Olen saanut huomata käydessäni tuttavien luona ja demoissa, ehkä joskus kotonakin, että äänitteet jaetaan hyviin ja huonoihin.
Tuossapa tehdään suuri virhe. Äänitteiden jakaminen hyyviin ja huonoihin tarkoittaa usein äänitteiden läpikuultavuutta ja kirkkautta/tunkkaisuutta. Ei siinä mitään, voidaan ne jakaa noinkin, mutta minusta olisi tärkeämpää ajatella äänitteiden toistumista sellaisena kuin ne ovat. Toisinsanoen tunkkaiseksi luokittelemamme äänite voi toistua rakeenteellisesti täysin oikein. Tuolloin nousut ja laskut toistuvat luontevasti ja äänitteltä on kuultavissa kaikki se minkä pitääkin sieltä kuuluvan.
Monesti sanotaan, että äänite on huono, mutta kappaleen rakenne ei toistu, koska laitteisto välitä äänitten kaikkia syvimpiä toistoketjulle tärkeitä osasia.
Kaikki musiikki on nautittavaa, kun laitteisto kykenee toistamaan äänitteet syvimmän olemuksen. Ainoastaan äänitteiden jakaminen hyviin, tai huonoihin kertoo vain laitteiston heikkoudesta.
Todellinen Music First laitteisto pystyy ja kykenee pureutumaan äänitteiden syvimpään olemukseen tuottaen tunteen mukanaan. Äänite voi olla myös tunkkainen, mutta silti nautittava kuunneltava, kun laitteisto kykenee toistamaan nousut ja laskut sävelkulussa-saattaapahan tuolloin soitinten väri toistua omimmillaan ja äänitteet ovat läpikuultavat, sekä läsnäolevat tuottaen nautinnollisen kuunteluhetken.
Meidän ei siis pidä luokitella äänitteitä hyviin ja hunoihin, vaan pikemminkin meidän tulisi pystyä laitteistolla saamaan äänitteltä ulos sisätö.
Huono laitteisto rikkoo äänitteiden harmonian, jolloin nousut ja laskut eivät toistu. Tuolloin äänestä tulee ns. mössöä ja mistään ei saa kiinni.
Tuossapa tehdään suuri virhe. Äänitteiden jakaminen hyyviin ja huonoihin tarkoittaa usein äänitteiden läpikuultavuutta ja kirkkautta/tunkkaisuutta. Ei siinä mitään, voidaan ne jakaa noinkin, mutta minusta olisi tärkeämpää ajatella äänitteiden toistumista sellaisena kuin ne ovat. Toisinsanoen tunkkaiseksi luokittelemamme äänite voi toistua rakeenteellisesti täysin oikein. Tuolloin nousut ja laskut toistuvat luontevasti ja äänitteltä on kuultavissa kaikki se minkä pitääkin sieltä kuuluvan.
Monesti sanotaan, että äänite on huono, mutta kappaleen rakenne ei toistu, koska laitteisto välitä äänitten kaikkia syvimpiä toistoketjulle tärkeitä osasia.
Kaikki musiikki on nautittavaa, kun laitteisto kykenee toistamaan äänitteet syvimmän olemuksen. Ainoastaan äänitteiden jakaminen hyviin, tai huonoihin kertoo vain laitteiston heikkoudesta.
Todellinen Music First laitteisto pystyy ja kykenee pureutumaan äänitteiden syvimpään olemukseen tuottaen tunteen mukanaan. Äänite voi olla myös tunkkainen, mutta silti nautittava kuunneltava, kun laitteisto kykenee toistamaan nousut ja laskut sävelkulussa-saattaapahan tuolloin soitinten väri toistua omimmillaan ja äänitteet ovat läpikuultavat, sekä läsnäolevat tuottaen nautinnollisen kuunteluhetken.
Meidän ei siis pidä luokitella äänitteitä hyviin ja hunoihin, vaan pikemminkin meidän tulisi pystyä laitteistolla saamaan äänitteltä ulos sisätö.
Huono laitteisto rikkoo äänitteiden harmonian, jolloin nousut ja laskut eivät toistu. Tuolloin äänestä tulee ns. mössöä ja mistään ei saa kiinni.