Levykauppa ÄX:ssä heikkoa palvelua

Mun mielestä levyjen koteloiden pitää olla ehjiä saapuessaan vaikka helposti särkyvätkin tai ovat korvattavissa uusiin kädenkäänteessä! Ainakin saksasta, kun olen tilaillut levyjä niin pakkausmateriaalina on ollut pahvia ja aina on tullut perille ehjinä. Äx:ssä ne pistää levyt tavalliisiin kirjekuoriin, niin mikään ihme, kun tulee rikkinäisinä.
 
Minulle tulee levyt kuplapussissa silloin kun ne verkosta tilaan. ???
Ja aina ehjiä ovat olleet.Tosin saattaa sekin päivä koittaa jolloin kotelon kulma kärsii.Sen verran korkealla on tuo luukku josta posti tippuu.
 
Todennäköisesti ne kannet rikkoontuu jo ennen omaa luukkua itellan "hellässä" käsittelyssä.

Oli muuten hitusen hölmö olo kun taannoin tilasin käytettyjä vinyylejä X:n verkkokaupasta. Kaikki levyt oli lähetetty Oulun myymälästä (asun Oulussa).
Myöhemmin selvisi että kaikki verkkokaupan käytetyt vinyylit sijaitsevat Oulussa. :D

Palvelu on kyllä aina toiminut ihan hyvin, vaikka pari kertaa on tullut väärä levy.
 
punssi sanoi:
Minulle tulee levyt kuplapussissa silloin kun ne verkosta tilaan. ???

Juu, jäi mainitsematta tuo kuplamuovi. Eli tuuleehan ne levyt minullekin kuplamuoviin käärittynä, ja paketti on sujautettu tavalliseen kirjekuoreen. Silti lähes aina ollut jokunen kotelo rikki vaikka ei se nyt maailmaa kaada mutta kuitenkin..
 
Antti Seppälä sanoi:
Oli muuten hitusen hölmö olo kun taannoin tilasin käytettyjä vinyylejä X:n verkkokaupasta. Kaikki levyt oli lähetetty Oulun myymälästä (asun Oulussa).
Myöhemmin selvisi että kaikki verkkokaupan käytetyt vinyylit sijaitsevat Oulussa. :D

Hehe, mulle kävi samoin...


J
 
ootta työ oolulaiset tyhymiä!
 
Tawe sanoi:
ootta työ oolulaiset tyhymiä!
Älähän Sawon poeka ala sielä käräjöimään! :)
No joo, taitaa ne Oulun myymälästä minullekin tipahtaa. Kokonaista 4km tekee paketti matkaa.
Syykin suorastaan simppeli;Työn luonteen takia ei yksinkertaisesti ehdi monesti hakemaan ja kun mukelokin pitää hakea vielä tarhasta ja ruokakaupassa käydä niin...ilta on sitten jo aika vanha.
Mikäs sen mukavempaa kun saada päivä päätökseen repimällä kuplapaketti ja levyjen päällä olevat kelmut auki ja tyrkätä levy koneeseen.

trgo sanoi:
Kotelojen heikko kunto ei ole suuri ongelma. Nehän voi lähes poikkeuksetta vaihtaa uusiin, jos siltä tuntuu. Levyjen naarmut ja sormenjäljet puolestaan eivät kuulu uutena myytäviin tuotteisiin. Ei hopeakiekkojen oikeaoppinen käsittely pitäisi olla kovin haastavaa toimintaa.
Siis olet ostanut käytettyjä kun eivät ole suojakelmuissa?
 
Ihme kyllä, mutta mullakin kun oon ÄX:stä tilannut uusia cd-levyjä niin lähes poikkeuksetta ovat tulleet ilman muoveja ???.
 
Minulle on tullut osa muoveissa ja osa ilman muoveja, ehkäpä suhteessa 70/30.
 
Äxän puusilmät lähettää sulle CDn vaikka tilaat LPn.
Mikä siinä on niin vaikeaa?
 
Jos käsitellään sellanen 50 tilausta tossa ennen vappua niin erehtyminen voi olla inhimillistä.

Mulle tulikin just nää metallican uusitut vinyylit ja yks levy, levykauppax pussi vielä kaupanpäälle, toimii 8)
 
Kerran olen asioinut Ax:n Helsingin liikeessä, enkä aio toista kertaa mennä. Onneksi on Digelius, Fuga, Stockmann ja monet muut.
 
Jaa, mikä homma tökki? Itselläni ei ainakaan toistaiseksi ole huomautettavaa Hesan Äxän palvelusta - olen käynyt jotain 4-5 kertaa.
 
kronos sanoi:
Jaa, mikä homma tökki? Itselläni ei ainakaan toistaiseksi ole huomautettavaa Hesan Äxän palvelusta - olen käynyt jotain 4-5 kertaa.

Jos siellä vihjattiin, että asiakas on kakkapylly?

Mulla ei ole valittamista, palvelu pelaa ja bonuksia kiertyy.
 
Nyt pitää kirjoitella tänne hieman viime viikkojen kokemuksista.

