Ei se varmastikkaan niin nokonuukaa ole sen kotelon kanssa. Homman juju on lähinnä siinä, kun nyt joudutaan arpomaan sitä kotelokokoa, ellet soita Autostudiolle ja kysy, josko he tietäisivät?
Niin no. Jollet soita ja arvotaan, niin kun teet alkuunsa mahdollisimman ison kotelon, mikä mahtuu sinne autoon, niin jos se toisto kuulostaa liian löysältä ja ponnettomalta, niin liian isoa koteloa on paljon helpompi pienentää, kuin suurentaa liian pientä. Elikkäs tee vaan semmoinen 60 - litran tuntumaan kotelo, jos semmoinen vaan autoon mahtuu. Tärkein juttu on se, että se kotelo on täysin ilmatiivis, elikkäs älä säästele liiman kanssa ja vedä vaikka jollain silikoni - möhnällä vielä ne kotelon sisäsaumat ja pistä vielä jotain tiivistenauhaa elementtien reunuksien väliin, kun ruuvaat niitä kiinni.
Kondensaattorin jätät kaupan hyllylle, sillä et tee mitään.
Jos sulla on jo virtapiuhaa, niin käytä vaan sitä mitä sulla on. Jollei, niin 16mm2 - piuha piisaa mainiosti, näihin hommiin joten semmoista sitten kaupasta, ellet ajatellut joskus ostaa tehokkaampia vahvareita? Jos ajattelit, niin osta niin paksua piuhaa, kuin mitä saat pujoteltua.
Pidä homman jujuna nyt se, että et lähde kauppaan ostelemaan mitään turhaa, vaan taiteilet nyt vaan noilla vehkeillä mitä sulla on, sitä bassoa sinne autoon.
Jos jokupäivä haluat rakentaa oikeasti laadukasta äänentoistoa sinne autoos, niin heität noi sun laitteet Tampereen Suolijärveltä löytyvälle jätelavalle ja mietiskellään sitten jotain muuta.
Elikkäs pähkinänkuoressa.
1. Teet suljetun ja tiiviin kotelon noille subeilles. Semmoisen mikä mahtuu sun konttiin, mutta olisko semmonen 40 - litraa jo aika minimi, jos meinaat käyttää molempia elementtejä.
2. 16mm2 - piuhaa virtajohdotukseksi vahvarille.
3. Ei kondensaattoria.
4. 60 - Ampeerin sulake siihen virtajohtoon, mahdollisimman lähelle akkua.
Näin.