Hifiä netistä ?

Mä en ainakaan haluaisi jättää tavaraani myyntitilille niin että niitä lähetellän kokeiltavaksi ympäri maakuntia. Demovehkeet ovat erikseen tai ehkä valittajat ovat sitten vain mua hövelimpiä... ;)

Oma lukunsa ovat kauppiaat jotka eivät vastaa sähköposteihin, ota yhteyttä tai lähetä laitetta testiin vaikka niin ensin lupaavat. Siellä sitä asiakaspalvelussa olisi hiomista ;)
 
Oh hoh. Ei uskoisi, että ko. henkilö saa elantonsa myyntihommista...

Ei kai ongelma ole pohjimmiltaan siinä, että suostuuko lähettämään laitteen kotikuunteluun vai ei. Viestien sävy vaan on harvinaisen ärsyttävä. Hieman pitäisi kunnioitusta potentiaalista asiakasta kohtaan olla, ettei ihan teini-ikäisille sopivaa avautumista ja itkuraivareita harrasteta. Tuollaisen "kommunikaation" jälkeen en kyllä itsekään tuhansien eurojen kauppoja haluaisi tehdä.

Onneksi olen itse sen verran köyhä, ettei tarvitse veemäisiä kauppiaita yleensä vaivata. Vintaget saa yleensä hankittua mukavilta kotimaan harrastajilta tai kohteliailta ja asiantuntevilta ulkomaan herroilta/rouvilta :D
 
Asiaa voidaan ajatella myös toisella tavalla. Aika sokeasti kauppiaskin luottaa vaihtolaitteessa asiakkaaseen varsinkin kun omalle kontolleen sen ottaa. Myyntitili on helpompi kauppiaalle toimia, uskoisin.
Monellako kauppias on halunnut ensin testata laitteen ottaakseen sen vaihdossa ja hyvittää lähes saman verran kuin pyytää ? Esimerkki henkilön ollessa kyseessä on myös vastuunsa kauppiaana kantanut myymässään tuotteessa.
Eikä kaikkien kauppiaiden tarvitse olla kielioppineroja. Tosin kohteliaat tavat pitää tietysti olla asia esittää.
 
Pari akuuttia huomioa. Kruunun kurssi on meidän puolesta suhteellisen otollinen, eli hankintoja voi harkita sieltä suunnasta. Sama pätee myös puntaan, eikä tilannetta myöskään pahenna brittien arvonlisäveron pudottaminen.
 
ubu sanoi:
Ei kai ongelma ole pohjimmiltaan siinä, että suostuuko lähettämään laitteen kotikuunteluun vai ei.
Jäsen U on nyt asian ytimessä.

Kyllä minäkin ymmärrän vielä sen, ettei sitä laitetta kaikille renkaanpotkijoille viitsi ympäri maata lähettää kun siinä on riskinsä. Jos kuitenkin on ns. asiansa osaava myyjä, niin ehkä tämän vain olisi voinut hoitaa helposti kaikkia osapuolia paremmin miellyttävällä/hyödyttämällä tavalla ja vieläpä kohtuullisen helposti jopa niin, että raha ja vahvain olisivat vaihtaneet omistajaa. Mutta kun ei, niin ei :D

Keep on truckin'
 
Mika K sanoi:
Jos kuitenkin on ns. asiansa osaava myyjä, niin ehkä tämän vain olisi voinut hoitaa helposti kaikkia osapuolia paremmin miellyttävällä/hyödyttämällä tavalla ja vieläpä kohtuullisen helposti jopa niin, että raha ja vahvain olisivat vaihtaneet omistajaa. Mutta kun ei, niin ei :D
Menee tavallaan ohi aiheen, mutta kerroit aiemmin sähköpostiviestittelynne tapahtuneen viimeisen vuorokauden aikana... Ajatellaan asiaa "inhimilliseltä" kannalta. Olethan sinne sivuille eksynyt varmaan jo päivää pari aiemmin ja luit varmasti myös tiedotteen Tapin "leikkauspöydälle" joutumiseksi viime pe-la ??? Ok.. on hän siellä ennenkin 3-4 krt. käynyt, mutta ajattelepas mielentilaa/lääkitystä tuon operaation jälkeen. Ihmettelen yleensä miksi hän vastailee viesteihin tuon jälkeen ja viikko pari varmaan sairaslomaa lienee hänellekin määrätty. Vaan yksityisyrittäjälle ei ole helppo ratkaisu kun tuuraajaa ei ole ja bisneksen jatkuttava. Ehkä olisi tuo sairasloma hänen oikeasti pidettävä, onhan yrittäjällä mahdollisesti vakuutus joka kattaa muutamankympin päivärahan menetetyistä ansioista :(
Inhimillistä lähtökohtaa ajatellen, olisiko vastaus ollut viikon päästä yhtä "kärkäs" ?
 
Tuommoisesta minulla ei ole tietoa, en tapaa luke kuin tuon käytetyn osion silloin kun jotain tarvetta hankkia, suora linkki siis sivuille minulla. Toisaalta ihan sama minkä vuoksi minua kohtaan tuolla tavalla käyttäytyy, se ei ole palveluammatissa vain anteeksiannettavaa..
 
Ymmärrän kyllä tuohtumuksesi asiaan, ei siinä mitään: olethan asiakas jolla raha polttelee taskussa ja sitä ei yrittäjän sovi aliarvioida.
 
Kyllähän sitä leikkausta seuraavana päivänä kunnon maastavedot pitäisi jo onnata kun jututkin ovat tuollaiset:

"Leikkus tehty,nenäkin näyttää suurinpiirtein eteenpäin niinkuin ennen joten ilm toimenpide onnistui,aloittelemme pikkuhiljaa myyntitouhuja,tälläviikolla on vielä max 100 kg nostorajoitukset mutta viikonloppuna otan ite hakaset pois jos vaan pakista löytyy välineitä jonka jälkeen roudaamme entiseen malliin ilman painorajotuksia kunnon kamppeita."

Pitäiskö mun vaihtaa subi heti isompaan... :D
 
Positiivisia kokemuksia kyseisestä firmasta (tosin ei MT tuote mutta käytetty kuitenkin):
Rahtina 400 km päähän, maksulappu mukana, eräpäivä 3 viikon päässä. Yksi putki vahingoittunut kuljetuksessa, uusi pari tilalle kuluitta. Capsit päällä viesteissä mutta se lienee vain fontin korostus, jotta erottuu vastaukset selvästi.
 
Olen muutaman kerran käyttänyt Tapsan myyntipalvelua. Myydessä hyvin on toiminut. Laitteet pidin kotona kunnes ostaja oli selvillä jolle paketin suoraan lähetin. Samoin olen käytettyjä useasti Tapsan listalta ostanut; kun tietää mitä haluaa se on helppoa ja homma toimii luvatusti. Harvoin tapaa lähellekkään yhtä nopeaa palvelua eli vastauksia lähetettyihin kysymyksiin.
Tapsan kielioppi on mitä on, onko sen niin väliä, kyllähän siitä asia selviää. Eikä sitä caps lockkia aina muista ottaa pois päältä. aa
 
Aikaisempaan viestiin liittyen. Ammattimaisuuteen kuuluu se, että tietää minkälaisia viestejä lähettää ja ennen kaikkea kannattaako tietyssä mielentilassa lähettää mitään. Googlen mailikin kehoittaa miettimään, että kannattaisiko viesti vielä lukaista ennen lähetystä vaikkapa aamulla jos sitä ollaan pe-la yönä kirjoittelemassa pikkutunneilla...

Viittaamatta keneenkään, kannattaa asiakkaanakin miettiä omaa ulosantia. Fiksu käytös kun antaa myyjällekin paremmat lähtöasetelmat kun hän miettii laitteiden kotikuunteluun antamista. Hyviä kauppaitakin on, joten itse ainakin keskitän ostokseni heille (vaikka näitä ostoksia vähän onkin). Hyvästä palvelusta kannattaa maksaa ja kauppaiden on syytä muistaa, että menetetty asiakas on todella kallis tikki siihen nähden, paljonko uuden asiakkaan saaminen tilalle maksaa. Lisäksi yhtä huonoa julkista palautetta kohti saa olla 20 hyvää, ennen kuin vahinko nollataan. Hifin pienissä piireissä tässäkin pikkuruisessa maassa nämä voivat korostua arvoon arvaamattomaan.
 
Jep jep.

Sainpas tuossa minuutti-pari sitten kauppiaalta vielä piruilu mailin, että vahvistin on myyty nyt toisaalle tuntuvin alennuksin. Ihan hintakin oli mainittuna. Niin helppoa se kuulemma on ja nyt on hänellä taas uusi Ducatin osto lähempänä. Että näin. Ilmeisesti vika siis oli tällä kertaa vain ja ainoastaan asiakkaassa eli minussa..

Noh, ainakaan ei tarvitse enää miettiä yhden putiikin palveluja oman harrastuksen parissa :D
 
Voi elämä. :D Olisit kysyny, että tuliko typo, siis Ducaton osto. :D
 
Voi luoja sinä Mika olet hankala asiakas, uskallappa laittaa mulle tarjouspyyntö, niin vastaan sinulle niin että tuntuu >:D >:D >:D
 
Jesh

Nyt Tapsa laittoi jo hieman sovittelevan mailin perään ja tarjosi jotain muuta tuotetta. En ehtinyt siihen edes vastata ja heti perään tulee toisia maileja: valokuvia leikkausarvista ja mailia todistusaineistona jostain toisesta kaupasta, jostain toisesta tuotteesta sis. sen toisen asiakkaan tiedot jne ja taas viestinä "ettei tämä tämän hankalampaa ole"

Joko minä olen nyt piilokamerassa tai jotain muuta on meneillään. Ei tämä voi vaan olla todellista..
 
Mika K sanoi:
Jesh

Nyt Tapsa laittoi jo hieman sovittelevan mailin perään ja tarjosi jotain muuta tuotetta. En ehtinyt siihen edes vastata ja heti perään tulee toisia maileja: valokuvia leikkausarvista ja mailia todistusaineistona jostain toisesta kaupasta, jostain toisesta tuotteesta sis. sen toisen asiakkaan tiedot jne ja taas viestinä "ettei tämä tämän hankalampaa ole"

Joko minä olen nyt piilokamerassa tai jotain muuta on meneillään. Ei tämä voi vaan olla todellista..

Ei kait voi todeta kuin, että ilmeisesti on hyvät kipulääkkeet?
 
Mika K sanoi:
En ehtinyt siihen edes vastata ja heti perään tulee toisia maileja: valokuvia leikkausarvista ja mailia todistusaineistona jostain toisesta kaupasta, jostain toisesta tuotteesta sis. sen toisen asiakkaan tiedot jne ja taas viestinä "ettei tämä tämän hankalampaa ole"
Eh... ???

Siinäpä kauppias, johon ei ole mitään tarvetta tutustua.
 
patologista. samanlaisia oli tapsan viestit mullekin vuosia sitten. ei tarvitse kyllä asioida.
 
Back
Ylös