Kuulokesettiä Heed CanAmpin ympärille

  • Keskustelun aloittaja Ana
  • Aloituspäivämäärä
Seba sanoi:
Oma setti toimii erittäin herkullisesti juuri metallilla ja rokilla. Kitara on niin murean kuuloinen esim. Diablon biiseillä.

Omani annan lämmetä ehkä muutaman minuutin ja aloitan sitten kuuntelun. En ole huomannut mitään selkeitä eroja kun vahvari on ollut päällä esim. tunnin.

Noh, pitänee funtsia tuota sitten vielä. Putkien vaihtohommiin tosiaan en varmaan rupea. Tuolla Head-fin sivuilla oli yhden sällin ketju, jossa se oli rankannut 22 vahvistinta ja Cordan Opera oli kolmas ja joku LD:n malli ties kuinka mones, mutta kai ne ovat makuasioita. Tietysti näin heikon dollarin aikoina kannattaisi tila Amerikasta. Kuinkahan paljon tulleja tuollaiseen mahtaa tulla prosentteina?
 
Ana sanoi:
Noh, pitänee funtsia tuota sitten vielä. Putkien vaihtohommiin tosiaan en varmaan rupea. Tuolla Head-fin sivuilla oli yhden sällin ketju, jossa se oli rankannut 22 vahvistinta ja Cordan Opera oli kolmas ja joku LD:n malli ties kuinka mones, mutta kai ne ovat makuasioita. Tietysti näin heikon dollarin aikoina kannattaisi tila Amerikasta. Kuinkahan paljon tulleja tuollaiseen mahtaa tulla prosentteina?

Kannattaa sitä ääntä viilata driver-putkia vaihtamalla, noilla MKIII:n vakioputkilla pääsee kuulemma mukavan pitkälle.

Mä odotan innolla, että pääsen viikon päästä kuulemaan Operaa tuolla kuulokemiitissä mun RS-2:lla. Suurin osa Head-fi:llä olevasta negatiivisesta suhtautumisesta LD:n tuotteisiin juontaa juurensa ilmeisesti ton LD II+ -vahvarin "arcing"-ongelmista. Little Dotit tulee Hong Kongista eikä Amerikasta, mutta kun ne siellä käyttää USD:ta niin mikäs siinä halpaa ja hyvää tavaraa ostaessa. Tullia tais tulla n. 21% yhteensä (erittäin hämärä muistikuva).
 
Seba sanoi:
Kannattaa sitä ääntä viilata driver-putkia vaihtamalla, noilla MKIII:n vakioputkilla pääsee kuulemma mukavan pitkälle.

Mä odotan innolla, että pääsen viikon päästä kuulemaan Operaa tuolla kuulokemiitissä mun RS-2:lla. Suurin osa Head-fi:llä olevasta negatiivisesta suhtautumisesta LD:n tuotteisiin juontaa juurensa ilmeisesti ton LD II+ -vahvarin "arcing"-ongelmista. Little Dotit tulee Hong Kongista eikä Amerikasta, mutta kun ne siellä käyttää USD:ta niin mikäs siinä halpaa ja hyvää tavaraa ostaessa. Tullia tais tulla n. 21% yhteensä (erittäin hämärä muistikuva).

Ootas ku kuulet WA6:n RS-2:lla :D
 
Seba sanoi:
Kannattaa sitä ääntä viilata driver-putkia vaihtamalla, noilla MKIII:n vakioputkilla pääsee kuulemma mukavan pitkälle.

Mä odotan innolla, että pääsen viikon päästä kuulemaan Operaa tuolla kuulokemiitissä mun RS-2:lla. Suurin osa Head-fi:llä olevasta negatiivisesta suhtautumisesta LD:n tuotteisiin juontaa juurensa ilmeisesti ton LD II+ -vahvarin "arcing"-ongelmista. Little Dotit tulee Hong Kongista eikä Amerikasta, mutta kun ne siellä käyttää USD:ta niin mikäs siinä halpaa ja hyvää tavaraa ostaessa. Tullia tais tulla n. 21% yhteensä (erittäin hämärä muistikuva).

