Ainakin oheisessa puhutaan subbareiden kalibroinnista yhdessä, mikä käy omaan järkeen.
Toki kysymys alimpien bassojen stereofonisuudesta on mielenkiintoinen. Vastaan on tullut myös sellainen väite, että ihminen kykenee aistimaan ylimenevän bassorintaman suunnan ja tämän idean esittäjä ehdotti stereosubbareita kuuntelijan molemmille puolille (tämä taisi olla lähinnä klassisen musiikin konserttitaltiointien yhteydessä). Toisaalta joitain poikkeuksia lukuunottamatta mikrofonimatriisit ovat hyvin lähellä toisiaan, joten kanavien välinen vaihe-ero bassotaajuuksilla jää hyvin pieneksi.
Toki kysymys alimpien bassojen stereofonisuudesta on mielenkiintoinen. Vastaan on tullut myös sellainen väite, että ihminen kykenee aistimaan ylimenevän bassorintaman suunnan ja tämän idean esittäjä ehdotti stereosubbareita kuuntelijan molemmille puolille (tämä taisi olla lähinnä klassisen musiikin konserttitaltiointien yhteydessä). Toisaalta joitain poikkeuksia lukuunottamatta mikrofonimatriisit ovat hyvin lähellä toisiaan, joten kanavien välinen vaihe-ero bassotaajuuksilla jää hyvin pieneksi.