Kaivoin haulla vanhan ketjun pintaan, kun tällainen pohdinta on itselläkin nyt menossa. Huone tiiliseinäinen (rapattu etc toki) parikymmentä neliötä. Jalustoja en halua, ja toistoskaala saisi ulottua alas asti, mutta tasapainoisena. Korkea hintalappu ei ole itseisarvo, kun ei ole näyttämisen tarvetta. Käytetyt passaavat hyvin, mutta vain priimakuntoisena. Itse tekeminen houkuttaisi, mutta eipä ole paikkaa missä tehdä. Pitäisi kaiuttimen kuitenkin olla niinkin paljon hyvännäköinen, että optimitapauksessa voisi luulla kuin olisi itselleen tehnyt.
Mitä kuullut viimeaikaisesti mistä tykännyt:
* German Physic Unlimited; >10ke hintaisena turhan tyyriit, ei saatavilla, imho harmaana ruma
* Harbeth 7; kiva soundi tietyin kysymysmerkein, mutta jalustapönttö eikä kovin kaunis
* Eggleston; ei saatavilla, hienojakin malleja järkevilläkin hinnoilla, mutta kuullut vain lyhyelti
* Spendor 9; kuullut vain lyhyelti isossa kuunteluhuoneessa pitkällä kuunteluetäisyydellä
* Harbeth 3; viinitonkan koko ja olemus, mutta soundiltaan hyvä, jos toki vailla bassoa
* Magne 17; aikas jees soundi, mutta enhän minä moisia saa kämppään sijoitettua
* AP Tempo 25; jo tovi sitten, varsin jees soundi, mutta bassoa ei saanut kuriin
Ja laitetaan nyt tämäkin, vaikka kuuntelin jo ajat sitten, mutta pyörinyt mielessä:
* Spendor 100 mk1; jalustatarve, isot ja rumat, houkuttava ja koukuttava soundi
Maailmalla kirjoitetun perusteella uteluttaisi tutustua PSB Syncro ykköseen.
En tiedä pitäisikö sitten joskus hankkiutua tyyppäämään jotkut Gradientitkin.
Että näin. Ei tuolla listalla tosin tainnut olla mitään virkaa. Liekö tällä muutenkaan.
Nooh.. Mitä odotan toistolta? Aidonoloista soundia tilavaikutelmineen päivineen. 8)