Corda Operaa kehuttiin siitä, että se saa huonotkin äänitteet kuulostamaan hyviltä. Tämä on minulle aika tärkeää, koska kuuntelen lähinnä jotain vanhempaa musaa, kuten AC/DC:tä, Maidenia ja Priestiä ja pidän erityisesti live-levyistä. Mitenkä tuo LD pärjää tässä asiassa?
 
Joo, mulla ainakin LD kuulostaa aika jees huonommiltakin lähteiltä.

Oletko muuten mitä kuulokkeita miettinyt ? Musamakusi ja sen että pidät enemmän live/energisistä esityksistä k 701:t eivät saata olla sun juttu. Nää on vähän "etäisemmät" kuppiensa koon puolesta ja toimivat enemmän akustisen musan alueilla.
 
jantze sanoi:
Ootas ku kuulet WA6:n RS-2:lla :D

Ja sen jälkeen mun lompakko karkaa käsistä... No ei vaineskaan. Seuraava mahdollinen upgrade on varmaan RS-1.
 
reali sanoi:
Joo, mulla ainakin LD kuulostaa aika jees huonommiltakin lähteiltä.

Oletko muuten mitä kuulokkeita miettinyt ? Musamakusi ja sen että pidät enemmän live/energisistä esityksistä k 701:t eivät saata olla sun juttu. Nää on vähän "etäisemmät" kuppiensa koon puolesta ja toimivat enemmän akustisen musan alueilla.

En ole sen enempää miettinyt, kuin katsellut vähän ostopaikkoja. Hifinesseltä ja Thomannilta luureja saa ainakin vähän kotimaisia hintoja halvemmalla, tosin Gradoja noissa kaupoissa ei ollut.
 
Ana sanoi:
En ole sen enempää miettinyt, kuin katsellut vähän ostopaikkoja. Hifinesseltä ja Thomannilta luureja saa ainakin vähän kotimaisia hintoja halvemmalla, tosin Gradoja noissa kaupoissa ei ollut.

St. Paul's Soundista AKG:t tai Beyerit ja jenkeistä käytettynä Gradot (tai sitten uudet Alessandrot suoraan valmistajalta)
 
jantze sanoi:
Analoginen. Lueskelin muiden mielipiteitä tuosta DAC:sta, ja minulle jäi sellainen kuva, että se ei olisi ihan parhaasta päästä. Aikoinaan ei myöskään ollut tarvetta DAC:lle, joten siksi analoginen versio. Ylläri, nyt pitää sitte tekasta itse DAC tuolle Operalle, kun tarpeet on muuttuneet :)

Tarvitaanko tuota DAC:ia muuhun, kuin vahvistimen liittämiseen tietokoneeseen?
 
Ana sanoi:
Tarvitaanko tuota DAC:ia muuhun, kuin vahvistimen liittämiseen tietokoneeseen?

Operassa on myös S/PDIF inputti, joten siihen voi myös kytkeä esim. cd-soittimen digitaalisesti. Toki löytyy myös ne kahdet analogiset inputit.

Edit:
Jos haluaa kaikki näppärästi samassa paketissa, niin kannattaa ehkä ostaa Opera DAC:lla. Mikäli taas haluaa parasta tuosta irti, niin sitten varmaan kannattaisi ostaa ulkoinen DAC. Itse rakentelen Operalle kaveriksi Buffalo DAC:n, kunhan TPA saa nuo modulit myyntiin.
 
jantze sanoi:
Operassa on myös S/PDIF inputti, joten siihen voi myös kytkeä esim. cd-soittimen digitaalisesti. Toki löytyy myös ne kahdet analogiset inputit.

Hyvä homma, koska pelkästään CD-käyttöön se minulla tulisi. Löytyyköhän mitään esim. saksalaista nettikauppaa, josta voisi tilata soittimia meikäläisiä hintoja halvemmalla? Luurikauppoja minulla on jo aika hyvin kasassa.
 
Ana sanoi:
Hyvä homma, koska pelkästään CD-käyttöön se minulla tulisi. Löytyyköhän mitään esim. saksalaista nettikauppaa, josta voisi tilata soittimia meikäläisiä hintoja halvemmalla? Luurikauppoja minulla on jo aika hyvin kasassa.

http://www.hifisound.de

Tollasta paikkaa kattelin aikoinaan, saa ainakin Marantzia hyvään hintaan.
 
