Niin, kyllä sisustan saa vakuuttavan näköiseksi niin autossa kuin audiossa.
On kuitenkin tartuttava rattiin ja ajettava sillä autolla. Suuri osa
paljastuu ajo-ominaisuudiltaan hutuksi, vaikka hintalappu olisi miten korkea.
Nimim. viime aikoina useita 50 tontun autoja koeajaneena.
Kun ei ole tuntoa, niin ei ole tuntoa. Se on sekä hauskuuden, että
turvallisuuden kantilta välttämätöntä, että autossa on tunto,
suuntavakaus ja tarkasti palauttava/keskittävä ohjaus.
Tunto niin ratissa, kun persiissä.
Moni ennen hieno auto näyttää nyt pilatun totaalisesti sähköisten,
onnettomasti toimivien, ohjaustehostinten avulla...
Audion ainoa oleellinen arviointiperuste pitäisi minusta olla se, miten se soittaa musiikkia.
Toki, parhaiden valmistajien laitteissa sisustatkin ovat varsin mietittyjä.
Kuka katsoja sen sitten oivaltaa, onkin kuten aiemmin mainittu, eri juttu.
Joku vertasi arvaillen, että Naim HDX:n sisuskaluissa olisi samoja kortteja, kuin
Naim 5i:ssä. HDX on aivan eri luokan laite ja sen kuulee korvin. Teknologialtaan
sitä pitää verrata CDX2 tasoon. Tämä on tietenkin selvää kokeneemmalle tarkkailijalle
jo siitä, että ulkoinen extra-virtalähde on sama 6-kanavainen XPS2, kuin CDX2
soittimessa. Eli HDX on kaksi porrasta CD5i:tä ylempänä laatuluokissa.
Naimin piiriratkaisut analogiapuolella ovat lähes samat läpi koko malliston.
Piirikortit kuitenkin eroavat suuresti, johtuen juuri virransyötön ja maattamisen
eroavaisuuksista. Lisäksi korttien mekaaninen ripustus eroaa tuntuvasti.
Ja lopputuloksessa on sitten valtavat erot.
Oz