Mitä musiikkia kuuntelet nyt?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kovapuhuja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
HiRes 24/48

Tchaikovsky: Variations on a Rococo Theme, Op. 33, TH 57 & Works for Cello & Orchestra​

by Gabriel Schwabe

lr67s8fj9usad_600.jpg


HiRes 24/192

Beethoven: The Piano Trios, Vol. 2​

by Busch Trio

snjua3kkeee3a_600.jpg


HiRes 24/48

Straus: Der Traum ein Leben & Die Prinzessin von Tragant​

by Brandenburgisches Staatsorchester Frankfurt

akqefq3abzkmi_600.jpg


HiRes 24/96

Inferno​

by Behzod Abduraimov

ajm716446t8tq_600.jpg


Aamun klassiset.
 
Viisi viimeksi kuunneltua levyä:
  • O'Man: Katoaminen (FI, 2025)
  • 801 : 801 Live (UK, 1976) ****½
  • Irmin Schmidt : Requiem (DE, 2026)
  • Vilma Jää: Loitsui ja taikoi (FI, 2026) ***+
  • No-Man : Wild Opera (UK, 1996) ***½
1778565909118.webp
...Manzarenan yhtye Roxy Music vietti sapattivapaata vuonna 1976 laulaja Bryan Ferryn keskittyessä soolouraansa. Manzanerakin käynnisti oman soololevynsä teon. Listen Now -nimen saaneen levyn teko kuitenkin takkusi pahasti ja Manzanera päätti pistää projektin jäihin ja heittää sen sijaan läjän terapiekeikkoja. Manzanera kokosi siis ympärilleen timanttisen yhtyeen joka koostui pääosin Listen Nowta tehneestä porukasta. Tavoitteena lähinnä pitää hauskaa ja soittaa läjä keikkoja ympäri Eurooppaa. Manzaneran vanha Quiet Sun -kollega Bill MacCormic oli ollut keskeisessä roolissa myös Listen Now -projektissa ja hän oli ilmeinen valinta basistiksi. Mukaan saatiin myös virtuoosikosketinsoittaja Francis Monkman (Curved Air) ja rumpuihin tuleva studioässä, vasta 19-vuotias, Simon Phillips. Yllättäen Manzaneran vanha Roxy Music-kaveri “epämuusikko” Brian Eno innostui myös Manzaneran bändi-ideasta vaikka olikin siirtymässä noihin aikoihin ambient-musiikin pariin ja lupautui yhtyeeseen laulajaksi ja syntetisaattorin soittajaksi. Eno toi mukanaan myös slide-kitaristi Lloyd Watsonin...
 
Atomic Rooster - Made in England (suoratoisto)

Sielukasta atomista kukkoa. Raskasta kehittyvää kiveä sinisil silmillä. Tätä albumia tehdessä bändissä vaihtui pari jäsentä kun eivät olleet samoilla linjoilla mihin suuntaan paattia käännettäisiin Cranen kanssa. Laulamista tuli hoitamaan Farlowe jonka ääni on kyllä hypnoottinen ja tilan valtaava. Mitä olen ymmärtänyt niin ei ollut fanien suosiossa tämä tyylisuunnan muutos. Mutta khyllähän tämä osuu ja uppoaa. Verkosta löytyy kova taltiointi tuolta ajalta ja huh huh tuo Farlowen ääni. Kyllä tää pitää hyllyyn hankkia.
Kuuntelun väärrit kipaleet: Time Take My Life, Breathless, People You Can't Trust ja All in Satan's Name
 
1000072935.webp

Onhan tää vaan huikee levy. Blackmoren soitossa on "vielä" sopivan repivää raakuutta, rytmisektio toimii kuin öljytty kone, Coverdalen ja Hughesin vokaalit ovat aivan omassa luokassaan ja kaiken kruunaa Lordin säröisen puhkuva Hammond.
 
Takaisin
Ylös