Käytetty hifi ulkomailta

Mielenkiintoista. Tarkoitus ostaa hifiä liikkeestä hifiexperience.se. Ongelmaksi kuitenkinmuodostuu että he eivät käytä paypalia. Tilisiirtona tulisi tehdä.. Vaikuttaa siis siltä että kauppoja ei kannata suorittaa, kyse on kuitenkin melkoisen isoista summista.

Jos on harvinaisempaa ja "pakko saada" kamaa niin kannattaa googlettaa kokemuksia firmasta. Jos ei negatiivista löydy niin en vierastaisi tilisiirtoakaan. Tilisiirrolla ostin Italiasta omat Elacini. Paypal olisi ollut vaihtoehto myös, mutta siinä nyt sen 400 euroa muistaakseni säästin.
 
Tuo on kyllä tunnettu liike ja ilmeisesti myös hyvänä pidetty. jos on kuitenkin liian hapanta, niin tee pieni kesäreissu Tukholmaan auton kera?

Mielenkiintoista. Tarkoitus ostaa hifiä liikkeestä hifiexperience.se. Ongelmaksi kuitenkinmuodostuu että he eivät käytä paypalia. Tilisiirtona tulisi tehdä.. Vaikuttaa siis siltä että kauppoja ei kannata suorittaa, kyse on kuitenkin melkoisen isoista summista.
 
Olen ostanut paljon erilaista tavaraa Ruotsista ja maksanut miten milloinkin, paypallilla, kortilla ja jopa suoraan laskulla ennen tavaran toimittamista ja aina on toiminut. Ei tämä tietenkään tarkoita etteikö joku voi mennä väärin, mutta sangen luotettavia ovat.
Soita liikkeeseen. Ruotsalaiset puhuvat kaikki kelvollista englantia ja keskustele ja kuulostele. Jos tuonne antaa luottokortin numeron niin sen voi aina myös reklamoida mikäli tavaraa ei kuulu. Tämän liikkeen osalta uskoisin että ei tule ongelmia.
Liike on on ollut aika pitkään olemassa ja olen heidän käyttettyjen palstaa seuraillutt muutaman vuoden. Mitään takuuta en sitten anna näille omille mielipiteilleni.
 
Terve. Olisiko kenelläkään kokemuksia tästä Ruotsalaisesta audio liikkeestä; http://www.hifistallet.se/
...

Ei ostokokemusta. Mutta ensimmäisellä käynnilläni Göteborgin hifimessuilla satuin aivan vahingossa poikkeamaan ko. liikkeessä kivijalassa. Ilmoitin pokkana, että renkaanpotkimassa tässä olen, messujen oheen, eivät olleet moksiskaan ja siinä sitten 30-45 min. tuli pyörittyä nurkissa ja turistua mukavia. Leppoisa ja luotettava ilmapiiri.

hifistället_GHM2016_1.jpg
hifistället_GHM2016_2.jpg
hifistället_GHM2016_3.jpg

Myöhemmin ehdin olla sähköpostiyhteyksissä yhdestä äänivarresta ( hintaluokka oli toki vain satasia ) , mutta se oli jo myyty britteihin. Viestittely sujui tuolloinkin mitä kohteliaimmissa merkeissä.

t. ' RIF '
 
Kiitos. Tuli käytyä kyseisessä liikkeessä 31.5.19, englannin kielellä sujui moitteetta asiointi heidän kanssaan. Näin toisen demoista silloin paikanpäällä,mutta kun olin työmatkalla ja lentokoneella liikenteessä niin ei ollut mahdollista napata niitä heti mukaan.

Ei kyllä tullut ollenkaan sellainen fiilis että että yrittäisivät huijata. Sain kuljetusyhtiöltä ihan hyvän tarjouksen, toimittaisivat ovelta ovelle, ja lähetys olisi vakuutettuna.

Tuotteille luvataan 2V takuu, valmistusvirheistä. Toimiikohan takuut myös Suomen maahantuojille, vai pitääkö lähettää kyseiseen liikkeeseen jos ongelmia ilmenee?!

Tämänlaisen viestin sain; "Warranty safe manufacturing defect. Shipping is only included in Sweden upon warranty".

Laivalla Ruotsiin taitaa olla n.17h suunta, siihen sitten hotellit yms. Niin halvemmaksi tulisi vaan ottaa kuljetuksella.
 
Tässä on tullut seurailtua mm. Hifisharkin valikoimaa viime aikoina, osin uteliaisuudesta ja osin tositarkoituksella. Mutta asiaan:
En henkilökohtaisesti koe kovin suuria riskejä yrityksien kanssa asioidessa. On toki hyvä tutkia taustoja jne mutta sen jälkeen voin yleensä hoitaa kaupat aika luottavaisin mielin. Toisaalta tarjolla on myös paljon, ellei enemmänkin, yksityishenkilöiden kauppaamaa tavaraa ja siten myös aika laaja huijareiden toimintakenttä.

On ihan tervettä suhtautua niin myyjään kuin ostajaankin varauksella ja tiedostaa että kaupan yhteydessä on todellinen riski menettää rahansa epärehelliselle myyjälle tai tavaransa epärehelliselle ostajalle. Veikkaan että aika paljon esim. käyttökelpoista käytettyä tavaraa jää liikkumatta riskien pelossa. Samalla tuo on mielestäni selvä markkinarako palvelulle joka takaisi kaupan kummallekin osapuolelle.

Yritysten välisiin kansainvälisiin kauppohin on olemassa kolmansia takaaja-osapuolia (esim. remburssipalvelut) jotka varmistaa että rahat ja tavarat löytää kuranttina perille oikeille osapuolille. Luulisi että tällaiselle olisi kysyntää myös yksityispuolella? Olen yrittänyt selvitellä niin huolintaliikkeiltä, vakuutusyhtiöiltä ja pankeilta tarjontaa mutta toistaiseksi en ole törmännyt mihinkään varteenotettavaan vaihtoehtoon.

Onko kokemuksia tällaisesta palvelusta joka olisi helppo ja byrokratia-kevyt kaupan kummallekin osapuolelle? Tuo ei olisi teknisesti / logistisesti kovin monimutkainen prosessi ja siksi hämmentääkin etten ole tällaiseen toistaiseksi törmännyt.
Onko niin ettei näitä osata markkinoida vai eikö tällaisia palveluita tosiaan vaan tarjota? Miksiköhän näin?
 
Ok! Olin ymmärryksessä että yksityisten välisissä kaupoissa olisi kuitenkin jotain aukkoja PayPalillakin?
Miten lähettäjän turva?
 
Jos myyt niin ostaja voi melkeenpä millä tahansa tekaistulla verukkeella pyytää rahat PayPalilta takaisin ja jäät tyhjin käsin.
 
Ja vaikkei ostaja kusettaisikaan niin PayPal ottaa summasta sievoisen siivun kokonaan itselleen, ja muutenkin pitää kauppasummaa itsellään "turvassa" kuukauden ennen kuin näet penniäkään. Ostajana ihan ok palvelu, myyjänä en enään käytä ellei ostaja halua maksaa 150% pyyntihintaa :)
 
Ja vaikkei ostaja kusettaisikaan niin PayPal ottaa summasta sievoisen siivun kokonaan itselleen, ja muutenkin pitää kauppasummaa itsellään "turvassa" kuukauden ennen kuin näet penniäkään. Ostajana ihan ok palvelu, myyjänä en enään käytä ellei ostaja halua maksaa 150% pyyntihintaa :)
Itse olen käyttänyt Paypalia sekä myymiseen että ostamiseen menestyksekkäästi jo kymmenisen vuotta. Saan rahat ulos tililtäni välittömästi IBAN-maksujen siirtoaikojen puitteissa.

Toisaalta moni ihan selvä huijari on valitellut Paypalin rahojen siirtoviivettä maksutapaa sovittaessa, eli Paypal ihan selvästi panostaa myös huijauksien ehkäisemiseen etukäteen (en viittaa tällä lainattuun kirjoittelijaan). Jos (ulkomaalainen) myyjä ei hyväksy Paypalin maksu tuotteesta/palvelusta -maksutapaa, kannattaa edetä erittäin varovaisesti. Yleensähän huijarin tunnistaa jo siitä, että hinta on alhainen ja rahojen saamisella on kova kiire...
 
Itse olen käyttänyt Paypalia sekä myymiseen että ostamiseen menestyksekkäästi jo kymmenisen vuotta. Saan rahat ulos tililtäni välittömästi IBAN-maksujen siirtoaikojen puitteissa.
Nojuu, mun hieman nyrpeä asenne johtuu ihan omasta nokasta, en ollut tarkkaan lukenut PayPalin ehtoja joten heti kärkeen yllätyin komission suuruudesta. Ja kun myin vähän kalliimman laitteen, oli transaktio multa epätyypillinen... Ja vaikka toimitin lähetyksen seurantakoodin joka osoitti paketin menneen tilaustransaktiossa näkyvään osoitteeseen PayPalin ohjeiden mukaisesti, niin silti sain odottaa rahoja kuukauden. Hieman pisti kiukuttamaan.
 
Saattaa ollakin, mutta firma väittää toimineensa vuosia, mutta löytyy hyvin vähän arvioita. Sivuilla on osoite Espanjassa joo, ja sellainen katu on olemassa. Webbisivun domain on rekisteröity anonyymirekisterin kautta, joten ei oikeastaan tiedä kuka sen rekisteröinnin takana on. En ostaisi tuhansien eurojen laitteita tuolta.

Lisää keskustelua: https://www.hifiwigwam.com/forum/threads/has-any-one-bought-from-www-hifibroker-com.38744/
 
En ostaisi tuhansien eurojen laitteita tuolta.
Maksutapana paypal joten rahat saa kyl takaisin mikäli tavara ei saavukaan perille.

Ja mikäli on etsinyt vuosikausia jotain tiettyä tuotetta ja tuo on SE paikka mihin laite ilmestyy myyntiin, ei paljoa vaihtoehtoja ole. Voi toki jatkaa odottelua.

Mut jotain "kilotavaraa" ei kannata kovin kaukaa tilata, säästää vaikka puoli vuotta pidempään rahaa ja ostaa kalliimmalla "varmasta" kaupasta. Mikäli arveluttaa.

Mulle Paypal on ollut riittävä takuu aina kun jotain tilannut, varsinkin kalliimpaa. Ykköskymppien tai -satasien ostoksissa yks hailee millä maksaa.
 
Paljon näkee mm. Audio Marktin Accuphase valikoimaa selatessa kirjainyhdistelmä "PIA". Mitä toi tarkoittaa?
 
Back
Ylös