Minusta on mukavaa lukea artikkeleita, joiden päätarkoitus ei ole toimia osto-oppaana. Ja teksti on todellakin virkistävän haastavaa ja ajatuksia herättävää. Sivistynyttä. Ehkä kaltaiseni junttikin saa jotain positiivisia vaikutteita.
Ja mainoksetkin ovat tervetulleita vaikka joku niistä jo ruikuttikin ja alkoi epäillä toimittajien koskemattomuutta. Monissa lehdissä mainokset ovat olennainen osa sisältöä. Esim. Wallpaper lehdessä mainokset ovat merkittävässä roolissa eikä sinne ihan mitä tahansa mainoksia otetakaan. Päinvastoin seula on hyvinkin tiuha. Näin tuntuu olevan IWA:ssakin. Mainokset ovat kauniita katsella ja parhaimmillaan inspiroivia.
Paljon on näemmä tehty töitä lehden eteen ja sen rahoittamiseen mainosten avulla. Ihmetyttää miten esim. Helsingin vesi on päätynyt mainostamaan IWA:ssa? Aivan loistava mainos kuitenkin!
S O U N D S W E I R D,
B U T I T´S S A F E
TO D R I N K
Ruikutusta tuli myös siitä, että lehden teksti ei ollut riittävän kriittistä, toisin sanoen laitteita ei haukuttu. Kuvittelisin, että toimittajat kirjoittavat mieluummin laitteista, jotka ovat erityisen hyviä tai muuten mielenkiintoisia. Miksi vaivautua testaamaan ja kirjoittamaan laitteista, jotka eivät herätä minkäänlaisia intohimoja. Ja kyllähän tuolta tekstistä pystyy tulkitsemaan laitteen heikkoudet vaikka niitä ei esitetäkään kovin brutaalilla tavalla.