Kiinnostaisi tietää millaisten fysikaalisten näkökohtien mukaan "vastapaino 1" on huonompi (vai onko se?) kuin "vastapaino 2" ja miten "vastapaino 3" suhteutuu edellä mainittuihin, kun tarkastellaan vastapainon vaikutusta levysoittimen toimintaan ja sitä kautta äänenlaatuun. Toisin sanoen, teoriat muotokielen takana kiinnostavat. Onko muotoilu funktionaalista, jolloin muoto palvelee vain ja ainoastaan äänenlaatua eli objektia, vaiko kenties esoteerista metafysiikkaa, jolloin muodolla vaikutetaan ehkä ensisijaisesti äänenlaadun tarkkailijaan eli subjektiin vetoamalla ihmisen mielikuvitukseen sekä vaikuttamalla itsesuggestion syntymekanismeihin. Jos joku osaa selostaa asiain laidat selkokielellä, niin kiitän, parhaassa tapauksessa kumarran.
vastapaino 1
vastapaino 2
vastapaino 3
Mikä vastapainon muoto olisi optimaalisin tosiasiallista äänenlaatua ajatellen?
vastapaino 1
vastapaino 2
vastapaino 3
Mikä vastapainon muoto olisi optimaalisin tosiasiallista äänenlaatua ajatellen?