Mielenkiintoisia kuuloketuoteuutuuksia-ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jantze
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maineella ja tunnettuudella on nähdäkseni edelleen väliä, kun kuulokkeita halutaan myydä suuria määriä. Harvat näistä uudemmista ja pienemmistä saavuttaa laajempaa suosiota, vaikka pieni hareastajaporukka niistä hetken intoileekin. Toisaalta sekaan mahtuu aidosti hyviä kuulokkeita, joten pienellä rohkeudella ei tarvitse ostaa Hifimaneja tai Audezea, jos haluaa planaarikuulokkeet.

Juu. Kiinan kotimarkkina on myös niin valtaisa, että se riittää hyvin monelle firmalle jotka eivät edes halua yrittää maailman valloitusta mutta saavat silti isommin nimeä omassa maassaan.
Ja sekin suosio sitten riittää harmaatuontiin pienessä mittakaavassa - harrastajille.

Jos hetken kuulokeinnovaatiot tuntuivat rauhoittuneen pieniin inkrementaalisiin parannuksiin niin nyt on sitten portit auki monella tavalla, hyvistä komponenteista ja niiden saatavuudesta lähtien.

Oma 50 kpl erä valmiskomponenteilla toteutettua hyvälaatuista kuuloketta kickstarteriin tms on entistä mahdollisempaa nyt.
 
En sano, että nämä tulevat olemaan hyvät. Finalin tuotokset ovat olleet varsin vaihtelevia, vaikka itse sinänsä pidin D8000-sarjan kuulokkeiden äänestä koekuuntelun perusteella. Mutta ainakin nämä ovat kiinnostavat. Jos eivät muutoin niin ainakin siksi, että kyseessä ovat dynaamiset elementit ja herkkyys on 83dB/mW.

https://final-inc.com/products/dx6000-jp
 
Jaahas.🤔 A17..,
 
Jaahas.🤔 A17..,

Minusta tuo on aika ruma möhkäle, mukaanlukien tuo kuva näytöstä. Toivottavasti boksin kokoa on hyödynnetty jäähdytykseen ja siihen saa jonkun muunkinlaisen näytön... tuosta tulee mieleen joku japanilainen ralliauto-videopeli.
 
Juu eipä tuo kaunein kukkanen ole. Ja tuuletin kaiken lisäksi.
12W tehoa, näyttäis lapussa lukevan.
 
Mezellä on vauhti päällä. Vasta kun 105 Aer alkoi löytää tiensä jälleenmyyjien varastoihin, julkaistiin Poet, sitten 105 Silva ja nyt olivat jo mainostaneet että tulossa on Silvan kaltainen suljettu kuuloke vielä loppuvuoden aikana.
Miten ihmeessä näille riittää tilaa hintapositiointeihin, kun siellä pohjalla on myös vielä 109 pro?

105 Aer < 105 Silva < 109 Pro < Poet, ja tulisikohan se suljettu "Silva" sitten 109 pro:n ja Poetin väliin?
 
Näin Headfi:ssa että uusia Hifimänejä tulossa kolme kappaletta:
Uusi HE-6 minkä varmaan joutuu heti poistamaan, Ananda unveiled ja vanhalle Edition X:lle tehtiin ylösnousemus.
Pääpanta näyttää olevan kaikissa muuttunut ihan uudenlaiseen malliin.
Laittelen copypastella kolmesta eri ketjusta.

HE600
Inherited from the renowned HE6
Brand new and improved magnet technology
Brand new next-generation ultra-nano diaphragm
Brand new next-generation ergonomic headband design
Tuning follows the HE6 closely, driven by a high-power headphone amplifier
Higher sensitivity, more front-end-friendly
12784427.jpg



Ananda Unveiled
Special grille-less design for virtually lossless sound quality;
Newly developed magnet technology;
Next-generation ultra-nano diaphragm;
Sensitivity adapted to portable devices, especially digital audio;
Next-generation ergonomic headband design;
12784322.jpg




Edition XV
Inherited from the classic model EDITION X;
New enhanced magnet technology;
New next-generation ultra-nano diaphragm;
More pleasant and pleasant sound;
New next-generation ergonomic headband design;
Higher sensitivity, suitable for use with mainstream headphone amplifiers;
12784325.jpg



Edit: Yksi löytyi vielä: Audivina LE:rolleyes:
z9zpjybuvgdf1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
^ Jospa noita ehtisi mukaan Hifimessuille, niin olisi sielläkin jotakin uutta kokeiltavaa.

Valmistajan Audivina "huippukuulokkeet" ei taida oikein mennä kaupaksi, kun niitä saa jo Amazonista uutena 530 eurolla. 😅 Tuo on vasta noin 75 prosentin alennus, joten eiköhän tota vielä saa alle 300 eurolla, kun hetki odotellaan.

1752776112405.webp
 
Vähän on kummallista että Audivinaa aletaan uudelleen herättelemään henkiin. Tuntuu kuitenkin olevan niin universaalisti vihattu kuuloke!
Mahdollista tietysti on että se sitten myy Kiinassa hyvinkin, paha mennä sanomaan.
Aikooko Damocles laittaa uuden HE kutosen heti ostoskoriin kun tulee tilattavaksi? Kannattaisiko laittaa OG myyntiin ennen kuin HE600 syö arvosta pois +50%?
 
