Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Ite hölväsin 20- 30 kg bitumia edelliseen autoon. Bitumit tuli auton pohjalevyyn, sisäpuolelle tietysti. Ihan takaluukun reunalta tulipeltiin asti. Olihan siinä hommaa, kun sai melkein koko sisustuksen purkaa ja kasata. Jäi vielä toiset 20- 30kg bitumia varastoon, jotka oli tarkoitettu neljän oven ja katon vaimentamiseen.Itselle tehtiin ammattilaisen toimesta käsittely autoon. Maksoi 2 tonnia ja tekivät tuohon hintaan laajan vaimennus työn.
Lopputulos, eh. Vaikutus oli korvin kuultava muttei kovin merkittävä. Auto oli mieleinen, mutta meluisa. Auto oli käsittelyn jälkeen edelleen meluisa. Hiljaisemman auton saa vaihtamalla hiljaisempaan autoon tai renkaat jos ne on meluisat.
Oli ensimmäinen ja viimeinen tommonen käsittely. Yksi huonoimmista sijoituksista ikinä..
Tästä on jo pari vuotta aikaa. En ihan sata varmasti muista mitä tuossa tehtiin. Työssä laitettiin tuohon käyttöön suunnitelluilla tarvikkeilla lisää massaa kaikille isoille peltipinnoille, farkku mallin auton takakontin pinnat, ovet ja katto sekä pohjapelti. Käsittelyn jälkeen ilmaäänen eristys oli mielestäni määräävä tekijä. Eli renkaan ja tien kosketuksessa syntyvä melu tuli edelleen autoon. Kyllästyin meluun ja vaihdoin auton. Automallien väliset meluerot ovat tämän kokemukseni mukaan huomattavasti isompia kuin tuolla työllä saatu äänen vaimennus.^Juu. Renkailla todella iso merkitys. Rengasmelu nykyautoissa yksi isoimpia melunlähteitä. Kannattaa tinkiä vanteen tuumakoosta ja vaihtaa paksumpiin kumeihin.
Olisi kiva tietää yksityiskohtaisesti mitä tuohon laajaan vaimennustyöhön kuului.