KEF - Innovators In Sound

Ja tuohon meta vs non meta keskusteluun lienee hyvä aina muistuttaa että non meta ei ole yksi ja sama vaan kehitystä on vuosien varrella tapahtunut jolloin esim viimeisin R sarja voisi muihin aiempiin nähden olla lähempänä metaa jo lähtöjään mutta mistä tuota tietää: https://www.audiosciencereview.com/...-q-generations-and-speakers.28066/post-973080

Mutta pitäisi melkein samassa tilassa kuulla R sarjalla meta ja non meta että saisi selvyyden itselle.
 
Ja tuohon meta vs non meta keskusteluun lienee hyvä aina muistuttaa että non meta ei ole yksi ja sama vaan kehitystä on vuosien varrella tapahtunut jolloin esim viimeisin R sarja voisi muihin aiempiin nähden olla lähempänä metaa jo lähtöjään mutta mistä tuota tietää: https://www.audiosciencereview.com/...-q-generations-and-speakers.28066/post-973080

Mutta pitäisi melkein samassa tilassa kuulla R sarjalla meta ja non meta että saisi selvyyden itselle.
Jollain R5 mallilla olisi helppo toteuttaakin. R11 on jo vähän tylsä ympäriinsä kanneltava, vaikka ei kovin painava vielä olekaan.
 
Yritin tuossa vähän kuukkeloida mistä vahvistuksesta keffi tykkää, mutta kertokaahan omistajat millä omianne ajatte? R11 näyttää olevan mahdollisuus ajaa yläpäätä yhdellä ja alapäätä toisella niin onko joku tehnyt niin rohkeasti, että olisi naittanut putkosta yläpäille?
 
Yritin tuossa vähän kuukkeloida mistä vahvistuksesta keffi tykkää, mutta kertokaahan omistajat millä omianne ajatte? R11 näyttää olevan mahdollisuus ajaa yläpäätä yhdellä ja alapäätä toisella niin onko joku tehnyt niin rohkeasti, että olisi naittanut putkosta yläpäille?
Tämä minun vastaus on vähän tylsä. Taitaa tänä vuonna tulla viisi vuotta noille Keffeille ikää. Olen tykännyt.

- Eli KEF R11 kaiuttimet + Marantz PM-11S3 stereovahvistin + Marantz SA-11S3 sacd-soitin.
- Hyvin nuo toimi myös vähän vaatimattomalla Marantzilla eli PM-14S1.
- Aluksi oli Yamaha CX-2 esivahvistin ja MX-2 päätevahvistin. Nekin toimi todella hyvin Keffien kanssa.

KEF R11 on kuitenkin aika herkkä kaiutin, eli 90dB/W/m, joten toimii hyvin vähän vaatimattomallakin vahvistimella.
 
Tämä minun vastaus on vähän tylsä. Taitaa tänä vuonna tulla viisi vuotta noille Keffeille ikää.

- Eli KEF R11 kaiuttimet + Marantz PM-11S3 stereovahvistin + Marantz SA-11S3 sacd-soitin.
- Hyvin nuo toimi myös vähän vaatimattomalla Marantzilla eli PM-14S1.
- Aluksi oli Yamaha CX-2 esivahvistin ja MX-2 päätevahvistin. Nekin toimi todella hyvin Keffien kanssa.

KEF R11 on kuitenkin aika herkkä kaiutin, eli 90dB/W/m, joten toimii hyvin vähän vaatimattomallakin vahvistimella.
Jos se toimii niin eihän se sitten ole tylsää. Oletko bi-ampia kokeillut?
 
Jos se toimii niin eihän se sitten ole tylsää. Oletko bi-ampia kokeillut?
En ole kokeillut bi-ampia.

Nyt viimeiset kolme viikkoa olen verrannut KEF R11 vs Amphion Xenon. Vaikka Xenon paneekin ihan hyvin hanttiin Keffeille, on ero Keffien eduksi kuitenkin aika selvä. Ihmehän se olisikin, jos reilut 15 vuotta vanhempi, reilusti pienempi ja reilusti halvempi malli olisi ollut parempi.

Lisäksi Amphion vaatii tehoa noin 3,5dB enemmän että saa vastaavan äänenpaineen aikaan.
 
Yritin tuossa vähän kuukkeloida mistä vahvistuksesta keffi tykkää, mutta kertokaahan omistajat millä omianne ajatte? R11 näyttää olevan mahdollisuus ajaa yläpäätä yhdellä ja alapäätä toisella niin onko joku tehnyt niin rohkeasti, että olisi naittanut putkosta yläpäille?
Kokeiltu on Blade kakkosella, alapäässä Accuphasen trankku ja yläkerrassa VAC:in KT88-koneet. Ei ehkä kumminkaan ihan taivaallinen mätsi, koska sen jälkeen ylä- ja alakerta olivat luonteltaan aika erilaiset. Osaltaan korkeahko jako (muistaakseni noin 450 Hz) saattaa vaikuttaa.

