Oikea ja väärä resoluutio?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sepi_3.0
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toisinkuulija sanoi:
Tätä juuri tarkoitin. Et ole ollenkaan jyvällä, mistä musiikintoiston laadun rakentamisessa on kysymys.

Ossi

Veikkaan, että jokainen on itse pätevin oman settinsä kasaamiseen. Eri asia on sitten hännystelijät ja vanavedessä luovivat oppipojat.

Vaikka soitin on sulle tärkein niin voisitko mainita muutaman kuulemistasi huippukaiuttimista joissa ns. musikaalisuus ja oikeanlainen resoluutio kohtaavat?
 
jjahifi sanoi:
Yksi niistä syistä, miksi itse päädyin perinteisiin purkkeihin kajaripuolella oli juuri toimivan kuuntelualueen laajuus. Parikin paikkaa missä tulee istuskeltua tai makoiltua... :D

En halua, että kuuntelu on kuin ruuvipenkeissä istumista.

Mutta moinen ei sinänsä ole resoluutio/musikaalisuusongelma...

t. jjahifi


Samoin, panelit olivat ihan mukavat yksinkuuntelussa.Tosin istuma ja makuuasennon välillä oli jo ongelmia.

Kun perheen muut jäsenet löysivät olohuoneen laitteet oli toiston filosofia mietittävä uudelleen ja tuloksena kunnon pöntöt. Näin saatiin kuuntelussa nahistelu parhaasta paikasta loppumaan.

Resoluutiotkin ovat ihan kunnossa. :D
 
Toisinkuulija sanoi:
Et ole kuullut niistä yhtäkään, joten lienee täysin turhaa.
Näitä horinoita lukaisee kenties jotkut muutkin joita asia voisi kiinnostaa. Ja jos en vielä ole kuullut niitä niin menen kuulemaan. Omat tuotteet tietty jääväät listasta. Ei se sen vaikeampaa ole.
 
Coltrane sanoi:
Samoin, panelit olivat ihan mukavat yksinkuuntelussa.

Kun perheen muut jäsenet löysivät olohuoneen laitteet oli toiston filosofia mietittävä uudelleen ja tuloksena kunnon pöntöt. Näin saatiin kuuntelussa nahistelu parhaasta paikasta loppumaan.

Mitkä olivat lankut ja niiden jälkeiset pöntöt ja kummat olivat paremmat yksinkuuntelussa?
 
Toisinkuulija sanoi:
Enkös juuri niin tehnytkin? Missä hoksottimet, Sepi?!
Listalle mahtuisi varmasti paljon muitakin kuin omia edustuksia. Eikö ennen sinua ole tuotu maahan mukamas mitään kunnollista?
 
sepi_1 sanoi:
Mitkä olivat lankut ja niiden jälkeiset pöntöt ja kummat olivat paremmat yksinkuuntelussa?

Martin Logan SL3:set palvelivat vuosia mainiosti kunnes mainituista syistä ja vähän muistakin korvautuivat hiljakkoin Sonus Faberin Grand Piano Domuksilla. Musiikki ikkuna laajeni merkittävästi ja vanhemmiten soundi makukin muuttui dynaamisempaan ja "pyöreämpään" suuntaan.

Sonukset toivat taloon uuden äänen, jota nykyisin toki pystyy kuuntelemaan ihan yksinkin. Mikä kuitenkin oleellista, myös isommalla porukalla 5 metrin päästä isolla sohvalla.

Loganien ääni on häipynyt muistista ja juuri nyt Sonukset soivat paremmin yksin ja porukalla.

Musiikki, jota kulutetaan on klassinen, ensisijaisesti pianomusikki, ja akustinen jazz tyyliä Bil Evans trio hyvine uusine johdannaisineen.
 
Coltrane sanoi:
Martin Logan SL3:set palvelivat vuosia mainiosti kunnes mainituista syistä ja vähän muistakin korvautuivat hiljakkoin Sonus Faberin Grand Piano Domuksilla. Musiikki ikkuna laajeni merkittävästi ja vanhemmiten soundi makukin muuttui dynaamisempaan ja "pyöreämpään" suuntaan.

Sonukset toivat taloon uuden äänen, jota nykyisin toki pystyy kuuntelemaan ihan yksinkin. Mikä kuitenkin oleellista, myös isommalla porukalla 5 metrin päästä isolla sohvalla.

Cremonat kuulin -04 Hml:n avoimien ovien päivänä ja jo takaovesta astuessa ensisekunneilla huomasi että kuulostaa nätiltä jo seisaaltaan sivustakin. Vaativat vaan ison huoneen kun soivat aika jykevästi. Ilmeisesti nuo sinun ovat melko samanlaiset pömpelit?

Laittakaa toki muut esimerkkejä kaiuttimista joissa melodiat ja rytmit ei ruttaannu ja silti resoluutiota riittää ;)

Mod edit: poistettu tarpeeton provokaatio.
 
Takaisin
Ylös