Joo. Kesä lähestyy ja asennusaika siinä samalla sitten. Tässä tullut jonkun edellisen omistajan toimesta asentamaa settiä purettua pois ja tutkittua mikä toimii.
Elikkä edessä on visuaalisen ilmeen perusteella tämä erillissarja:
http://www.powerset.fi/autohifi/dls/ps4.html
4" noihin oviin menee ns suoraan. 5,25" jonkunlaisella määrällä hommaa, 6½" taas vaatisi melkoisia uudelleenjärjestelyjä. Diskantti on pudotettu alkuperäisen diskantin paikalle oveen ritilänsä taakse.
Hattuhyllylle oli asennettu tämän sarjan edeltäjä:
http://www.powerset.fi/autohifi/dls/dls-ms6a.htm
Kai ihan hyvä mutta toinen midwoofer soitettu ***** (hieno homma), suotimet, toinen midwoofer ja diskantit pelaa. Ajattelin tätä sarjaa sorvata eteen ja nakata tuon 4" sarjan kiertoon. Vaihtaa midwooferiksi tuon MS5a sarjan 5,25" että menee noille paikoille.
Vahvistin etupäälle on 4-kanavainen SPL Dynamics TC-704. 4x70W / 2x200W 4 ohmiin. Suotimet 12dB/okt 50-250Hz. Kanavapareittain yli- tai alipäästöiksi säädettävissä. Tämä periaatteessa sallisi puoliaktiivisen etupään mutta en tiedä meneekö se yo konfiguraatioon verrattuna turhan monimutkaiseksi. Olemassaolevia rojuja olisi tarkoitus hyödyntää mahdollisimman maksimaalisesti. Soittimessa ei ole DSP ominaisuuksia.
Bassopää on sitten oma kuvionsa. Entinen on/oli SPL Dynamics Pro 15D2 mk4. Toinen kela ***** (jee), todennäköisesti liian pienessä refleksilootassa ajettu. Kotsa varapyöräkotelossa. Konttiin olisi tarkoitus tehdä yhtenäinen uusi tavaratilan pohja, varapyöräkoteloon tarvikkeita, ehkä jopa varapyörä. Kontin etuosassa olisi taasen tilaa. Toinen vaihtoehto olisi pistää 10-12" puhkumaan suksiluukusta kabiiniin (kyynärnoja alhaalla) suljettuun koteloon, 12-15" elementti samasta kohtaa free airina tai sitten hyödyntää hattuhyllyssä olevia reikiä. Siellä oli noin 20-22cm kanttiinsa olevat pikkukotelot noille MS6 sarjoille. Liian pieni kotelo taas ja hattuhyllyssä reiät. Alapuolelle voisi tehdä kotelon haluttua kokoa, etuseinä kotelosta penkin selkänojapeltiä vasten, kotelon yläosaan kaksi "tornia" jotka toimisivat läpivientinä hattuhyllyn reikien läpi ja hattuhyllyllä sitten uusi aluslevy ja 2x8-10" sitten siihen. Bassovahvistimeksi on DLS 1000 jotain. 400/700/1000W 4/2/1 ohmiin valmistaja lupaa. 12/24dB suotimet, vaiheensäädöt, kapiinin puolella oleva tasonsäätönassikka jne.
Toinen toistaan tilaavievämpiä ratkaisuja. Enemmän tai vähemmän uutta investoitavaa. Vaimennusten osalta ovet ja kontti + hattuhylly pitää vaimentaa joka tapauksessa. Samalla tietysti ovipaneelit.
Mitenkäs kanavat autohifi-proot tuon asentelis ja tekis?
Saisiko MS5a passiivisarjaa parempaa jälkeä puoli-aktiivisella etupäällä? Tarjoaisiko hattuhyllylle reilusti kabiinin puolelle sijoitettu basso parempaa laatua kuin suksiluukusta kurkisteleva?
Elikkä edessä on visuaalisen ilmeen perusteella tämä erillissarja:
http://www.powerset.fi/autohifi/dls/ps4.html
4" noihin oviin menee ns suoraan. 5,25" jonkunlaisella määrällä hommaa, 6½" taas vaatisi melkoisia uudelleenjärjestelyjä. Diskantti on pudotettu alkuperäisen diskantin paikalle oveen ritilänsä taakse.
Hattuhyllylle oli asennettu tämän sarjan edeltäjä:
http://www.powerset.fi/autohifi/dls/dls-ms6a.htm
Kai ihan hyvä mutta toinen midwoofer soitettu ***** (hieno homma), suotimet, toinen midwoofer ja diskantit pelaa. Ajattelin tätä sarjaa sorvata eteen ja nakata tuon 4" sarjan kiertoon. Vaihtaa midwooferiksi tuon MS5a sarjan 5,25" että menee noille paikoille.
Vahvistin etupäälle on 4-kanavainen SPL Dynamics TC-704. 4x70W / 2x200W 4 ohmiin. Suotimet 12dB/okt 50-250Hz. Kanavapareittain yli- tai alipäästöiksi säädettävissä. Tämä periaatteessa sallisi puoliaktiivisen etupään mutta en tiedä meneekö se yo konfiguraatioon verrattuna turhan monimutkaiseksi. Olemassaolevia rojuja olisi tarkoitus hyödyntää mahdollisimman maksimaalisesti. Soittimessa ei ole DSP ominaisuuksia.
Bassopää on sitten oma kuvionsa. Entinen on/oli SPL Dynamics Pro 15D2 mk4. Toinen kela ***** (jee), todennäköisesti liian pienessä refleksilootassa ajettu. Kotsa varapyöräkotelossa. Konttiin olisi tarkoitus tehdä yhtenäinen uusi tavaratilan pohja, varapyöräkoteloon tarvikkeita, ehkä jopa varapyörä. Kontin etuosassa olisi taasen tilaa. Toinen vaihtoehto olisi pistää 10-12" puhkumaan suksiluukusta kabiiniin (kyynärnoja alhaalla) suljettuun koteloon, 12-15" elementti samasta kohtaa free airina tai sitten hyödyntää hattuhyllyssä olevia reikiä. Siellä oli noin 20-22cm kanttiinsa olevat pikkukotelot noille MS6 sarjoille. Liian pieni kotelo taas ja hattuhyllyssä reiät. Alapuolelle voisi tehdä kotelon haluttua kokoa, etuseinä kotelosta penkin selkänojapeltiä vasten, kotelon yläosaan kaksi "tornia" jotka toimisivat läpivientinä hattuhyllyn reikien läpi ja hattuhyllyllä sitten uusi aluslevy ja 2x8-10" sitten siihen. Bassovahvistimeksi on DLS 1000 jotain. 400/700/1000W 4/2/1 ohmiin valmistaja lupaa. 12/24dB suotimet, vaiheensäädöt, kapiinin puolella oleva tasonsäätönassikka jne.
Toinen toistaan tilaavievämpiä ratkaisuja. Enemmän tai vähemmän uutta investoitavaa. Vaimennusten osalta ovet ja kontti + hattuhylly pitää vaimentaa joka tapauksessa. Samalla tietysti ovipaneelit.
Mitenkäs kanavat autohifi-proot tuon asentelis ja tekis?
Saisiko MS5a passiivisarjaa parempaa jälkeä puoli-aktiivisella etupäällä? Tarjoaisiko hattuhyllylle reilusti kabiinin puolelle sijoitettu basso parempaa laatua kuin suksiluukusta kurkisteleva?