Kesäkuun alku:
Tilasin kaksi levyä netin kautta kun heillä oli muistaakseni postimaksuvapaa viikko. Maksoin tilauksen samointein nettipankin kautta. Toinen levy tuli normaalisti ja toisesta ilmoitus että menee jälkitoimitukseen kun oli päässyt loppumaan. Eipä siinä mitään...

2 viikkoa tilauksesta
Tiedustelen levyn perään kun ei ollut kuulunut mitään. Vastaus tulee saman päivän aikana että menee vielä 1-2 viikkoa kun oli loppunut myös maahantuojalta. Samalla tiedusteltiin että haluanko vaihtaa tuotteen vai jaksanko vielä odotella. Sanoin että odotellaan.

Noin 6 viikkoa tilauksesta
Tiedustelin taas levyn perään kun ei ollut mitään kuulunut. Vastauksessa sanottiin että levy olisi lähetetty jo 3 viikkoa sitten johon ihmettelin ettei ilmoitusta isosta kirjeestä ollut tullut. Tähän vastattiin että paketti ei ollut vielä palautunut heille joten kannattaa käydä postissa kyselemässä.

Ajelin postiin samantien tiedustelemaan paketin perään. Neiti etsi pakettia noin 10 minuuttia ilman tulosta. Sanoi myös että paketin noutamisesta olisi kyllä pitänyt tulla vielä muistutuskin ja epäili että nyt paketti on kadonnut. Hän pyysi minua infoamaan lähettäjää että tekee katoamisilmoituksen, jotta voivat tutkia/hyvittää paketin. Laitoin tiedon samantien Äxään ja samalla tiedustelin että miten nyt toimitaan että saan levyni.

Viimeiset kaksi viikkoa
Olen viimeisen kahden viikon aikana tiedustellut kolmeen eri otteeseen kuinka asian kanssa toimitaan. En ole saanut ainoatakaan vastausta! Nyt alkaa jo tuntumaan eten koskaan saa edes koko levyä vaikka olen sen jo maksanut...

Ainakin omalla kohdalla tämä oli kyllä viimeinen kerta kun asioin ko. puljun kanssa vaikka tuo levy joskus vielä saapuisikin elleivät sitten laita isoa lahjakorttia mukaan hyvitykseksi. Todella käsittämätöntä "asiakaspalvelua" ???
 
Äxällä on muuten usein noita "tilapäisesti loppu"-tapauksia. Kaveri odotti Chick Corean CD:tä kait kolme ja puol kuukautta..
 
Kuluttajasuojalain mukaan kaupan saa purkaa jos odotusaika venyy ylipitkäksi (ainakin kuukauden myöhässä luvatusta).

EDIT: myöhästyminen suhteutetaan tietenkin luvattuun toimitusaikaan, eli esim. Harrin Kaiuttimelle on annettava enemmän joustoa kuin levykaupalle.
 
tsheikki sanoi:
Nyt pitää kirjoitella tänne hieman viime viikkojen kokemuksista.

Kesäkuun alku:
Tilasin kaksi levyä netin kautta kun heillä oli muistaakseni postimaksuvapaa viikko. Maksoin tilauksen samointein nettipankin kautta. Toinen levy tuli normaalisti ja toisesta ilmoitus että menee jälkitoimitukseen kun oli päässyt loppumaan. Eipä siinä mitään...

.
.
.

Viimeiset kaksi viikkoa
Olen viimeisen kahden viikon aikana tiedustellut kolmeen eri otteeseen kuinka asian kanssa toimitaan. En ole saanut ainoatakaan vastausta! Nyt alkaa jo tuntumaan eten koskaan saa edes koko levyä vaikka olen sen jo maksanut...

Päivitystä tilanteeseen. Yllättäen tiistaina tuli vastaus kyseleyihini pahoittelujen kera. Uusi levy lähti matkaan ja tänään kävin hakemassa sen postista.
 
Aina olen axän kanssa hyvin pärjäillyt, mutta ainut mikä joskus saa polttamaan hihat on se, että katalookit pullistelee levyjä joita ei kumminkaan löydy hyllystä. Niille haamulevyille vois olla oma katekoriansa jossa mainitaan, että nämä 70% katalokin levyistä on tilattavissa kyllä tukusta, mutta meillä ei niitä fyysisesti ole. Pop, rock, jazz, haamulevyt...

Ei kukaan muukaan levykauppa tee tuollasta ainakaan noin laajasti. PArhaimmillaan on 12 vinyylin tilauksesta tullut muistaakseni 2 postissa ja loput tippunut sitten parin kuukauden aikana jälkilähetyksenä. Ja pari tais olla sieltä haamulevyjen pesältäkin niin loppu, että niitä ei tullut ollenkaan. Tästä syystä olen nykyään tilannut levyt sieltä niin, että lähettäävät kun kaikki on kasassa ja maksan potiennakolla sitten kuin vinyylit on hesassa. En maksa enään ikinä heille etukäteen ja oottele 3 kukautta niitä haamulevylähetyksiä.

Sellaset levyt myyntiin, mitä löytyy hyllystä ja thats it. Perceestä tollanen touhu.

Jyri
 
Back
Ylös