^Ottamatta kantaa itse tutkimukseen (luin vain tuon uutisen), niin tuo aihe on osittain vastenmielinen. Kysymyshän on nimen omaan hittitehtailusta, eli siitä, mitä muotivirtauksia hittimuusikissa tapahtuu. Alan tuottajat ja säveltäjät ovat varmasti erittäin osaavia ja ammattitaitoisa, mutta käyttävät energiansa siihen mikä puolessa vuodessa unohtuva kertakäyttöhöttö voisi olla seuraavaksi "in". Kerätään informaatiota ja seurataan trendejä, jotta voidaan erinäisiä elementtejä luovasti yhdistelemällä osua seuraavan trendin aallonharjalle. Tuossa kontekstissa luovuus on jotain muuta kuin miten se yleisesti musiikissa ymmärretään. Toiminta on verrattavissa blockbuster-elokuvatuotantoon, eli laskelmoiden kerätään kliseisiä elementtejä riskejä minimoiden ilman sen suurempaa taiteellista intohimoa ja pyritään sekoittamaan niistä seuraava kassamagneetti. Teollisuutta, ei taidetta. Tuossa pärjäävät tuottajatkin ovat varmaankin erityyppisiä kuin perinteisesti musiikkia intohimosta itseilmaisuun tekevät artistit. Vain harvoin löytyy timantteja, jotka pystyvät yhdistämään molemmat.