Seba sanoi:
http://www.hifisound.de

Tollasta paikkaa kattelin aikoinaan, saa ainakin Marantzia hyvään hintaan.

Kiitti vinkistä. Kyllä 6002:n hinnasta viitisenkymppiä tuolla putoaa pois. Mitenkähän nuo Cambridge Audion ja Marantzin vehkeet vertautuvat keskenään? Edellisessä Hifimaailmassa oli CD-soitintesti, jonka Marantzin 6002 voitti ja heti alkoi lehden foorumilla valitus, ettei testissä ollut CA:n vastaavan hintaluokan vehjettä ja että CA olisi taatusti pessyt Marantzin.

Tuolla oli muuten jo myynnissä Musical Fidelity X-CAN V8 hintaan 548 euroa. Onkohan hyväkin vahvistin?
 
Ana sanoi:
Kiitti vinkistä. Kyllä 6002:n hinnasta viitisenkymppiä tuolla putoaa pois. Mitenkähän nuo Cambridge Audion ja Marantzin vehkeet vertautuvat keskenään? Edellisessä Hifimaailmassa oli CD-soitintesti, jonka Marantzin 6002 voitti ja heti alkoi lehden foorumilla valitus, ettei testissä ollut CA:n vastaavan hintaluokan vehjettä ja että CA olisi taatusti pessyt Marantzin.

Tuolla oli muuten jo myynnissä Musical Fidelity X-CAN V8 hintaan 548 euroa. Onkohan hyväkin vahvistin?

Olikohan se niin, että Marantz tarjoaa rennompaa otetta ja CA taas analyyttisempaa menoa. Kyllä tollanen CA:n 840C kiinnostaisi kovasti. Voisi silloin jo varmaan luopua Zerostakin ja antaa CD-soittimen tehdä kaikki DAC:n tehtävät. Sitten joskus kun oon rikas...

On toi X-CAN V8 varmaan ihan hyvä, mutta toi hinta... Jos välttämättä haluaa MF X-CAN:n niin modatun V3:n saa varmasti halvemmalla kuin V8:n. Ainakin tykkäsin V3:n äänestä Gradojen kanssa kun sitä Hifihuoneella testasin (ensimmäinen kerta kun kuulin Gradoja).
 
Seba sanoi:
On toi X-CAN V8 varmaan ihan hyvä, mutta toi hinta... Jos välttämättä haluaa MF X-CAN:n niin modatun V3:n saa varmasti halvemmalla kuin V8:n. Ainakin tykkäsin V3:n äänestä Gradojen kanssa kun sitä Hifihuoneella testasin (ensimmäinen kerta kun kuulin Gradoja).

Mä kuulin V3:ta joidenkin sadanviidenkympin Gradojen kanssa Audiostarissa ja tykkäsin kyllä äänestä myös.
 
Ana sanoi:
Mä kuulin V3:ta joidenkin sadanviidenkympin Gradojen kanssa Audiostarissa ja tykkäsin kyllä äänestä myös.

Taisin kokeilla Gradon SR-80:iä, SR-225:ia ja Beyerin DT990 (vanha malli) kaverin trance-levyllä. Ei ollut mun mielestä Beyereilla mitään jakoa Gradoille kuin ehkä basson voimakkuudessa. Tämä on sitten vain oma mielipide. Isällä on DT531:t ja ääni on miellyttävä mutta kuitenkin liian tylsä.

Voisi joskus hankkia jonkun hybridi-vahvarin tonne tv-tasoon niin sais katottua leffojakin kuulokkeilla.
 
Seba sanoi:
On toi X-CAN V8 varmaan ihan hyvä, mutta toi hinta... Jos välttämättä haluaa MF X-CAN:n niin modatun V3:n saa varmasti halvemmalla kuin V8:n. Ainakin tykkäsin V3:n äänestä Gradojen kanssa kun sitä Hifihuoneella testasin (ensimmäinen kerta kun kuulin Gradoja).

