vaikuttaa antiskaten määrään. Jos varressa on antiskatelle asteikko niin se on lähinnä suuntaa-antava ja aika usein oletuksena pyöreälle hionnalle ajateltu.
 
Neulahionta eli sen profiili vaikuttaa antiskaten määrään. Jos varressa on antiskatelle asteikko niin se on lähinnä suuntaa-antava ja aika usein oletuksena pyöreälle hionnalle ajateltu.
Eli lienee testilevy paras antiskaten säätöön?Meinaa jos on muu kuin pyöreälle hionnalle tehty neula?Voiko heittää mitään suuntaa antavaa mihin suuntaan menee antiskaten säätö jos on shibata hionta?Oli aikasemmin keskustelua sileä levy,niinku esim Sielun veljet eka levyn viimeinen puoli...
 
Eli lienee testilevy paras antiskaten säätöön?Meinaa jos on muu kuin pyöreälle hionnalle tehty neula?Voiko heittää mitään suuntaa antavaa mihin suuntaan menee antiskaten säätö jos on shibata hionta?Oli aikasemmin keskustelua sileä levy,niinku esim Sielun veljet eka levyn viimeinen puoli...
Yleensä eksoottisemmat hionnat kaipaavat vähän suurempaa antiskate asetusta kuin peruspyöreä mutta mitään tarkempaa ei pysty sanomaan. Testilevyllä ja korvinkuuntelemalla pääsee ihan riittävän hyvään tulokseen.
 
Yleensä eksoottisemmat hionnat kaipaavat vähän suurempaa antiskate asetusta kuin peruspyöreä mutta mitään tarkempaa ei pysty sanomaan. Testilevyllä ja korvinkuuntelemalla pääsee ihan riittävän hyvään tulokseen.
Jos on aivan helkkarin taitava kuuntelemaan ;) Minäkin kuuntelin ja kuuntelin ja päätin että tuossa se on. @Veltto lainasi testilevyä ja lisäsin 0,3 antiskatea. 0,4 olisi pitänyt laittaa jos olisi halunnut neulan pysyvän sivusuunnassa ihan paikallaan, mutta kuulemma ei haittaa jos ihan hiljaa vaeltaa keskiötä kohti
 
Itsekkin hankkinut hiljan Ortofon testilevyn . Mikä levy ja raita oli , millä tuon "vaellus" testin teit ?
Itse testilevyllä hain , että luistonesto ja seurantaraidat menee puhtaasti läpi .Minkä rasian valmistaja lupaa.

Lopuksi kuuntelemalla ja neulan käyttäytymistä visuaalisesti kyttäämällä, pääsin mieleiseeni lopputulokseen.
 
Itsekkin hankkinut hiljan Ortofon testilevyn . Mikä levy ja raita oli , millä tuon "vaellus" testin teit ?
Itse testilevyllä hain , että luistonesto ja seurantaraidat menee puhtaasti läpi .Minkä rasian valmistaja lupaa.

Lopuksi kuuntelemalla ja neulan käyttäytymistä visuaalisesti kyttäämällä, pääsin mieleiseeni lopputulokseen.
Velton levy ei ollut Ortofon vaan ilmeisesti vähän vanhempaa varastoa, Hifistudio-17 luki keskiössä. Se oli tosiaan "tyhjää täynnä", ei testiraitoja vaan ihan tyhjä vinyyli jolla helppo testata mihin suuntaan lähtee neula vaeltamaan
 
En oikein keksinyt tälle sopivampaa paikkaa...

Kenen kuuluisuuden levysoitin tämä ASA (2200?) on? Tietäjille nostan hattua.
 

Liitteet

  • 2024-04-21_13-00-03.jpg
    2024-04-21_13-00-03.jpg
    164,9 KB · Katsottu: 46
En oikein keksinyt tälle sopivampaa paikkaa...

Kenen kuuluisuuden levysoitin tämä ASA (2200?) on? Tietäjille nostan hattua.
 
Hassuja kysellään taas , kelkka + äänirasia painaa 13.7g
Manuska toteaa kelkan kanssa. 14.3g , mitään merkitystä :unsure:

Joskus kauan sitten sopi kaikki kaikkeen, kun ei lukenut ja tutkinut mitään .Nyt hämää olisiko tuolla nyt käytännön merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Hassuja kysellään taas , kelkka + äänirasia painaa 13.7g
Manuska toteaa kelkan kanssa. 14.3g , mitään merkitystä :unsure:

Joskus kauan sitten sopi kaikki kaikkeen, kun ei lukenut ja tutkinut mitään .Nyt hämää olisiko tuolla nyt käytännön merkitystä.
Ei ole käytännön merkitystä, kuuntele menemään vaan kunhan neulapaino kohdallaan
 
Kiitos vastauksesta, tuota AT- vm95sh askia olin jo lähdössä katsomaan löytyiskö hyllystä.

Takerruin tuohon painoon ja "efektiiviseen ja teholliseen" massaan. Rasia tosiaan,kelkkoineen sen 0.6g paino "pielessä ".
Soihan tuo 95e.kin hyvin ja neulapainot saa kyllä kohdilleen .
Tämä massa asia ja sen periaatteellinen vaikutus vähän hakusessa, muuten säädöt ja perusteet aika selvää.
 
Kiitos vastauksesta, tuota AT- vm95sh askia olin jo lähdössä katsomaan löytyiskö hyllystä.

Takerruin tuohon painoon ja "efektiiviseen ja teholliseen" massaan. Rasia tosiaan,kelkkoineen sen 0.6g paino "pielessä ".
Soihan tuo 95e.kin hyvin ja neulapainot saa kyllä kohdilleen .
Tämä massa asia ja sen periaatteellinen vaikutus vähän hakusessa, muuten säädöt ja perusteet aika selvää.
Äänivarren tehollinen massa ja neulan joustavuuskerroin pitää sopia yhteen. Raskaalle massalle jäykempi neulan ripustus ja toisin päin
 
Back
Ylös