Harbeth

Nyt joudun varmaan lynkatuksi, mutta oma C7 ES-3 kokemus on ettei niitä saanut oikeasti soimaan millään, vaikka valmistaja väittää kaiken toimivan. Kokeilin useilla eri kombinaatioilla ja sijoitteluilla ja kaikilla sai aikaiseksi vain taustamusiikkia. Lähtivät aika äkkiä seuraavalle.
 
Osin samaa mieltä. Itselläni on Harbeth SHL5+ ja uudempia iteraatioita kuunneltuani en ole nähnyt aiheelliseksi alkaa päivittämään niihin. Kaiuttimissani on tietynlainen herkkä sointi mitä en oikein osaa täysin verbalisoida, mutta myös mikä katoaa helposti väärällä sijoittelulla, jalustoilla tai setityksellä. En ole varma onko se myöskään uudemmissa versioissa yhtä selvästi kuultavissa? En ole tosin niitä kotona kokeillut. Äänitteiden monitorointiin minulla on sitten eri kaiuttimet käytössä.

Itselläni oli aikanaan Harbeth SHL 5, muistaakseni 30th anniversary edition tai jokin muu iteraatio. Pidin kovasti ja kaiutin reagoi havaittavasti vahvistimiin. Soittelin näitä sekä putkin (Mastersound evo ref. 845) että trankuin (ASR Emitter 1 exclusive akulla). Kokeilin myöhemmin XD -mallia, joka oli selvästi kuivempi ja vähemmän "orgaaninen", mutta tarkempi ja paremmin paketissa. Samoin olen kuunnellut useita eri versioita P3:sta, 30.x- sekä 40-sarjoista. Erot ovat olleet aina samansuuntaisia +/- kuulomuistin virhemarginaali.

Jos on kuullut "vanhaa" harppusaundia, niin uusi on laadullisesti erilaista.
 
Viimeksi muokattu:
Muistanko väärin vai oliko @jparvio käytössä Penaudiot tällä hetkellä?
Itsellä oletus että nämä kaksi merkkiä olisivat soinniltaan hyvin erilaisia, jos ei ihan vastakohtia..?
 
Ei ne nyt tilaan ehkä liian isot välttämättä mutta akustoida tarvitsisi selkeästi enemmän ja laittaa alle kiveä tms. koska tämä puulattia on mitä on. Kävihän täällä ne pienemmätkin ATC:n sillä hetkellä uudet lattiamallit, mutta oli ne paljon huonommat vaikka tilaan olisi paremmin sopineetkin. Ei voinut samana päivänä puhua. Nämä nykyiset on vaan selkeästi helpompi saada tässä tilassa soimaan ja toimii kaikenlaisella musiikilla. Toki toimi ATC:kin muttei niistä täällä parasta irti saanut vaikka varsin hyvin ajoittain soivatkin.

Kuten sanottua onhan se vanha C7 hauska. Resoluutiosta sen kanssa on vaan ihan turha puhua. Tawella kuultuna se C7 XD edelleen resoluutiovajaa verraten SHL5 tai M30.1 ja keskialue tukkoinen mielestäni koska ei paras mätsi Naimin kanssa. Joku tuostakin toki tykkää kuin hullu puurosta, tietengin, mutta minusta noille sopii paremmin joku keskialueelta avoimempi vahvistus. Onhan ne toki kehittyneet mutta edelleen ne on semmoiset saundia mussuttavat verraten noihin kahteen muuhun malliin. Jollekkin tuokin sopii varmasti täydellisesti ja tämä on toki vain minun mielipide asiasta.

Kyllä näiden kommenttien perusteella näyttää siltä että isojussi ei ole täysin tyytyväinen nykyisiin Harbethin, eli pitäisikö kokeilla Wharfedaleja?
 
Mulla Harbeth Super HL5 Plus XD ja tykkään niistä kovasti. Ovat herkät sijoittelulle, jalustoille jne. Keskialue on parasta, erittäin hyvä saumattomasti integroituva diskantti. Asiallinen basso-osasto. Mitä vanhaan C7 vertaisin, niin on neutraalimpi sointibalanssi. Vanhassa on tunnistettavat värittymät, jotka tekevät musiikista kyllä mukavan kuuloista.
 
Isojussi priorisoi ja siksi ennen Harbethista Wharfedaleen siirtymistä, hän iskee expoussöt kiveen ja vaihtaa ne salispurilaisiin.

Toi olisi toivottavaa ja järkevää toimintaa! Sen jälkeen myös huomaa ettei tarvitse edes niihin Wharfedameenkaan vaihtaa.
 
Ei kyllä ole mitään järkeä huonompiin vaihtaa eli eipä tarvitse noita kumpaakaan vaihtoa miettiä edes :cool:.
Ei tietenkään huonompiin, päinvastoin! Tulisi rokkiin munaa ja niin päin pois! Innostavuutta ja rytmiä! :cool:
 
Ei tietenkään huonompiin, päinvastoin! Tulisi rokkiin munaa ja niin päin pois! Innostavuutta ja rytmiä! :cool:
Ei tulisi. Ei kiinnosta salispurilainen päälleliimattu innostavuus. Ja joo. Nämä löpinät ei kyllä tähän ketjuun kuulu eli pitäiskö lopettaa. S2 voisi koittaa asiasta välillä kirjoittaa myös.
 
Back
Ylös