CD-soittimen lukupään linssin puhdistus!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mano
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mano

Käyttäjä
Liittynyt
24.5.2013
Viestejä
165
Onko ns.puhdistuslevypaketti toimiva?Vai onko pumpulipuikolla parempi.Ei viitsisi purkaa laitetornia puhdistukse takia!
 
IPAa ja hyvin nätisti pumpulipuikkoa tai kameran linssin puhdistuskynä peliin vaan. Samalla kun purkaa tornin niin ottaa pölyt pois :)
 
Putsailin IPA:lla ja voitelin vielä tuon liukukiskonkin.

Vaan ei auta, Error 2 eli focusing error. Taitaa olla olla laser kuolemassa pois.
 

Liitteet

  • IMG_7351.webp
    IMG_7351.webp
    115,6 KB · Katsottu: 31
  • IMG_7353.webp
    IMG_7353.webp
    173 KB · Katsottu: 31
Tai virtalähteen elkot.
Voiko sekin tehdä tuollaista? Soitin toimii välillä ihan hyvin, mutta sitten ei yhtäkkiä tunnistakaan levyä. Kun rämppää eestaas tai vaihtaa levyä, alkaa taas toimimaan.

Ikää vehkeellä on reilu 20 vuotta.
 
Joissakin kertyy laserin linssin sisälle pölyä. Olen kerran onnistunut puhdistamaan sen. Purkamisessa pitää olla erittäin varovainen.
 
Joissakin kertyy laserin linssin sisälle pölyä. Olen kerran onnistunut puhdistamaan sen. Purkamisessa pitää olla erittäin varovainen.
Mielenkiintoista, voishan tuota tutkailla. Ebaystä näyttäisi saavan uuden lukupään jos särkee vaan paikat entistä pahemmin mikä on todennäköistä 😅
 
Tarkista piirilevyn pinta noiden punaisten "hifi" konkkien kohdalta. Näkyykö kosteutta?
 
Voiko sekin tehdä tuollaista? Soitin toimii välillä ihan hyvin, mutta sitten ei yhtäkkiä tunnistakaan levyä. Kun rämppää eestaas tai vaihtaa levyä, alkaa taas toimimaan.

Ikää vehkeellä on reilu 20 vuotta.
Mulla teki tuota Sony SCD-XB770, luukun aukaisun kuminauha oli venynyt.
Vaihdoin sen ja nyt toimii.
 
Mulla teki tuota Sony SCD-XB770, luukun aukaisun kuminauha oli venynyt.
Vaihdoin sen ja nyt toimii.
Luukku toimii kyllä hyvin ja virheilmoitus viittaa just lukupään toimimattomuuteen.

Mut joutaahan tuon vilkaista sitten kun alkaa taas aukomaan.
 
Tarkista piirilevyn pinta noiden punaisten "hifi" konkkien kohdalta. Näkyykö kosteutta?
Sisusta oli kaikenkaikkiaan tosi siisti, ei edes pölystä tietoakaan.

Mutta meinaatko vuotoja? Minusta kaikki vaikutti olevan kunnossa.

Konkkiin en kyllä aio koskea, lukupään saan kyllä itse ehkä vielä vaihdettua. Ei tällä ole arvoa kuin max 150 euroa käyttökuntoisenakaan niin ei viitsi sijoittaa enää enempää.
 
Luukku toimii kyllä hyvin ja virheilmoitus viittaa just lukupään toimimattomuuteen.

Mut joutaahan tuon vilkaista sitten kun alkaa taas aukomaan.
Mullaki meni luukku kiinni mutta sitten levyn lukeminen ei aina onnistunut, lukupää surras ja surras eikä onnistunut lukemaan levyn tietoja.
 
Takaisin
Ylös