Mitä levyjä ostit viimeksi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tawe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
20260430_182027.webp
Def Leppard: High 'n' Dry
Pet Shop Boys: Actually

Tuli ostettua hieman noloja levyjä.
Eilen kävin Kirpputori Silinterissä etsimässä tuota Leppardia. Sitä ei siltä reissulta löytynyt, mutta hipelöin tuota toista levyä joka olisi sieltä löytynyt, mutta kunto ja hinta eivät kohdanneet. Tänään kävin paikallisessa levykaupassa kyykistelemässä josta molemmat lähtivät mukaan. Halvemmalla jopa kuin kirpparilta.
High 'n' Dryn löysin vasta kuluvalla viikolla, @TonyClifton in vinkistä. Hollantipainos ja aika kireäsoundinen. Bassot hukassa ja ylempikeskialue kuumahko. Ei oikein kestä soundit spotissa huudatusta. Off axis toimiikin ympäri kämppää. Party soundit väännetty.
BSB:ta en ole koskaan erityisemmin pitänyt ja tämä onkin ensimmäinen levy jota heiltä kuuntelen. Levy jäi kummittelemaan jostain kaiutinarvostelusta. Hämmentyneenä täytyy tunnustaa, että tämämähän on aika kova.
H'n'D ilmesty -81 ja -82 tuli Actually. Molemmat levyt ovat olleet aikaansa edellä ja muokanneet vuosikymmenen soundia. Historiallisia levyjä briteistä kumpainenkin.
 
Paketti saapui pallon toiselta puolelta nousevan auringon maasta.

IMG_6319.webp
Bikyoran - Go-Un (SHMeedee)
Haruomi Hosono - Philharmony (SAeedee)
Towa Tei - LP (jeedee)
U.K. - Danger Money (SHMeedee)
Yoshinori Sunahara - LOVEBEAT (jeedee)

IMG_6320.webp
Atomic Rooster - Atomic Rooster (SHMeedee)
CIRCUS - Movin' On (SHMeedee)
Comus - First Utterance (SHMeedee)
Warhorse - Warhorse (SHMeedee)

IMG_6321.webp
Blocco Mentale - Poa (SHMeedee)
Celeste - Celeste (SHMeedee)
Neil Ardley - Kaleidoscope of Rainbows (SHMeedee)
Windchase - Symphinity (SHMeedee)

Olisi kiva jos ilmoitukset tullaamisesta tulisi sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä ettei tarvitsisi säilytysmaksuja maksaa kun ei oo saapumisilmoitusta huomannut...

Bandcamp perjantai olisi tulossa...
 
katso liitettä 406477
Def Leppard: High 'n' Dry
Pet Shop Boys: Actually

Tuli ostettua hieman noloja levyjä.
Eilen kävin Kirpputori Silinterissä etsimässä tuota Leppardia. Sitä ei siltä reissulta löytynyt, mutta hipelöin tuota toista levyä joka olisi sieltä löytynyt, mutta kunto ja hinta eivät kohdanneet. Tänään kävin paikallisessa levykaupassa kyykistelemässä josta molemmat lähtivät mukaan. Halvemmalla jopa kuin kirpparilta.
High 'n' Dryn löysin vasta kuluvalla viikolla, @TonyClifton in vinkistä. Hollantipainos ja aika kireäsoundinen. Bassot hukassa ja ylempikeskialue kuumahko. Ei oikein kestä soundit spotissa huudatusta. Off axis toimiikin ympäri kämppää. Party soundit väännetty.
BSB:ta en ole koskaan erityisemmin pitänyt ja tämä onkin ensimmäinen levy jota heiltä kuuntelen. Levy jäi kummittelemaan jostain kaiutinarvostelusta. Hämmentyneenä täytyy tunnustaa, että tämämähän on aika kova.
H'n'D ilmesty -81 ja -82 tuli Actually. Molemmat levyt ovat olleet aikaansa edellä ja muokanneet vuosikymmenen soundia. Historiallisia levyjä briteistä kumpainenkin.
Actually on kova kokonaisuus, mutta on vuodelta 1987, yhtyeen toinen albumi. Se on roikkunut myös iät ja ajat "100 parasta albumia" tms. listoilla.
 
Ruusujen uusin mustana versiona: https://www.discogs.com/release/37172061-Ruusut-Mä-Valvon-Ja-Sä-Valvot-Mun-Kaa

IMG_3733.webp

Lähinnä siksi tuli postattua että erittäin ladukkaan kuuloinen vaikka kaiverrettu tosi hiljaiseksi (varmaan basson määrästä johtuen). Tosi hiljainen surface noisen osalta, jonka koen monesti olleen suomalaisten levyjen perisynti. Saako levyn kaiverrus ja painopaikkaa jotenkin yleensä selville?
 
Paketti saapui pallon toiselta puolelta nousevan auringon maasta.

katso liitettä 406478
Bikyoran - Go-Un (SHMeedee)
Haruomi Hosono - Philharmony (SAeedee)
Towa Tei - LP (jeedee)
U.K. - Danger Money (SHMeedee)
Yoshinori Sunahara - LOVEBEAT (jeedee)

katso liitettä 406479
Atomic Rooster - Atomic Rooster (SHMeedee)
CIRCUS - Movin' On (SHMeedee)
Comus - First Utterance (SHMeedee)
Warhorse - Warhorse (SHMeedee)

katso liitettä 406480
Blocco Mentale - Poa (SHMeedee)
Celeste - Celeste (SHMeedee)
Neil Ardley - Kaleidoscope of Rainbows (SHMeedee)
Windchase - Symphinity (SHMeedee)

Olisi kiva jos ilmoitukset tullaamisesta tulisi sähköpostitse ja/tai tekstiviestillä ettei tarvitsisi säilytysmaksuja maksaa kun ei oo saapumisilmoitusta huomannut...

Bandcamp perjantai olisi tulossa...
Shm-CD:t ovat mielenkiintoisia. Joskus yläpää tuntuu piirun liian kuumalta ja kireältä, useimmiten kuitenkin tosi hyvä kokonaisuus äänenlaadulta.
 
Välillä vähän riistäytyy käsistä...

kuva_2026-05-06_015621460.webp
 
Sen verran laahaa, että tässä on kyse joululahjaksi tulleista levyistä. Ensiksi kiekko naapurista eli ehta Helsingin Levytehtaan prässi. Hyvin laadukkaalta näyttää ja kuulostaa:

NTctMTE0My5qcGVn.jpeg


Kilotoni - Oskarsham (12”, 2025 Kilotoni - KILOTONI-03)


Tämä taas on itselleni tuntematon kotimainen. Vähän olin epäileväinen taas yhdestä afropsykebändistä, mutta tämä on kyllä hyvin positiivinen yllätys:

NDMtNTg4My5qcGVn.jpeg


Zangoma - Faka Mulilo (LP, 2025 Svart Records - SVART352LPB1)
 
Meinaako mopedi karata käsistä? Pitkään hakulistalla ollut Lonnie Brooksin "Hot Shot" (1983) ja Johnny Cashin "American IV: The Man Comes Around" (2014) LP:t tulossa:
MS00Nzc1LmpwZWc.jpeg
MC04MDU5LmpwZWc.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös