No niin. Josko hieman spekuloitaisiin minkälainen kaiutin olisi hyvä/paras heavymusiikin ryskyttämiseen. Viime aikoina ollut hyvää juttua "munakkuudesta", kartiopinta-alasta ja niinpäin pois.
Tässä topicissa ei sitten vaahdota toiston ilmavuudesta tai äänikuvasta vaan siitä minkälaisella konstruktiolla hevi kuulostaa heviltä, mutta myös toistoltaan tarkalta/"nopealta". Ei tarvitse ottaa kantaa ulkonäköön tai kokoon kunhan koko olisi jotenkin normaali, alle 50x50x120 cm.
Välillä kuulee sanottavan, että heavymusiikki ei ole ollenkaan vaikeaa toistaa kun ei siinä ole aitoa laulua tai aitoja akustisia soittimia. Minä sanoisin, että suuren joukon soittimia sisältä heavy menee aika helposti "tukkoon". Kyllä sitä yhtä nokkahuilua toistaa, mutta millä monimutkainen musiikki siten että kaikki osat erottuvat edes jotenkin? Onko se sitten intermodulaatisäröä tms, kun paljon eri taajuuksia ryskitään yhtä aikaa kartioista pihalle?
Sain sellaisen idean, että miten toimisi bassopäässä 12-15" kevyt kartio ihan lattian rajaan asennettuna? Silloin bassovaste ei pirstaloituisi niin pahasti kuin korkealla olevalla elementillä. Miten alas voidaan jako laskea jos bassoelementin keskipiste on 20-30 cm korkeudella? Bassoelementti voisi olla sellainen jossa ulkoripustus on mallia spider. Sillain olen ymmärtänyt, että sellaisella olisi äkäisempi ja kontrolloidumpi toisto kuin paksureunaisella "subbarilla".
Olisiko myös diskanttipäässä hyvä olla pinta-alaa enemmän kuin 1 x 1" dome? Peltejä lätkitään hevissä yleensä ihan huolella, eikä vain sivellä sutilla.
Tässä topicissa ei sitten vaahdota toiston ilmavuudesta tai äänikuvasta vaan siitä minkälaisella konstruktiolla hevi kuulostaa heviltä, mutta myös toistoltaan tarkalta/"nopealta". Ei tarvitse ottaa kantaa ulkonäköön tai kokoon kunhan koko olisi jotenkin normaali, alle 50x50x120 cm.
Välillä kuulee sanottavan, että heavymusiikki ei ole ollenkaan vaikeaa toistaa kun ei siinä ole aitoa laulua tai aitoja akustisia soittimia. Minä sanoisin, että suuren joukon soittimia sisältä heavy menee aika helposti "tukkoon". Kyllä sitä yhtä nokkahuilua toistaa, mutta millä monimutkainen musiikki siten että kaikki osat erottuvat edes jotenkin? Onko se sitten intermodulaatisäröä tms, kun paljon eri taajuuksia ryskitään yhtä aikaa kartioista pihalle?
Sain sellaisen idean, että miten toimisi bassopäässä 12-15" kevyt kartio ihan lattian rajaan asennettuna? Silloin bassovaste ei pirstaloituisi niin pahasti kuin korkealla olevalla elementillä. Miten alas voidaan jako laskea jos bassoelementin keskipiste on 20-30 cm korkeudella? Bassoelementti voisi olla sellainen jossa ulkoripustus on mallia spider. Sillain olen ymmärtänyt, että sellaisella olisi äkäisempi ja kontrolloidumpi toisto kuin paksureunaisella "subbarilla".
Olisiko myös diskanttipäässä hyvä olla pinta-alaa enemmän kuin 1 x 1" dome? Peltejä lätkitään hevissä yleensä ihan huolella, eikä vain sivellä sutilla.