Dipolikorjauksen tarvetta voi vähän vähentää kun H-koteloa leventää ja ohentaa. Perustuupi siihen että taajuuskaistan alapäässä ahtaan H-framen D-mitta lyhenee akustisesti, ja yläpäässä siirtolinjaisuus nostaa tasoja. Syvempi H-frame pysyy kyllä paremmin tolpillaan, mutta ajatuksena se ei ole välttämättä fiksuin.
Push-pull asennus neutraloi parillisia harmoonisia eli voi auttaa puhtausasiassa. Edellyttää kuitenkin että kartion takapuolen ääni on yhtä puhdasta ja häiriötöntä kuin etupuolen. Testaamatta on hankala tietää, joten jakoväli kannattaa valita siten että voi mittauksin ja kuuntelemalla valita paremman vaihtoehdon.
40 asteen pyöräytys sisään (kuuntelusuuntaan nähden) on todennäköisesti lähellä parasta, joten dipolit ja nupit kannattaa miettiä siihen malliin että pyöräytys onnistuu. Pyöräytettykin peilaa nurkista helevatisti jos kajarista on etuseinään yli metri, joten nurkkien vaimentamista kannattanee harkita vakavasti - ellei ole jo vaimennettu.
Jos vertaulukohtana on MB dipoli niin lähteehän tuosta moninkertaisesti älämölöä. Saattaisin itse laittaa 4 elementtiä 2x2 matriisiin ja 6 elementtiä 2x3 matriisiin. Vie tietysti hiukan enemmän lattiatilaa, mutta leveämmässä on muutamia etuja. Riippuu tietysti mistä tykkää...