Voisi ehkä toimia paremmin niin, että olisi AB-luokan trankkukone alapäässä ja A-luokkainen yläkerrassa. Täytyykin testata, jahka kerkiän.
 
Kokeiltu on Blade kakkosella, alapäässä Accuphasen trankku ja yläkerrassa VAC:in KT88-koneet. Ei ehkä kumminkaan ihan taivaallinen mätsi, koska sen jälkeen ylä- ja alakerta olivat luonteltaan aika erilaiset. Osaltaan korkeahko jako (muistaakseni noin 450 Hz) saattaa vaikuttaa.

Voisi ehkä toimia paremmin niin, että olisi AB-luokan trankkukone alapäässä ja A-luokkainen yläkerrassa. Täytyykin testata, jahka kerkiän.
Laitapa kokemuksia kun kerkeät kokeilemaan! Täytyypä itsekin alkaa hämmentää ja katsoa millaisen sopan saa aikaiseksi. Mulla vaan ei taida olla identtistä paria kaiutinkaapeleita niin ei pysty muuttamaan vain yhtä tekijää. Aloitan metsästyksen.
 
Yritin tuossa vähän kuukkeloida mistä vahvistuksesta keffi tykkää, mutta kertokaahan omistajat millä omianne ajatte? R11 näyttää olevan mahdollisuus ajaa yläpäätä yhdellä ja alapäätä toisella niin onko joku tehnyt niin rohkeasti, että olisi naittanut putkosta yläpäille?
Ncore Nc400 pohjainen NAD C298, onhan kyseiset keffit vähän tällaset ASR lover vehkeet alhaisine säröineen, että pyhäinhäväistykseltä putkoset kuulostaa 😅 Ei vaan niillä vois saada vähän luonnetta tai no mikä tahansa muu kuin tällainen aika ultrakliini ncore paritus. Oon vähän itse alkanut miettiä kans seuraavaa vaihdosta ja vahvistin se voisi olla. Tuo yläpään ajo biamppina ja jollain a-luokkaisella on aika mielenkiintoinen ajatus, kun tosiaan tehoa näihin uppoaa, niin jotain d-luokkaista alakeraan mun lompakolla melkein tarjottava.
 
Miten bi-amping (erimalliset päätteet) toimii käytännössä esim volyymin osalta ? Miten vahvistimet pitää valita, ettei esim basso saa watteja ja gainia enempi yläpäähän verrattuna ?

Itsellä Denafripsin etunen josta saa XLR ja rca:t ulos samaan aikaan.
 
Pitää olla päätteissä tasonsäädöt tai vähintään toisessa. Helpoiten onnistuu, kun käyttää integroituja missä on aina volume säätö. Ilman tasonsäätöä erilaisilla päätteillä ihan arpapeliä ja menetään samalla se suurin hyöty eli tasojen säätäminen.
 
Pitää olla päätteissä tasonsäädöt tai vähintään toisessa. Helpoiten onnistuu, kun käyttää integroituja missä on aina volume säätö. Ilman tasonsäätöä erilaisilla päätteillä ihan arpapeliä ja menetään samalla se suurin hyöty eli tasojen säätäminen.
Minulla on etuvahvistimen lähdöistä putkimonoille XLR lähtö,ja trankku kardiodisubbareille,joiden tason korotus on hoidettu mini DSP:llä.Itse trangulla sitten käytänössä tasot kardiodisubeille.
 
Miten bi-amping (erimalliset päätteet) toimii käytännössä esim volyymin osalta ? Miten vahvistimet pitää valita, ettei esim basso saa watteja ja gainia enempi yläpäähän verrattuna ?

Itsellä Denafripsin etunen josta saa XLR ja rca:t ulos samaan aikaan.
moi
olen joskus käyttänyt passivista etusta kovempaa soivassa laitteessa,eihän se tartte kuin sisään, ulos volapotikka siinä välissä,treiska
 
Toppingilla (hui joo) on kaksi päätettä volyymillä:


Voisi periaatteessa olla ihan mielenkiintoinen kokeilu laittaa tuollainen bassolle ja putkimonot (70W/kanava) diskanteille. Duntech Opalit ei hirveästi tehoa tarvitse. Kun kokeilussa kävi Copland CSA150, niin huomasi, että bassossa on parannettavaa pelkistä putkista.

/offtopic
 
Back
Ylös