Olisi kiintoisaa nähdä vastemittauksia V3:st output-lyytin vaihdon jälkeen. Normimodaus kai on se 440 uF -> 1000 uF. HM-lehdessähän moitittiin noin 3 dB tasolle laskevaa bassovastetta ja hieman turhan korkeaa antoimpedanssia. Subjektiivisessa äänenlaadun arvioinnissahan vehje taisi pärjätä hyvin.

Itse olen ollut sangen tyytyväinen V3:een. Mitään modauksia en ole vielä ehtinyt tekemään. V8 ei paperilla herätä hintaansa nähden suuria omistamisen haluja. Se USB-DAC perustuu halpis-lastuun ja kaksi kuulokeliitäntää on sinänsä hyvä idea, mutta kun volumepotikoita on vain yksi, on kuulokkeiden herkkyyden ja kuuntelijoiden volamieltymisten oltava yhtenäiset. Kuuntelukokemuksia ei taida kovin monella vielä olla.
 
Kun nyt olen noita ulkomailta tilattavia vahvistimia katsellut ja Head-Fin foorumia lueskellut, niin silmiini on osunut Bada PH-12 -vahvistin, jota on kehuttu paljon. Onko kenelläkään kokemuksia laitteesta?
 
Mä komppan tuota Pauta ton Senkkujen kans. Kaverilla on HD650:set ja pidetään monasti kuuntelusessioita ja vertaillaan vermeitä. Mulla oli aiemmin Corda Arietta ja se sopi huonosti AKG:n kans, mutta kaveri iteasiassa osti sen multa kun tykkäs sen yhteensopivuudesta Senkkujen kans. Mutta ton heedin kans se on todella tukkosta soundia. AKG:lle ne sopii ja antaa paljon lisää lämpöä soundiin.

Asiasta kymmenenteen, toivottavasti en off-topicita tätä kovin pahasti (tää on cut-pastea tuolta hifi-puolen laitteistoketjusta).

Mullon kuulokesettinä (powerbook ->) Benchmarkin dac-1 -> Heed CanAmp -> AKG:n 701. Noissa vaan on se huono puoli, että tossa Heedissä (joka muuten sopii kuin nyrkki pe*ssiiseen ton AKG:n kans) tuppaa loppuun juissi noihin AKG:hin joissain keisseissä ja noi sitten clippaa ikävästi. Lisäksi huonona puolena on esmes että monissa Nick Caven biiseissä noiden sibilance on järkyttävä -> pitää kuunnella todella hiljaisella että ei käy korviin. Mutta 95% musasta toimii loistavasti. Varsinkin Toolin 10000 days -levy ja sen sahaavat kitarat silpoo mun sielua joka kuuntelulla. Tulee älyttömät keikkafiilarit.

Mutta pitäs varmaan alkaa ettiin tolle Heedille seuraajaa. Toi uus MuFi:n kuulokevahvari olis mielenkiintonen samoin kun toi RudiStorin NX-33 balanced.

http://www.rudistor.com/NX33.htm
 
Matti_s sanoi:
Mullon kuulokesettinä (powerbook ->) Benchmarkin dac-1 -> Heed CanAmp -> AKG:n 701. Noissa vaan on se huono puoli, että tossa Heedissä (joka muuten sopii kuin nyrkki pe*ssiiseen ton AKG:n kans) tuppaa loppuun juissi noihin AKG:hin joissain keisseissä ja noi sitten clippaa ikävästi. Lisäksi huonona puolena on esmes että monissa Nick Caven biiseissä noiden sibilance on järkyttävä -> pitää kuunnella todella hiljaisella että ei käy korviin. Mutta 95% musasta toimii loistavasti.

Oliskohan tuo Benchmark vähän "turhankin" erottelukykyinen ja tulee tuota sibilancea? Olen huomannut, että akg:t on aika paljastavat luurit ja niiden kanssa tuo äänilähteen kanssa pelleily poistaa sibilancen. Välikaapeleitakin kannattaa koittaa vaihtaa. Jos kumminkin 95 prosenttia musasta toistuu hyvin, niin osta toiset luurit rinnalle ;)
 
Back
Ylös