Keskustellaan sitten tästä?
Eli Epos Acoustics. Maailman kuulut, neutraalit, mutta ei tylsäsointiset kaiuttimet.
MikaK:n artikkelissa Hifimaailmassa tulikin tärkeimmät asiat merkin historiasta. ES20 taisi olla ensimmäinen malli ja ES14 ensimmäinen menestysmalli. ES-sarjaan kuului myös ES15, ES22, ES25, ES30 ja jalustamallit ES11, ES12. Näiden jälkeen tuli mallisto M, tällöin Robin Marshall lähti muihin hommiin ja Mike Creek osti Eposin.
Merkin erikoisuus on useimmiten todella simppeli jakosuodin. Bassokeskiääniset suunnitellaan mekaanisesti korkeita kohden vaimentuviksi joten 1.asteen sähköinen suoto diskantille on monessa mallissa tosi asia. Voisiko näiden kaiuttimien erittäin "helppo kuunteluinen" keskialue tulla tuosta jakotaajuussärön tai vaihevirheen pienuudesta?
Nykyinen mallista koostuu kolmesta jalustakaiuttimesta ja kolmesta lattiakaiuttimesta (+kotiteatterituotteet). Merkin tyylinä on ollut pitkään, että mitään kallista ei edes löydy. Nyt kuitenkin Encore 50 rikkoi sen periaatteen.
Itsellä on ollut mallit
M15.2
M12.2
M12i
M5i
ES14 (tässä laajahkosti tietoa tuosta)
Kokeiluun pitäisi kyllä raahata M16i jota valmistaja itse pitää parhaana mallina (ainakin ennen Encore 50:n valmistusta). Merkin kiinnostavuutta lisää ainakin itselle se, että oikeasti tonnilla saat hienosti soivan, tyylikkään ja aidoilla puuviilulla viimeistellyn lattiakaiuttimen kuten yllä mainittu M16i. Ei turhaa kruusailua. 8)
Vanha threadi Mi-sarjasta.
m12i-threadi
Mitäs kokemuksia muilla?
Eli Epos Acoustics. Maailman kuulut, neutraalit, mutta ei tylsäsointiset kaiuttimet.
MikaK:n artikkelissa Hifimaailmassa tulikin tärkeimmät asiat merkin historiasta. ES20 taisi olla ensimmäinen malli ja ES14 ensimmäinen menestysmalli. ES-sarjaan kuului myös ES15, ES22, ES25, ES30 ja jalustamallit ES11, ES12. Näiden jälkeen tuli mallisto M, tällöin Robin Marshall lähti muihin hommiin ja Mike Creek osti Eposin.
Merkin erikoisuus on useimmiten todella simppeli jakosuodin. Bassokeskiääniset suunnitellaan mekaanisesti korkeita kohden vaimentuviksi joten 1.asteen sähköinen suoto diskantille on monessa mallissa tosi asia. Voisiko näiden kaiuttimien erittäin "helppo kuunteluinen" keskialue tulla tuosta jakotaajuussärön tai vaihevirheen pienuudesta?
Nykyinen mallista koostuu kolmesta jalustakaiuttimesta ja kolmesta lattiakaiuttimesta (+kotiteatterituotteet). Merkin tyylinä on ollut pitkään, että mitään kallista ei edes löydy. Nyt kuitenkin Encore 50 rikkoi sen periaatteen.
Itsellä on ollut mallit
M15.2
M12.2
M12i
M5i
ES14 (tässä laajahkosti tietoa tuosta)
Kokeiluun pitäisi kyllä raahata M16i jota valmistaja itse pitää parhaana mallina (ainakin ennen Encore 50:n valmistusta). Merkin kiinnostavuutta lisää ainakin itselle se, että oikeasti tonnilla saat hienosti soivan, tyylikkään ja aidoilla puuviilulla viimeistellyn lattiakaiuttimen kuten yllä mainittu M16i. Ei turhaa kruusailua. 8)
Vanha threadi Mi-sarjasta.
m12i-threadi
Mitäs kokemuksia muilla?