Mukava nähdä näillä palstoilla keskustelua myös musiikista sillä parhaalla tavalla nautittuna. Minua tosin häiritsi ison lavan äänitaso. Kun soitetaan akustista musiikkia, sitä tarvitsisi mielestäni vahvistaa vain sen verran että kuuluu perällekin. Ei yhtään haittaisi jos joutuisi höristämään korviaan sen sijaan että niitä joutuu välillä tukkimaan.
Näyttää siltä että olisi kannattanut olla paikalla perjantainakin. Lauantain ja sunnuntain huippuhetket itselleni olivat 13 hyvin eri tyylisen muusikon Circulasione Totale Orchestra, mukana myös mm. Björkenheimin kanssa Scorchissa loistavat Paal Nilssen-Love ja Ingebrigt H. Flaten, ja jossa nuorempien ja kokeneempien ja erilaisten näkemysten kohtaaminen synnytti huiman yhdistelmän. Zimology quartetissa kuului kovasti Coltranen henki, ja puhallus toimi vauhtiin päästyään parhaimmillaan todella hyvin. Kun jätti kriittisemmät korvat pakkahuoneelle, Tony Allenin afrobeat aiheutti hymyä ja liikettä, eli todella toimi. Festarin paras keikka oli minulle kuitenkin Michel Portal quartet, jonka kokonaisvaltaisen kaunis, vapaa ja omaperäinen ilmaisu, no, se oli täydellistä modernia jazzia. Minun mielestäni. (erityismaininta rumpali Eric Echampardista, jolla on täysin omanlaisensa, tarkka ja yllättävä tyyli, kannattaa tsekata, jos taas saapuu suomeen jossain kokoonpanossa Vapaat Äänet -nimikkeen alla, löytyy myös levyltä Kimmo Pohjosen kanssa, toimiva yhteistyö sekin..)