Retroman73
Käyttäjä
Hei kaikille!
Laitoin muutama kuukausi sitten tuon Pioneerin CT-A9:n huollettavaksi, vintage HiFi:iin erikoistuneeseen huoltoliikkeeseen Helsinkiin. Dekki oli käytännössä kunnossa, mutta halusin käyttövarman laitteen pitkäksi aikaa. Eli tarkoitus oli vaihtaa uudet painerullat, välipyörän kumi ja hihnat.
Sitten kun dekki saapui huollosta, niin yllätys oli suuri kun paketin avasin. Etupaneelin käyttönapit olivat pohjaan painuneena ja osa napeista jumissa. Nähtävästi piirikortti oli painunut sisään kuljetuksen aikana. Lisäksi äänityksen tason säätönuppi oli irti ja nupin alumiiniakseli poikki.
Dekki oli hyvin pakattu, (joka puolella dekkiä väh. 5-10 cm pehmustetta) ja tuplapahvilaatikossa. Samassa laatikossa dekki tuli Hollannista Suomeen ehjänä, mutta ei kestänyt kuljetusta Suomessa 500 kilometrin matkaa. Kyllä on paketti ottanut pomppua ja paljon. Kuljetusliikkeenä oli PostNord.
Sittenpä alkoi neuvottelut huoltoliikkeen kanssa. Huoltoliikkeen mukaan, dekki oli ehjä kun heille saapui, joten juuri paluumatkalla se on sitten hajonnut. Huoltoliike ilmoitti tekevänsä vahinkoilmoituksen kuljetusliikkeelle.
Seuraavaksi oli ongelmana se, että miten saisin tuon harvinaisen dekin kuntoon, jonka hankkimiseen kohtuuhinnalla meni aika paljon aikaa. Totesimme että ei kannata enää korjata!
Mitäs sitten tehdään? Minkä arvoinen dekki huollettuna olisi? Päädyimme molemmat hintaan 1000€ . Enemmän tosin tekisin jotain tuolla dekillä, kuin rahalla. Sattui kuitenkin myös hieman onnea olemaan samaan aikaan. Huoltoliike sai hankittua CT-A9 dekin Suomesta, joka oli vasta huollettu. Minulle tuli tämä dekki ehjänä perille, kiitos DHL! Ja huoltoliike sai tämän rikotun dekin, josta pystyi kuitenkin uudet varaosat hyödyntämään.
Tästä opin kyllä sen, että mitään vähänkään arvokasta ei kannata lähettää ilman vakuutusta. Niin ”potkupallona” paketteja kuljetetaan.
Huoltoliikkeelle annan asian hoidosta täyden kympin. Palvelu oli koko ajan asiallista ja liike tunsi vastuunsa asiakkaalle. Huoltoliikkeelle tuli tästä kallis lasku maksettavaksi, toivottavasti saavat kuljetusliikkeeltä rahat takaisin.
Uusi huollettu dekki toimii hyvin ja on ilo käyttää.
Laitoin muutama kuukausi sitten tuon Pioneerin CT-A9:n huollettavaksi, vintage HiFi:iin erikoistuneeseen huoltoliikkeeseen Helsinkiin. Dekki oli käytännössä kunnossa, mutta halusin käyttövarman laitteen pitkäksi aikaa. Eli tarkoitus oli vaihtaa uudet painerullat, välipyörän kumi ja hihnat.
Sitten kun dekki saapui huollosta, niin yllätys oli suuri kun paketin avasin. Etupaneelin käyttönapit olivat pohjaan painuneena ja osa napeista jumissa. Nähtävästi piirikortti oli painunut sisään kuljetuksen aikana. Lisäksi äänityksen tason säätönuppi oli irti ja nupin alumiiniakseli poikki.
Dekki oli hyvin pakattu, (joka puolella dekkiä väh. 5-10 cm pehmustetta) ja tuplapahvilaatikossa. Samassa laatikossa dekki tuli Hollannista Suomeen ehjänä, mutta ei kestänyt kuljetusta Suomessa 500 kilometrin matkaa. Kyllä on paketti ottanut pomppua ja paljon. Kuljetusliikkeenä oli PostNord.
Sittenpä alkoi neuvottelut huoltoliikkeen kanssa. Huoltoliikkeen mukaan, dekki oli ehjä kun heille saapui, joten juuri paluumatkalla se on sitten hajonnut. Huoltoliike ilmoitti tekevänsä vahinkoilmoituksen kuljetusliikkeelle.
Seuraavaksi oli ongelmana se, että miten saisin tuon harvinaisen dekin kuntoon, jonka hankkimiseen kohtuuhinnalla meni aika paljon aikaa. Totesimme että ei kannata enää korjata!
Mitäs sitten tehdään? Minkä arvoinen dekki huollettuna olisi? Päädyimme molemmat hintaan 1000€ . Enemmän tosin tekisin jotain tuolla dekillä, kuin rahalla. Sattui kuitenkin myös hieman onnea olemaan samaan aikaan. Huoltoliike sai hankittua CT-A9 dekin Suomesta, joka oli vasta huollettu. Minulle tuli tämä dekki ehjänä perille, kiitos DHL! Ja huoltoliike sai tämän rikotun dekin, josta pystyi kuitenkin uudet varaosat hyödyntämään.
Tästä opin kyllä sen, että mitään vähänkään arvokasta ei kannata lähettää ilman vakuutusta. Niin ”potkupallona” paketteja kuljetetaan.
Huoltoliikkeelle annan asian hoidosta täyden kympin. Palvelu oli koko ajan asiallista ja liike tunsi vastuunsa asiakkaalle. Huoltoliikkeelle tuli tästä kallis lasku maksettavaksi, toivottavasti saavat kuljetusliikkeeltä rahat takaisin.
Uusi huollettu dekki toimii hyvin ja on ilo käyttää.