Vähän on kummallista että Audivinaa aletaan uudelleen herättelemään henkiin. Tuntuu kuitenkin olevan niin universaalisti vihattu kuuloke!
Mahdollista tietysti on että se sitten myy Kiinassa hyvinkin, paha mennä sanomaan.
Aikooko Damocles laittaa uuden HE kutosen heti ostoskoriin kun tulee tilattavaksi? Kannattaisiko laittaa OG myyntiin ennen kuin HE600 syö arvosta pois +50%?
Mulla on vielä Modhouse Audio Tungsten HE-6:n kaverina, joten jos uusi HE-6 on yhtään noiden tyylinen, en kyllä tarvitse samaa lajityyppiä enempää. :D Toi mun HE-6 on elementeiltään aika herkkä, joten en tiedä, kehtaisinko sitä myydä kenellekään. Jos siis laitan kuunnellessa kämmenen lähelle jompaa kumpaa kuppia, saattaa vetää kalvon hetkellisesti jumiin ja volume putoaa vajaalla 10 desibelillä sillä puolen. Kyllä se siitä sitten irtoaa, mutta vähän vaatii käyttäjältä ymmärrystä, jottei mene hermot. Jännästi takasäteily ja paineen muutos iskee kalvoihin noin pahasti. Multa tosin on irrotettu elementtien takaa suojakankaat ja ritilät on tosi avonaiset. Saattaa vaikuttaa asiaan tai sitten ei.
 
^ Jospa noita ehtisi mukaan Hifimessuille, niin olisi sielläkin jotakin uutta kokeiltavaa.

Valmistajan Audivina "huippukuulokkeet" ei taida oikein mennä kaupaksi, kun niitä saa jo Amazonista uutena 530 eurolla. 😅 Tuo on vasta noin 75 prosentin alennus, joten eiköhän tota vielä saa alle 300 eurolla, kun hetki odotellaan.

katso liitettä 360481
Tuli viimein koettua nuo myös itse Helsingin Audiokaupassa viime lauantaina käydessäni.

Ovathan ne aivan järkyttävät kyllä, vaikka eivät omiin korviini aivan yhtä huonot kuin mittauksien mukaan. Yamahat olivat edelleen ainakin välittömän vaikutelman perusteella huonommat.
 
ETA:n Uli alkaa muuttua todellisuudeksi. Ilmeisesti ensimmäiset ennakkotilauserät toimitetaan jo tänä kesänä. Minullekin tarjottiin ostamismahdollisuutta, mutta juuri nyt ei ollut hyvä hetki kannaltani. Menevät kyllä aikanaan tilaukseen, jos ensireaktiot eivät ole aivan kamalia. Mikä on sikäli epäluultavaa, että prototyyppejä on kuunnellutettu jo pidemmän aikaa ja reaktiot ovat olleet positiivisia.

 
Viimeksi muokattu:
ETA:n Uli alkaa muuttua todellisuudeksi. Ilmeisesti ensimmäiset ennakkotilauserät toimitetaan jo tänä kesänä. Minullekin tarjottiin ostamismahdollisuutta, mutta juuri nyt ei ollut hyvä hetki kannaltani. Menevät kyllä aikanaan tilaukseen, jos ensireaktiot eivät ole aivan kamalia. Mikä on sikäli epäluultavaa, että prototyyppejä on kuunnellutettu jo pidemmän aikaa ja reaktiot ovat olleet positiivisia.

Mielenkiintoiselta vaikuttava tulokas. Onko hinnasta mitään käsitystä tai arvausta? Käsittääkseni ETA on tähän mennessä kilpaillut lähinnä alle tonnin setelin hintaluokassa, mutta tämä on mutu. Mahtaako edes löytyä eurooppalaista jälleenmyyjää vielä?

EDIT: Erityisesti "markkinoiden suurimmat korvapehmusteet" herättää mielenkiintoa. Korvakammion iso tilavuus harvemmin tuottaa "pieneltä" kuulostavaa ääntä, joten tuo on yksinään automaattisesti plussaa omissa kirjoissa.
 
Mielenkiintoiselta vaikuttava tulokas. Onko hinnasta mitään käsitystä tai arvausta? Käsittääkseni ETA on tähän mennessä kilpaillut lähinnä alle tonnin setelin hintaluokassa, mutta tämä on mutu. Mahtaako edes löytyä eurooppalaista jälleenmyyjää vielä?

EDIT: Erityisesti "markkinoiden suurimmat korvapehmusteet" herättää mielenkiintoa. Korvakammion iso tilavuus harvemmin tuottaa "pieneltä" kuulostavaa ääntä, joten tuo on yksinään automaattisesti plussaa omissa kirjoissa.
2500 USD ja verot päälle eli melkoinen loikka. Ennakkotilaajille se oli kai 2000 USD, mutta se tilaisuus meni jo ajat sitten. Ei jälleenmyyjiä, koska he tekevät ne itse tilaustöinä aina avatessaan tilausikkunan (joka on viime aikoina ollut kiinni tähän projektiin keskittymiseksi). Tosin, toimitus myös Eurooppaan tulee Ulissa mukaan hintaan.

Jos kanssa tykkää isoista pehmusteista, niin MX RAY voi olla toinen vaihtoehto. Ulin pehmusteet ovat vielä hieman niitäkin isommat, mutta minulle pitäisi lähteä tulemaan Kanadasta Indiegogon kautta tilattu CF-1 parin viikon sisään. MX RAY tosin myy pehmusteitaan myös erikseen ja niillä on parempi todennäköisyys olla sovitettavissa myös muihin kuulokkeisiin.
 
ZMF Ori 3.0, ja "butt plug". Tuleeko tuosta uusi muoti?
 
Moondrop Laputa voi olla ihan kiinnostava. Ilmeisesti näiden planaarit ovat olleet suhteellisen onnistuneita ja omalaatuisia.
1755244412629.webp
 
Takaisin
Ylös