5th Beatle
Käyttäjä
Volta sanoi:Hauskan pelin olet onnistunut hankkimaan. Minulla noita ei enää ole käsissä, mutta pidin kyllä koneesta pitkälti samoista syistä kuin sinäkin.
1. Minulla ei ole tullut vastaan SAU-2 -vipua, jossa ei olisi ollut klappia laakereissa. Syynä on joko varren ikä, alunperin heikot laakerit tai sitten varsi on suunniteltu noin. En ole onnistunut selvittämään mikä näistä olisi todennäköisin syy.
2. Liian alhainen neulapaino vaikuttaa ainakin. En tekisi pitkälle meneviä johtopäätöksiä ennen kuin olet saanut neulapainon kohdilleen.
Onko neula uusi vai käytetty? Tietääkseni tuota 400-neulaa ei saa enää hankittua. 625-neulaa löytyy eBaysta uutena edullisesti, samoin kuin tuota rasiaa. Toki myös vanhan rasian ripustukset ym. voivat olla aikansa elähtäneet.
3. Onko uusi hihna alkuperäistarvike eli esim. SoundCenteristä hankittu? Jos on, niin syynä on todennäköisesti moottorin ripustuskumit jotka väsyvät ajan mitaan. Uusia saa ainakin Technical & General -nimisestä putiikista briteistä, sikäli kun moinen on vielä pystyssä. Taisin itse käyttää tuossa jotain kuminauhaviritystä plintin alla kiskomaan moottoria toiseen suuntaan.
Kiitos vastauksista!
Neula on käytetty, mutta tarkempi ikä ei selvillä. Porvoossa oleva Viikari näytti myyvän 625E neulaa tuohon rasiaan, joten laitoin sinne juuri tilausta.
Tuo ripustuskumiasia voi tosiaankin olla se, mikä tuossa mättää itsellä. Voisin tsekata, onko tuo firma vielä pystyssä, ja mahdollisesti tilata lisää osia ripustukseen. Paitsi muuten, eikös Ruotsissakin ollut joku firma, josta joku näitä tilaili? Ettei vaan olisi ollut juuri Volta itse. Pitäisi vissiin avata koko hoito nyt, mutta kieltämättä hirvittää koko homma.